Minulla on vanhempi kylpyhuone, jossa on wc ja suihku kellarissa. Seinät on päällystetty valkoisella standardi-laatalla. Olen kuullut, että voi laittaa uutta laattaa olemassa olevan päälle?

Voiko niin tehdä? :confused:
 
moi! se on mahdollista. kunhan tietää, että vanhat laatat pysyvät paikoillaan ja vedeneristys on kunnossa.
 
Kiitos Lasse!

Epäilin sen onnistuvan. Seinät ovat kevytbetonityyppiä ja rajoittuvat pesutupa sekä varasto ja minulla ei ole "bom" missään laatassa. Tarvitseeko käyttää jotain primeria ennen asettamista tai karhentaa pintaa vai riittääkö pelkästään pestä pois kalkkia ja sitten asentaa?
 
Pese pois jollain syövyttävällä puhdistusaineella, kuten maalipesulla tai klinkerpuhdistusaineella. Jos laatat ovat kiiltävät, voi pintaa mahdollisesti myös karhentaa hieman hiekkapaperilla. Sen jälkeen voi olla järkevää harjata seinälle kiinnityslaasti, joka saa kuivua (tai tasoitat seinän kiinnityslaastilla, jos mielestäsi se on liian epätasainen suoraan asennettavaksi). Tämän jälkeen voit vain asentaa uudet laatat.
 
jon_h, kiitos vastauksesta! Nyt ei muuta kuin hommiin :=)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.