Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
JanneSjo: aion asentaa parvekekaide + puoliseinä pitkin portaan avoin aukko kerros2-kerros1 onko olemassa vähimmäiskorkeus, jonka kaiteella pitäisi olla?
robban: Onko karmia kostesuojattu? Muuta kuin että se on maalattu.
robban: Nyt tiedän, miltä raudoitus näyttää lecabalkeissa! Olen sahannut yhteen ja siinä on 3 raudoitustankoa. Kaksi alhaalla ja yksi ylhäällä! Oli joko 12 tai 14 mm rautaa. Ne on sijoitettu kolmion muotoon ja joukko "byglar" pitää tämän kolmion koossa. Huomaa, että tämä oli Maxit lecabalk 15*19*389 palkki!
jakim: Otin työpaikan romulaatikosta karkean (100 mm) neliöpalkin ja leikkasin pois yhden sivun niin, että siitä tuli 75x100. Tein sen 2 kiven verran leveämmäksi kuin oven aukko. Laitoin hienosilmäisen verkon palkin ympärille pitämään betonia paikallaan alapuolelta. Rakensin muotin oven päälle, kun olin muurannut oven aukon yläreunaan asti, ja laitoin ensin betonia, sitten U-palkin ja
imported_Byggaren: [citat] Koska tämä on seinä, joka on 35 cm paksu ja pääty, se kantaa usein ulkopuolen päätyhuipusta. Tämä huippu kantaa osan siitä kattoon kohdistuvasta kuormasta, jota kantaa toinen puolisko. Sisäpuolella päätyseinä saa kuormaa yläkerroksen lattia. Eli täytyy sijoittaa palkit sekä sisä- että ulkopuolelle kuormituksen hallitsemiseksi. Esimerkiksi (1,4 m aukon leveydellä)
kinshasa: Kiitos Jon! Sitä ratkaisua käytän - enkä aio pihistellä kosteussulun kanssa.....:-) Monet Ystävälliset Terveiset Jörgen
Lindgrenski: Otin mitä minulla oli. Rödplugg, jonka laitoin tiileen, sitten porasin läpi säännön, ja upotin 57 mm kipsiruuvin läpi. Sujui paremmin kuin odotin, pysyy kuin mikä.
Mats: Ottaisin lapion ja tasoittaisin alueen, johon trampoliini tulee. Vaihtoehtoisesti kaivaisin alas pilareita ja rakentaisin telineen tukevasta puutavarasta, ja sitten tekisin kannen, jolle matto asetetaan. Trampoliinin rakenne ei todennäköisesti ole mitoitettu suuremmille sivuvoimille, joten sille pitäisi tarjota täysin tasainen ja vakaa alusta.
MathiasS: Joka etsii, hän löytää.... Tässä voit ehkä saada muutamia vinkkejä: http://forum.byggahus.se/byggmaterial-byggteknik/40547-miniprojekt-hal-i-baerande-vaegg-bilder.html Valitettavasti kuvien linkeissä on vähän häikkää, mutta kuvat ovat kuitenkin web-palvelimella.
Henke1975: Kumarran ja kiitän, että käytitte aikaanne. Nyt ullakko on ollut 1/3 sisustettu, eli kolmasosa on ollut asuttu jo 5 vuoden ajan. Mutta en ajatellut koskaan, että minun pitäisi tarkistaa, kestääkö se lisää sisustusta. Mitä tulee kirjaan, luin siitä hieman eilen illalla, ja luulen, että voin laajentaa kirjavalikoimaani 100 % ostamalla sen kirjan. /Henrik
sojason: Träullit kuulostaa joltakin, jota minun pitäisi tutkia... aion tänään laittaa reikäsahan seinään, jotta saan poikkileikkauksen katsottavaksi. Palaan tulosten kanssa!
ToeBee: Aivan, en ollut ajatellut kosteuden poistumista. Kiitos siitä. Ja tottahan se on siistiä :-) /T
ByggaNytt: Yleisesti ottaen ei tarvita muovia kattoon/välipohjaan JOS molemmat tilat ovat lämmitetty suunnilleen samaan lämpötilaan. Nykyään sinun tulee kuitenkin käyttää muovia ja poistaa se mahdollisen tulevan huoneen sisustamisen yhteydessä lämmityksellä.
