Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Kemi: 7m on pitkä. Aion avata seinän, joka on noin 3,6m, käytän 90x270x3600 liimapuupalkkia. Joten sinun tapauksessasi se olisi luultavasti huomattavasti paksumpi versio, ehkä kannattaa katsoa teräspalkki tai Kertopuupalkki sijaan. www.moelven.com Siellä on jokin laskentaohjelma.
Kemi: Casco on tuonut markkinoille uuden SuperFixin, joka on kaksi kertaa vahvempi kuin SuperSet ja kuivuu puolessa ajassa. DanaLim Ms Montage on myös vaihtoehto, groteskin vahva.
Saxpy: Minulla oli muurare, jotka tekivät saman asian minulle. 2 muuraria kolmen kokonaisen päivän ajan, purkaminen, muuraus ja siivous(!!!). Siitä maksoin 20kkr... Ei kovin hauskaa...
Eklundh: Heippa! Halusin vain kiittää vastauksestasi. En ole ollut sisällä vähään aikaan, koska poikani on juuri käynyt läpi leikkauksen. Kiitos vielä kerran. Ystävällisin terveisin, Eklundh
Anonymiserad 23608: Jos vain yksittäiset reglar luovat selkiä, voi niitä höylätä alas sähkökäyttöisellä höylällä ja ottaa loput päistä terävällä talttapistimellä. Jos reglarin pinta on hyvin epätasainen, voi olla helpompaa kiinnittää masonit- tai ohuet listaremmit "syvennyksiin". Jos on kyseessä uudistuotanto, on metallireglar suositeltava, aivan kuten mats_o sanoo.
Faidros: [citat] "than other heavy-duty duct tapes"
ktm250: Voin ehdottomasti suositella ITW Spit F40. Se toimii kuten peter.holm mainitsee yllä.
robhol: Laittaisin palkin kummallekin puolelle ja sekä liimaisin että sitten kiinnittäisin läpikulkevalla ruuvilla (pinnikierre). Sen jälkeen poraisin reikä, joka tulee olla mahdollisimman keskitetty ja työntäisin putken läpi. Jos putkea ei voi työntää läpi, se tulee tietenkin huomattavasti vaikeammaksi - se oli varmaan se, mihin halusit vastauksen...? /Rob
bmx: On olemassa liimaa, jolla voi liimata parkettisauvaa suoraan betonilaattaan, jossa on korkea kosteuspitoisuus (RF>65%). Mutta jos olet epäileväinen, laita laatat, niin sinun ei tarvitse huolehtia. Käytin: http://www.cascose.dk/_upl/pdf/produktblade/Proflex%203470.pdf mutta siinä minulla oli lattialevyä betonin ja puun välissä. Luulen, että se, mitä tarvitaan, jos aiot liimata
Faidros: Minusta se kuulostaa myös järkevältä. Harmi purkaa toimiva lattialämmitys. Mutta voit tarkistaa nämä vanhat ketjut varmuuden vuoksi: Klinker på klinker Klinker på klinker Klinker på klinker Klinker på klinker
TurboTouring: Täältä löytyy vähän kaikkea: http://www.culturedstone.com/products/stone.asp Jälleenmyyjä: http://www.ffkakel.se/
Allegatan: Meidän on rakennettava muuratusta takan päällä oleva huppu kulman ympärille. Mitä on otettava huomioon? Mistä löytyy inspiroivia kuvia? Materiaalit?:confused:
hedasgatan: Hei, Edellytykset: Vuosisadan vaihteen asunto, jossa on sisäseinät joko hirrestä tai tiilestä, molemmat tyypit rapatulla pinnalla. Haluan poistaa rappauksen, koska se on vaurioitunut useissa paikoissa ja epätasainen, ja korvata sen kipsilevyllä. Samalla asennan sähkörasioita. Mikä paksuus kannattimilla täytyy olla (haluan laajentaa huonetta mahdollisimman vähän)? Olen tietoinen, että
Patrick Jakiel: Luulen, että olen ratkaissut keittiön, luultavasti laitan lattian alle kuten yllä olevassa viestissä. Mietin kuitenkin edelleen, onko jollain vinkkejä keittiösaarekkeesta - onko etuja olla lattia sen alla?
kodapa: Hei Kiitos tiedoista ja linkistä. Ystävällisin terveisin Martin
jon_h: Esimerkiksi Schönox 1K-DS, mutta vastaavia löytyy monilta eri valmistajilta. Sen voi erinomaisesti levittää itse, katso täältä Schönox-järjestelmän asennusohjeet.
