J
steelis: Minulla on ruuvattu kiinnikeisiin ja valitettavasti kuuluu hieman narinaa...
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
TorpAnders
TorpAnders: Mikä on vahvin menetelmä kiinnittää kevytbetoni rautaan? Ohutsaumaliima tai rappaus..kakelfix muu? Minulla on tommiz spiskåpa mielessäni, jossa hänellä oli teräsrakenne, joka oli peitetty kevytbetonilla ja lopulta rapattu.
0 vastausta · 2,6k lukukertaa
J
jon_h: Suosittelisin ehdottomasti A-luokkaa, ainakin siellä missä se saa suoran maayhteyden.
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
mattiasp
mattiasp: Tuulensuojakangas on diffuusioavoin ja kestää sateen. Se on sen tärkein ominaisuus. Edit: Windy- ja Tyvek-tyyppiset tuulensuojakankaat ovat huomattavasti diffuusioavampia kuin musta Vestapapp.
7 vastausta · 18,0k lukukertaa
J
HasseHunna: okei, se on kyllä vaikeaa betonilla!
6 vastausta · 11,0k lukukertaa
J
6 vastausta · 11,0k lukukertaa
T
trojlee: murasin kesällä kellarigaraasin umpeen ja käytin leca-harkkoja, sitten "rapsasin" sen perustuksen osan, joka oli maanpinnan yläpuolella, ja slammitsin muurauslaastilla B maan alla...... Sitten tein salaojituksen platonilla jne...... Suosittelisin slammaamaan..... minun tapauksessani se oli ulkopuolella perustusta, joten laitoin asfalttipohjusteen ja kumikalvon ~50 cm perustuksen pohjasta
2 vastausta · 5,5k lukukertaa
V
Vitahuset: Kiitos vastauksista! Soitin juuri nuohoojalle. Hänen mukaansa minun pitäisi jättää 10 cm väliä koolauksen ja savupiipun väliin ja sitten viedä kipsilevyn savupiipulle asti. Hauskaa oli, että hän sanoi, että voisin tuoda myös OSB:n savupiipulle asti. Silloinhan olisi kuitenkin puuta vasten savupiippua tai onko OSB palosuojakäsitelty....:) Joo joo.... luulenpa, että lopetan OSB:n
3 vastausta · 3,9k lukukertaa
N
Nojje: Kiitos & Kunnia
5 vastausta · 5,0k lukukertaa
N
5 vastausta · 5,0k lukukertaa
W
wmpeprr: Kiitos paljon
2 vastausta · 4,9k lukukertaa
W
2 vastausta · 4,9k lukukertaa
B
BosseHansson: Hei. Voiko aquapanelin tai vastaavan laittaa ilman ilmaväliä sisäseinään kellarissa? Ajattelin välttää viimeisen rappauksen, koska olen vähän kyllästynyt siihen. Ajattelin ehkä heittää rappauslaastia ja kiinnittää levyn siihen. Vai onko jollakin muu parempi ehdotus? Ehkä todella tyhmä kysymys, mutta tiedän, että muut ovat laittaneet tavallisia kipsilevyjä sisäpuolelle ilman
0 vastausta · 2,2k lukukertaa
ByggaNytt
ByggaNytt: Tarkalleen! Limaruuvattu (puuliima+masoor kipsiruuvit) harvat ensin ja eteenpäin letkun kanssa sopivassa kaarevuudessa, piirsin, ehkä poistin ruuvin, eteenpäin jyrsimen kanssa!
5 vastausta · 3,3k lukukertaa
J
Jonas161: Hmmm ehkä minun olisi pitänyt tehdä niin. Pidän sen mielessä ensi kerralla, on vähän vaikeaa olla täysin selvä päässä kovan viikonloppuyön jälkeen raffessa haha
6 vastausta · 2,6k lukukertaa
S
Styx: Loistavaa arvostelua - kiitos.!!
20 vastausta · 65,9k lukukertaa
S
20 vastausta · 65,9k lukukertaa
H
HasseHunna: Se on varmasti sanottu, fiksumpaa mennä ulos tapetin kanssa siihen, missä smyg alkaa, ja sitten maalata smygen kuten ikkunat.