Millox: Kyllä, se toimisi, olen nyt todennut sen. Ja se toimii myös kestävyyden kannalta, eikö? Se ei tosin ratkaise putken ongelmaa, mutta jos löytyy ovi sisältäen karmit, jonka korkeus ei ole yli 205 cm, sen pitäisi toimia.
kinshasa: Kiitos Krille. Ajattelen asiaa ja tajuan nyt, että menetelmä, jota kuvailet, tulee näyttämään paremmalta. Ystävällisin terveisin Jörgen
erwe: Olen esittänyt itselleni saman kysymyksen ja tullut siihen tulokseen, että Lecablockien edut ovat merkittäviä. Olen ottanut huomioon kosteuden, eristyskyvyn, rappauksen kantavuuden, kuinka helppo itse rakentaa ja ei vähiten riskin halkeamille valmiissa rappauksessa. Onnea rakentamiseen! Erwe
ByggaNytt: Kappaleet vanerista/OSB:stä käyvät, kuten sanottu: [bild]
ByggaNytt: Vaikea tilanne vanhojen kellarien kanssa, kuten tavallista...... Ilmeisesti tämä on toiminut aikaisemminkin (?) ja se tuskin on nyt huonommin Platon + Nivell-lattian avulla, joten tilanne näyttää rauhalliselta. Kuitenkin tänä päivänä en ikinä asettaisi puureikiä + eristettä seinään maanpinnan alapuolella - se ei ole hyvä..... Vain teräsprofiilit eikä eristettä/muovia sen osan
ByggaNytt: Taattuja ei vaakasuoria yksinkertaisia lautoja :) http://www.snickargladje.se/bild_racken.htm
Custom: Yläkerran autotalliin tulee vähitellen vierashuone/harrastetila. Jotta ei vie tilaa autotallista ja välttääkseni hajua, sisäänkäynti on päädyssä kerrosta ylempänä. Tämän oven eteen haluaisin rakentaa pienen terassin, noin 2x1,2 metriä (lxs). Koska kattoristikot kulkevat tietenkin päädyn suuntaisesti, en voinut työntää sopivaa lattiarakennelmaa terassille välipohjaan. Mietin
Totte_S: Jos ymmärrän sinua oikein, tarkoitat, että remonttikipsilevy ei mene koko matkaa karmiin saakka, vaan loppuu siihen, missä aiemmin oli lista, ja näin ollen siihen tulee 6 mm rako, kun seisoo oviaukossa ja katsoo seinää kohti. Siinä tapauksessa ymmärrän ongelmasi. En ole nähnyt listaa, jossa olisi kieleke remonttikipsille. Valitsisin varmasti lisätä puulista/-kaistale 6 mm karmiin,
jon_h: Ei, kaksinkertainen taivutusjäykkyys saavutetaan, jos ne kiinnitetään vain ilman yhteistoimintaa, ja se riittää tässä tapauksessa. Mutta totta kai, jos ne liimataan kokonaan ja voivat toimia yhdessä, siitä tulee vielä huomattavasti jäykempää, mutta tätä ei tarvita tässä tapauksessa. Se on enemmän kuin tarpeeksi jäykkä pelkillä kiinnitetyillä levyillä c/c 600.
StellanKarlgren: Hei. Olen kiinnostunut, onko kenelläkään täällä kuvia heidän asennetuista listoistaan smålandsvillanissa. Tarvitsen vinkkejä ja ideoita, mieluiten kuvien muodossa.
jalakas: Olen tilannut pesualtaan Fondamentalta Göteborgissa. Se olisi pitänyt toimittaa viikko sitten, mutta kun otin heihin yhteyttä, en ole saanut uutta toimituspäivää, vaan he ovat vain sanoneet, että palaavat asiaan. Onko jollakulla ollut samankaltaisia kokemuksia heidän kanssaan?