Snailman
olen ajatellut pystyasennusta paneelille, naularimat kipsiä 9mm, 45x45 vaakasuoraa runkoa, 45x195 pystysuoraa runkoa ja sitten 45x45 vaakasuoraa, vaakasuoraa osb/vaneria ja pysty kipsi.

Siitä tulee melko paksu seinä ja mietin, mitä kokoa naularimaksi pitäisi käyttää?

Seinä on 2,70 m korkea, joten vaakasuora runkoväli, alhaalta laskettuna, on 300, 600, 600, 600, 600 mm (=2,70 m). Naularima tullee kipsin päälle ja sitten tarkalleen tämän vaakarungon päälle.

Olen nähnyt, että käytetään usein 28x70 mm, mutta että jotkut käyttävät myös 10 mm paksua (vaneria?) (Faluhus).

Koska seinistä tulee melko paksut ja rakennuspinta-ala on rajallinen, en halua 'liian' suurta väliä?

Jotain ehdotuksia, mielipiteitä?

28 mm on minimi, jotta voi kiinnittää jotain naulaamalla. Mutta jos aiot naulata suoraan naulausläpi ja kipsin ja sisäpuoliseen rankaan, ei tarvitse olla paksumpaa kuin että muodostuu ilmarako. 10-12 mm riittää hyvin.

Minulla on tapana tehdä se helposti ja ottaa 22X45 tai yksinkertaisesti halkaista 22X95 muoto. Halpaa ja hyvää

Mikael_L
mats_o sanoi:
Minulla on tapana tehdä se itselleni helpoksi ja ottaa 22X45 tai yksinkertaisesti pituussuunnassa halkaista 22X95 muoto. Halpaa ja hyvää
Ja silloin voi samalla ottaa kallistavan leikkauksen veden valumisen vuoksi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.