6 vastausta · 16,1k lukukertaa
·
ByggaNytt
ByggaNytt: http://www.kakelbygg.com/Mindre.htm
5 vastausta · 5,3k lukukertaa
G
gaia: jos ilmanvaihto on hyvä, niin voi vain lämmittää tilan siihen lämpötilaan, joka on muutaman asteen korkeampi kuin saapuva ilma. Mitä enemmän asteita eroa, sitä nopeammin se kuivuu gaia
3 vastausta · 13,2k lukukertaa
·
B
brevik: Hei! Olen hieman utelias saadakseni vinkkejä siitä, mihin voisimme kääntyä, jos asumme Tukholmassa ja haluamme apua seuraavissa asioissa. 1. Purkaa olemassa oleva porras kerrosten 0 ja 1 välillä (U-portaat mäntyä) 2. Mittatilaustyönä valmistettujen ja asennettavien uusien portaiden tilaaminen (leveä kierreportaikko jossain puulajissa), joka kulkee kerroksesta 0 kerrokseen 2, mutta
0 vastausta · 3,1k lukukertaa
S
snickar_lasse: moi! vaikea vastata, kun ei näe paikan päällä. lähes mitä tahansa voi ripustaa, kunhan palkki on mitoitettu tarkoitukseen ja kantava alusta löytyy. osittain ripustetaan alarungot ja tuetaan kattotuolien ylärunkoihin. mainitsit kulmateräksen! käytä mieluummin ripustusterästä. et mainitse, kuinka suuri jänneväli kattotuolien välillä tulee olemaan. palkin on oltava niin vahva, että
1 vastaus · 2,9k lukukertaa
Snailman
Snailman: No niin, täytyy sanoa, että pidän tästä ohjelmasta, mutta on paljon opittavaa, joten minun täytyy ehkä ottaa askel taaksepäin ja muuttaa kuinka luon ja nimeän eri osat, mutta kattotuolit kelpaavat varmaan sellaisenaan..:p Täytyy myös ottaa huomioon, haluaako minimoida eristyksen leikkaamisen... joten tulen siihen tulokseen, että kaikkea ei voi saada täsmäämään, joten haluaisin
6 vastausta · 6,0k lukukertaa
·
A
Ahlbom: Meillä on vanha hirsitalo, jonka ulkopuolella on paneeli. Nyt on käynnissä täydellinen remontti ja vuorossa on keittiö. Keittiön leveys on 5,60 m, mikä vastaa koko talon leveyttä. Suunnitelmissa on asentaa kaksi ikkunaa yhden sijasta, joka siellä on tänään. Uudet ikkunat ovat 1,15 leveitä ja 1,30 korkeita. Perustuspalkki on vaihdettu alas asti jaetuille kiskoille c/c 400. Jossain
0 vastausta · 3,5k lukukertaa
J
HasseHunna: jos sinulla on valettu laatta, käytä reunapalkkia rajana, siihen et aseta lattialämmityksen putkia. Silloin voit asettaa kynnyksen ilman riskiä osua putkiin.
4 vastausta · 1,6k lukukertaa
nattugglan11
nattugglan11: Olen jollakin oudolla tavalla saanut melko suuren naarmun lasiin, näyttää enemmän halkeamalta mutta se on pinnallinen, ei läpi koko lasin, vain pinnalla, syvempi kuin tavalliset naarmut. Voiko naarmun täyttää jollakin aineella, joka kestää myös kuumuuden? Luultavasti ei...
0 vastausta · 9,2k lukukertaa
it-snubben
it-snubben: Hei taas ja kiitos mielipiteistä. Kuten muutama on huomauttanut, niin onhan se "vain" 30kg. Se ei todennäköisesti ole paljonkaan tässä yhteydessä. (Olen luultavasti ollut venäläinen insinööri edellisessä elämässä, koska pidän ylimitoittamisesta :) ) Joten toivottavasti ei pitäisi olla ongelmia. Se, mikä hieman huolestuttaa, on se, että hän kysyi minulta, kuinka hän voisi
13 vastausta · 3,5k lukukertaa
S
skullis2: jos ajatellaan 300 litran lämminvesivaraajaa, niin siitä tulee noin 400 kg pinta-alalle, joka on 0,36 neliömetriä?
3 vastausta · 5,1k lukukertaa
M
Mats: Tähän on olemassa profiilijärjestelmiä, mutta ne maksavat melko paljon, joten poraisin kiinni ruoteet pitkin kattoa ja seinää ja sitten tekisin ruoteista "häkin" rakenteen ja sitten esimerkiksi levyttäisin kipsillä.
1 vastaus · 3,2k lukukertaa
S
imported_Byggaren: Mitä voin nähdä Bv:n pohjapiirroksesta, sinulla on vain yksi kantava sisäseinä/sydänseinä. Se on yhdensuuntainen portaiden kanssa ja on riittävästi jäykistetty kohtisuoraan seinään liittyvien seinien kautta, ja sinun pitäisi pärjätä siinä 45x95. _________________ Rakentaja
6 vastausta · 10,6k lukukertaa
T
Travolta76: Et tarvitse rakennuslupaa, mutta sinun täytyy tehdä rakennusilmoitus.
2 vastausta · 4,1k lukukertaa
Snailman
Snailman: joo niiden pitäisi kai kallistua ulospäin, luin jostain papereistani tänään... oli kai tässä: http://www.traguiden.se/TGtemplates/popup2spalt.aspx?id=4551&contextPage=5947
4 vastausta · 11,4k lukukertaa
N
nihtila: [citat] Hei taas! Isoverilla on valmiita rullia "tiivistemateriaalia", tosin se on melko kallista mutta se toimii seuraavasti: 1. "Tavallinen eristemateriaali" noin 5 cm leveinä nauhoina 2. Toinen rulla, joka on muovissa ja se laitetaan viimeisenä (sisäpuolelta katsottuna). Tämän toisen rullan tarkoitus on ilmeisesti tiivistää koolauksen ja ikkunan väli, koska se on muovissa, se pitää
7 vastausta · 6,1k lukukertaa
Snailman
Snailman: On vaikea löytää mittoja, tiedän että voi erikoistilata muovi-ikkunoita halutussa koossa, mutta entä jos haluaa käyttää standardi-ikkunoita? puiset ikkunat taitavat olla eri mitoituksella kuin muovi-ikkunat, olen jossain nähnyt?
0 vastausta · 4,5k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.