Hei,
En löytänyt tietoa seuraavasta, joten kysyn täältä. Aion rakentaa puukoolattu seinä, joka jakaa huoneen kahteen osaan. Toinen pääty seinästä tulee aivan kiinni savupiippuun. Olen tietoinen siitä, että en saa käyttää puukoolia suoraan savupiippua vasten, mutta mitä minun pitäisi laittaa väliin? Kipsi? Yksi kerros tai kaksi? Erityinen kipsi? Vai jotain muuta?
(Olen äskettäin asentanut ruostumaton putki savupiippuun kattilaan, kaakeliuuniin ja takkaan, jos sillä on merkitystä vastauksessa.)

Kiitos etukäteen!

/Kristian N

Paras mitä voit tehdä, on puhua nokikolari kanssa varmistaaksesi, että se tehdään oikein.

Todennäköisesti nuohooja suosittelee kaksoisminerit-levyjä, mutta keskustele tästä nuohoojasi kanssa.

/Kent

Kiitos vastauksista!
Soitin juuri nuohoojalle. Hänen mukaansa minun pitäisi jättää 10 cm väliä koolauksen ja savupiipun väliin ja sitten viedä kipsilevyn savupiipulle asti. Hauskaa oli, että hän sanoi, että voisin tuoda myös OSB:n savupiipulle asti. Silloinhan olisi kuitenkin puuta vasten savupiippua tai onko OSB palosuojakäsitelty....:)
Joo joo.... luulenpa, että lopetan OSB:n koolauksen reunaan ja annan vain kipsilevyn mennä ne 10 senttimetriä savupiipulle asti.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.