Minulla on ollut pienempi kosteusvaurio tilassa (melko pieni sellainen). Olen nyt poistanut ne osat kipsilevyistä, jotka olivat eniten kosteusvaurioituneet. Näen nyt, että puurunkoissa on myös hieman kosteusvaurioita, mutta tuntuu tarpeettomalta poistaa niitä, koska puu näyttää terveeltä. Joten ajattelin antaa tilan kuivua, ehkä tuulettimen avulla.

Kysymys on, kuinka kauan kestää puun ja kipsin kuivuminen?

On vaikea sanoa, riippuu vähän huoneen ilmanvaihdosta sekä säästä ja tuulesta. Nyt loppukesästä, kun on ollut sateista ja kosteaa, se tuskin kuivuu lainkaan.

Jos haluat nopeuttaa kuivumista, mene vuokraamoon tai muihin paikkoihin, joista löytyy avfuktari. Aseta se huoneeseen ja tiivistä raot ovien/ilmanvaihdon/lattiakaivojen ym. ympärillä. Anna sen sitten olla vuorokausi tai pari kuivattamassa.
Katso saatko käsiisi kosteusmittarin, niin voit tarkistaa kosteuden ennen ja jälkeen kuivauksen.

• Punainen teollinen ilmankuivain pyörillä ja Elms-logo edessä, käytettäväksi sisätiloissa kosteuden vähentämiseen.
  • Fuktmätari, joka näyttää kosteustason eri värein, pöydällä avonaisen kotelon vieressä.
Kiitos vinkistä!

Olen harkinnut kosteusimuria, mutta siinä on joitakin ongelmia. Ensinnäkin tilassa on pakotettu ilmanvaihto, jota on vaikea tukkia. Toiseksi en ole löytänyt hyvää kosteusimurin vuokraajaa. Se on loma-asunto, joten minulla ei ole kiire, ja siksi ajattelin mahdollisesti luonnollista kuivumista, ehkä apuna kupéfläkten. Mutta toki aikaperspektiivi ei ole täysin merkityksetön, jos se vie useita vuosia, on minun mentävä kosteusimurivaihtoehtoon.

jos ilmanvaihto on hyvä, niin voi vain lämmittää tilan siihen lämpötilaan, joka on muutaman asteen korkeampi kuin saapuva ilma. Mitä enemmän asteita eroa, sitä nopeammin se kuivuu
gaia

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.