BosseHansson: Jos puhdistat kiinteän ikkunan, se voi olla hankalaa, kun lapset ovat pelanneet jalkapalloa ;) Itse olisin ehkä valinnut, että olisi lista tai vastaava yhteen suuntaan, jotta ikkunan voi irrottaa. Silloin voisi liimata ikkunan kiinni tyyppiä pl400 käyttäen ja sitten liimata ohuen listan, joka on vain ikkunassa, niin että sen voi vain irrottaa ilman, että vahingoittaa rappausta, jos lasi
midvinter: Meillä on meneillään samanlaisia projekteja. Nyt en oikein näe, miltä se näyttää kuvissa... Meillä oli rakennusfirma, joka poisti autotallin ovet ja valoi raudoituksen portin kohdalle asti. (eli suosittelen poistamaan ruosteisen rautakulman). Sen jälkeen muurattiin lecatiiliseinä. Vuokrasimme hyvän betonihiomakoneen ja hioimme koko lattian, jonka jälkeen tasoitimme koko lattian
anna_jimmy: Tarvitaan paljon enemmän tietoa, jotta voidaan laskea palkin mitat, mutta ota yhteyttä rakennesuunnittelijaan tai rakennusinsinööriin, he voivat auttaa. Kunta voi myös yleensä olla avuksi. Soita joillekin firmoille ja tarkista hinnat, ne voivat vaihdella melkoisesti.
andersmc: Onhan se melko mahdotonta laskea tarkalleen, millaisia määriä ja mittoja on kyseessä. Varsinkin jos kyseessä on beslag ja kulmaraudat. Niitä on nimittäin aika montaa eri lajia... Et halua ostaa turhan paljon, joita ei sitten käytetä. Eikä myöskään halua, että rakentaminen pysähtyy, kun neljä kirvesmiestä á 500 €/h + mobiilinosturi á 2000 odottavat, kun paniikissa ajelet
andersw: Olin ajatellut laskea kattokorkeutta joka tapauksessa, mutta ehkä ei niin paljon ;)
P-plats: Asenna sokea mutteri, kuten "pop-niitti", mutta sisäpuolisella kierteellä...
Kalleman: Hitto, missasin, että vastasitte niin erinomaisen hyvin. :) Joo, putki ja kattila tai vedenkeitin saavat kelvata. Halpaa ja hyvää. Aika on jotakuinkin hallinnassa, 2 minuuttia millimetriä kohti olen kuullut ja se pitää melko hyvin paikkansa yksi tunti tuumaa kohti. Sitten puutavara ei mene pilalle, jos on liian kauan sisällä, joten voi aina ottaa vähän varmuuden vuoksi. Kiitos
plus: Talo on rakennettu vuonna 1943 ja sen alla on ryömintätila (=kylmä). Joten täytyy varmaan eristää niin hyvin kuin mahdollista. Onko OK kiinnittää koolaukset tervapaperin läpi ja puupalkkiin? Enkö vahingoita kosteussulkua sillä tavalla?
zankan: [citat] Se kannattaa tehdä kaikissa tilanteissa; se maksaa vähän ja on hyvin käytettyjä rahoja.....
jon_h: En tiedä, onko siinä testissä mitään järkeä. On ihan okei käyttää yhtä kerrosta kipsilevyä c/c 450 mm. Ja kartonkikipsiä saa käyttää 1/7 2008 asti. :)
ByggaNytt: http://forum.byggahus.se/byggmaterial-byggteknik/74348-hur-haenga-koek-i-laettbetong-vaegg.html