5 509 lukukertaa ·
2 vastausta
6k lukukertaa
2 vastausta
Puhdistaa, slammata vai mitä?
Olen muurannut kellariseinät laajennuksessani lecaharkoilla. Nyt kysymykseni on: Maxitin mukaan lecaa tulisi peittää punapohjalla maan alla. Aion laittaa isodränlevyjä ja mietin voiko silloin peittää lecan tavallisella laastilla B sen sijaan. Tai tavallisella std sementillä, jossa on 0-4 mm hiekkaa ohuessa kerroksessa. Mitä te suosittelisitte???
70-vuotias muurarini ei mielestään tarvitse mitään, mutta tuntuu siltä, että se pitäisi peittää jollain...
Laasti sisältää kalkkia. Onko sillä merkitystä? Tuntuu kuin ohut betonikerros imisi vähemmän kosteutta.
Mitä sanotte???
Kiitollinen vastauksista...
70-vuotias muurarini ei mielestään tarvitse mitään, mutta tuntuu siltä, että se pitäisi peittää jollain...
Laasti sisältää kalkkia. Onko sillä merkitystä? Tuntuu kuin ohut betonikerros imisi vähemmän kosteutta.
Mitä sanotte???
Kiitollinen vastauksista...
Luulen, että olet oikeassa. Mutta olen vain iloinen mielipiteiden antaja tässä asiassa. Asun kuitenkin talossa, jonka kellari on muurattu betonireikätiilistä ja rapattu ulkopuolelta (ja siinä on kosteusongelmia).
murasin kesällä kellarigaraasin umpeen ja käytin leca-harkkoja, sitten "rapsasin" sen perustuksen osan, joka oli maanpinnan yläpuolella, ja slammitsin muurauslaastilla B maan alla...... Sitten tein salaojituksen platonilla jne...... Suosittelisin slammaamaan..... minun tapauksessani se oli ulkopuolella perustusta, joten laitoin asfalttipohjusteen ja kumikalvon ~50 cm perustuksen pohjasta (kohdasta, jossa on valudziini) ja ylöspäin... mutta se ei sisälly platon-salaojituspakettiin...... palveluksessanne M
Klikkaa tästä vastataksesi