I
imported_peter: Kiitos vastauksistanne. Epäilin, että voisin käyttää pienempää poraa ja porata monta reikää. niinhän se menee. loistavaa. kiitos...
4 vastausta · 4,2k lukukertaa
M
mins: Hei kaikki, Asennamme takan (contura 520T). Takka tulee tukimuuria vasten, joka on tiilestä. Liitäntä savupiippuun siirtyy vasemmalle takasta, joten savupiippuun täytyy käyttää 45 asteen mutkaa. Keittiö, joka rakennetaan pian, tulee tukimuurin toiselle puolelle eli vastapäätä takkaa, välissä on tiilimuuri. Tämä keittiön puoli on myös kosketuksissa savupiippuun, mutta ei siis
0 vastausta · 4,4k lukukertaa
M
midvinter: kyllä, se on selvää. Lecablocket ja reikätiilibetoni ulkoseinänä. Olemme eristäneet sisäpuolelta. Puukoolaukset ovat kiinnitetty 2 cm betonilaatan yläpuolelle. En halua puukoolauksia suoraan eristämättömään betonilaattaan. Tarkoitan, että se vetää kylmää siellä, missä ei ole eristystä betonilaattaa lähinnä, koska eristys on puukoolauksien päällä. Mutta sen voi varmaan
2 vastausta · 3,8k lukukertaa
J
jakim: Ajattele, että talvella lumi ja liukas betonilattia eivät ole kovin hauskoja....
6 vastausta · 23,4k lukukertaa
Totte_S
Totte_S: Luulen, että voit käyttää Stucanet http://byggsystem.knaufdanogips.se/mounting/gypsum_plaster/stucanet/index.html ja sitten rappaa kipsillä, niin saat jonkin verran sileän pinnan. Edellyttää, että sinulla ei ole avoimia askelmia, vaan umpiaskelmat, eli ettet näe läpi.
1 vastaus · 6,9k lukukertaa
J
jakim: Revit seinän ja katsot tarkemmin.
2 vastausta · 5,1k lukukertaa
J
it-snubben
it-snubben: Se vaihtelee eri valmistajien ja myös eri mallien välillä. Se lukee asennusohjeissa. Kiinnityksen osalta joillakin on kiinnityskulmat ja toisilla kaapeissa on poikkipuut.
3 vastausta · 7,1k lukukertaa
C
christiang: Ajattelin purkaa sisäseinän enkä tiedä, onko se kantava. Seinä koostuu 45x70 koolauksista, ja kattoon katsoessani on koolauksia seinän päällä. Seinä on noin 2,5 m pitkä ja siinä on oviaukko. Kysymykseni ovat: Voiko se todella olla kantava seinä, kun siinä on vain 45x70 koolaukset? Jos se on kantava, minkä kokoisia koolauksia/liimapuurakenteita tarvitaan korvaamaan seinä?
0 vastausta · 4,7k lukukertaa
it-snubben
it-snubben: Toki se voi olla oikein. Mitat vaihtelevat valmistajasta toiseen ja mallista malliin. Itselläni on takka noin 10 cm päässä seinästä, jossa on yksinkertainen kipsilevy. Täysin vaatimusten mukaisesti. Minun tapauksessani ainoa paikka, johon jouduin lisäämään lämpösuojan, oli katto yläpuolella.
8 vastausta · 31,8k lukukertaa
M
Martin_Blomberg: Oletteko katsoneet tämän osion pitkä ketju yläosassa foorumilla? "Koholla: Osta rakennusmateriaaleja ulkomailta (1 2 3 ... Viimeinen sivu)" Luulen, että siellä oli joitakin hyviä linkkejä muuten http://www.polenshopping.se/
P
Patrick Jakiel: Kiitos vastauksista! On aivan oikein, että oven yläpuolella oleva vakio kiinnitetään, koska seinä on betonia - luulen, että se on silti vankasti kiinni! Hienoa, sitten vaatekaapit mahtuvat ongelmitta.
4 vastausta · 13,6k lukukertaa
·
J
jakim: Kuva jos selitin huonosti... Luulen, että kattohuopa pitäisi laittaa ensin ja nousta seinää ylös ja sitten laitetaan pelti päälle. Rimalauta tulee pellin päälle....?
1 vastaus · 4,5k lukukertaa
·
F
fn76: Tai tässä... http://www.tjallden.se/BizPart.aspx?tabId=44
2 vastausta · 7,0k lukukertaa
B
Beppo: Juuri niin kuin sanot, sen pitäisi olla avväxlat ilman portaita, mutta se vaihtelee hieman eri portaiden välillä. Mutta jos oikealla oleva seinä on kantava, en voi kuvitella muuta kuin että voit poistaa sen. Sinulla ei näytä olevan enää tolppaa talon sisällä portaiden vieressä, ja siellä se pysyy kyllä pystyssä kuvaan nähden.
3 vastausta · 5,8k lukukertaa
·
B
BosseHansson: Olisin varmaan valinnut hitsausverkkoa, jos olisin asentanut verkkoa. Se, pari laatikkoa naulatappeja ja rautalankaa pitäisi tehdä tehtävänsä. Jos seinät ovat suorat, se käy todennäköisesti aika nopeasti ja onnistuu useimmilta, jotka ovat vähänkään käteviä. Voi olla fiksua suunnitella etukäteen, jos aiot asentaa sähköputkia ym. seinään.
