...toimisiko se? Minulla on ongelmia löytää sopivia listoja olohuoneeseen ja alan miettiä, että laittaisin sinne paksun pehmeän sauman sen sijaan. Seinä/katto reuna on aika hyvä, joten mitään listaa ei tarvita peittämään mitään, mutta se voisi näyttää kauniimmalta.

Hei!

Mielestäni se toimii erinomaisesti, joten anna mennä vain mielestäni.

/Johan

• Tykkään
Emmsav
  • Laddar…
Aihe alkaa olla hieman klassinen ja siihen liittyy toistuva dilemma. Nimittäin, sauma ja viereinen levy halkeilevat. Kunhan teillä on kärsivällisyyttä kuivata kaikki rakennuskosteus ja kiinnittää katto ja seinät erikseen välttäen ylitystä, niin se on mahdollista. Käyttäkää lisäksi niin joustavaa yli maalattavaa saumausmassaa kuin löydätte, ei siis tavallista "halpaa".

Olen käyttänyt fogia ja se toimii hyvin. Varmista vain, että annat sen kuivua ennen kuin maalaat päälle. Kuten Apprentice kirjoittaa, on olemassa riski, että se halkeilee.

Mikael_L
Jos talo on juuri rakennettu, olisi varmaan hyvä idea odottaa ensimmäiseen talveen asti ...?
Jotta talo ehtii asettua kunnolla lumesta katolla saadun avun myötä...

Vai mitä mieltä olette?

Ongelma odottamisessa on se, että saatat valita seinille eri värit kuin mitä sauma on, joten joudut maalaamaan kaiken uudelleen ensi talven jälkeen... Itse saumaisin ja antaisin kuivua viikon, sitten maalaisin. Olen kuitenkin vain innokas harrastaja, joten ammattilaisella saattaa olla toinen ajatus?

P
muista maalata värillä, joka kestää saman liikkeen kuin sauma

Lisäsin sauman katon/seinän väliin ja odotin vain, kunnes se oli kovettunut pinnalta... näytti hyvältä jonkin aikaa, mutta sitten maali halkesi... siis ei sauma, se säilyi, se oli kattomaali, joka halkesi, mutta täytin sen kun olin tehnyt kaiken muun valmiiksi huoneessa (muutaman viikon jälkeen) ja siitä tuli erinomainen.. on seissyt nyt yli puoli vuotta ja näyttää edelleen hyvältä.. joten jos on aikaa, kannattaa odottaa sauman kuivumista, muuten menee 5 minuuttia maalata halkeamat yli..

Terveisin: Marcus

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.