2 vastausta · 7,0k lukukertaa
·
B
BosseHansson: On muutamia kuvia täällä: http://larrys.mine.nu/bilder/kallare2007/ Menin peltiseppään ja pyysin heitä taivuttamaan muutamia kiskoja, joita minulla oli vedettävänä. Käytin muoviputkea välikappaleina saadakseni sen suoraksi. Sitten ei muuta kuin purra hammasta ja laittaa niin hyvin kuin pystyi. Max 10 mm kerrallaan sain ilman, että kaikki olisi ollut lattialla. Kastelin seinän ensin
5 vastausta · 5,8k lukukertaa
M
Mr_XXX: Talviliima "tarttuu" hitaammin painettaessa, joten sen kanssa on helpompi työskennellä, kun on hieman aikaa korjata. Tavallinen liima tarttuu niin nopeasti, että asioita ei ehdi juuri lainkaan asetella paikoilleen ennen kuin se kiinnittyy.
7 vastausta · 4,4k lukukertaa
Linus_E
Linus_E: vetää rinnastus meidän erittäin vanhaan taloon. avattiin reitti "ikkunaksi" ja kun aloimme käsitellä sitä varovasti, osoittautui että reitti, joka ei alun perin ollut kantava, oli vuosien varrella ja vähän remontteja jälkeen, muuttunut sellaiseksi. joten avaa reitti ja tarkista, onko siellä "painetta", älä mene vain suoraan sahan kanssa. pieni kuva meidän remontista juuri tämän
5 vastausta · 5,2k lukukertaa
·
L
Lillaivy: Me pystytämme vanhan hirsirakennuksen, jossa on suuria huoneita. Noin 35 m2. Yläkerran huoneen lattia notkuu, vaikka olemme sekä lyhentäneet että vahvistaneet sitä kahdella poikittaistuella. Voimme elää notkumisen kanssa, mutta olemme huolissamme siitä, että meidän laatuvastuu ei hyväksy sitä. Onko olemassa mitään määräyksiä?
0 vastausta · 4,8k lukukertaa
S
snickar_lasse: moi raparperiviini! se hiekkajuttu oli vitsi. ajattelin, että pelti voisi olla parempi holvaamiseen kuin sokkelin laittamiseen. voi tehdä holvin pellillä, valaa betonia ja jättää pellin paikoilleen.
6 vastausta · 5,1k lukukertaa
H
hempularen: Kun ajoin harvataittoa, kiinnitin "ansan" toiseen päähän, laitoin laudan siihen niin että se oli ehkä 10 cm katon alla, ja aloitin sitten asennuksen toisesta päästä, helppo tapa tehdä se itse ilman apua. Ruuvailin, lähinnä koska olin hieman epävarma siitä, etteivätkö raskaat kipsilevyt vetäisi nauloja irti. Lisäksi tajusin, että olisi hankalaa naulata vasaralla ylöspäin.
7 vastausta · 4,2k lukukertaa
P
Peter_K: Tässä on tulos.
7 vastausta · 11,9k lukukertaa
·
P
7 vastausta · 11,9k lukukertaa
·
billy.b
billy.b: Meillä oli tarkastaja ostohetkellä, ja olen ollut vähän yhteydessä häneen nyt. Hän itse piti tätä itsestäänselvyytenä piilovirheenä, mutta haluan kuulla, mitä muut sanovat.Tarkastuksen aikana hän ei sanonut mitään, ainoastaan papereissa lukee, että talon paneelointi tehtiin 1994. Ostimme talon 2003, joten se oli jo jonkin verran vanha, ja lisäksi se oli jo silloin
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
K
ktm250: Suurin ero ammattilaisten ja amatöörien välillä mielestäni liittyy oikean tuotteen valintaan. Valitettavasti amatööri usein valitsee tuotteita kuten husfix, ja luulee sen olevan jonkinlainen yleistuote, mutta se soveltuu harvoin.
13 vastausta · 60,6k lukukertaa
·
R
Realmuppen: Okei, sitten luulen että ymmärrän, ne levyt jotka minulla oli ullakolla olivat purueristyksen päällä.
4 vastausta · 11,2k lukukertaa
I
ippo: Onko kenelläkään enemmän kokemuksia Palikka tai DoroTherm..... Olen kiinnostunut näistä järjestelmistä!!!
51 vastausta · 16,0k lukukertaa
M
HasseHunna: Käytän lastulevyruuvia. Rakennusliike suositteli sitä kipsiruuvin sijaan.
5 vastausta · 4,9k lukukertaa
K
Kirsi: Hej Jonas, riippuu varmaan siitä, kuinka vanha talo on. Meidän talossamme oli kantava "seinä", joka seisoo kantavan lattian palkin päällä, lisäksi se tuki vanhaa savupiippuamme, joten saimme paniikin jälkeen tueksi, kun purimme savupiipun :D
1 vastaus · 3,4k lukukertaa
T
trojlee: :D, kiitos avusta. Aloitin eilen ja olen nyt tehnyt puolet. Palaan asiaan kuvien kanssa, kun kaikki on maalattu ja valmista.... terveisin M
17 vastausta · 17,7k lukukertaa
·
B
BosseHansson: Muurata lecaharkoilla pitäisi kyllä olla melko tukevasti mielestäni. Vaihtoehtoisesti on lasitiilet tai tiili, kuten sanot. Riippuu siitä, kuinka paksun seinän olet suunnitellut. Itse olisin varmaan valinnut tiilen, jonka olisin asettanut eri suuntiin saadakseni hieman paksumman rakenteen. Mutta jos ei halua tiilipintaa ja aikoo rappailla, olisi helppo käyttää lekaa tai tehdä
1 vastaus · 5,8k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.