46 473 lukukertaa ·
4 vastausta
46k lukukertaa
4 vastausta
Lämpöä kestävä sementti/betoni ulkotakkaan?
Hei, aiomme rakentaa grillipaikan säädettävällä grilliritilällä, joka tietysti on kääntyvä ja helposti irrotettava, jotta se ei ole tiellä keskusteluissa avotulen äärellä. Ajatuksena on tehdä ritilä, telineet ym. ruostumattomasta teräksestä.
Tämän ajattelimme kiinnittää tulisijaamme, jonka haluamme tehdä luonnonkivestä ja sementistä tai betonista, jos löytyy tuote, joka kestää lämpöä ja kosteutta. Sementtirengasta olemme myös harkinneet, mutta liian usein näkee niiden hajonneen julkisilla grillipaikoilla.
Koska aiomme sijoittaa itse grillitelineeseen, ritilään ym., emme halua vaihtaa sementtirengasta kolmen vuoden päästä.
Ehkä voisi muurata maaperällä, joka ei sido niin paljon kosteutta?
Kysymys onkin oikeastaan, mikä materiaali kestää suuria lämpötilavaihteluja eikä ime niin paljon kosteutta, että materiaali halkeilee, koska vesi/kosteus kiehuu.
Mitä luonnonkiveä tulisi muurata?
Olen etsinyt tietoa verkosta tuloksetta.
/Lars
Tämän ajattelimme kiinnittää tulisijaamme, jonka haluamme tehdä luonnonkivestä ja sementistä tai betonista, jos löytyy tuote, joka kestää lämpöä ja kosteutta. Sementtirengasta olemme myös harkinneet, mutta liian usein näkee niiden hajonneen julkisilla grillipaikoilla.
Koska aiomme sijoittaa itse grillitelineeseen, ritilään ym., emme halua vaihtaa sementtirengasta kolmen vuoden päästä.
Ehkä voisi muurata maaperällä, joka ei sido niin paljon kosteutta?
Kysymys onkin oikeastaan, mikä materiaali kestää suuria lämpötilavaihteluja eikä ime niin paljon kosteutta, että materiaali halkeilee, koska vesi/kosteus kiehuu.
Mitä luonnonkiveä tulisi muurata?
Olen etsinyt tietoa verkosta tuloksetta.
/Lars
Olen myös miettinyt tulenkestävää kiveä ja tulenkestävää laastia, mutta en ole löytänyt tietoa siitä, ovatko ne pakkasenkestäviä ja eivät ime kosteutta. Ei edes finnjas tuotelehdessä.
Anaitis, kiitos, olen tarkistanut sen aiemmin, mutta en ole löytänyt mitään tulenkestävää ja ulkokäyttöön sopivaa. Jos tarkoitit jotain tiettyä laastia siellä, voit mielellään kertoa, mikä se on.....
Täytyy varmaan soittaa muurariyritykseen tällä viikolla.
/Lars
Anaitis, kiitos, olen tarkistanut sen aiemmin, mutta en ole löytänyt mitään tulenkestävää ja ulkokäyttöön sopivaa. Jos tarkoitit jotain tiettyä laastia siellä, voit mielellään kertoa, mikä se on.....
Täytyy varmaan soittaa muurariyritykseen tällä viikolla.
/Lars
Tulenkestävä laasti ja tulenkestävä tiili sopivat erinomaisesti ulkokäyttöön. Tulenkestäviä materiaaleja käytetään itse tulipesän sisällä.
Kaikki tiili imee kosteutta enemmän tai vähemmän. Riippuu polttamisesta.
Kun kirjoitat sementoinnista. Mitä tarkoitat sillä? Rappausta, valamista, kunnostusta?
Kirjoitat, että haluat rakentaa grillin luonnonkivestä ja sementistä tai betonista. Miten tarkoitat? Aiotko muurata luonnonkivet laastilla vai valaa betoniin ja laittaa sitten luonnonkiven paikoilleen? (sementti on sideaine)
Luonnonkivi? Graniitti? Lohkareita vai laattoja?
Kaikki tiili imee kosteutta enemmän tai vähemmän. Riippuu polttamisesta.
Kun kirjoitat sementoinnista. Mitä tarkoitat sillä? Rappausta, valamista, kunnostusta?
Kirjoitat, että haluat rakentaa grillin luonnonkivestä ja sementistä tai betonista. Miten tarkoitat? Aiotko muurata luonnonkivet laastilla vai valaa betoniin ja laittaa sitten luonnonkiven paikoilleen? (sementti on sideaine)
Luonnonkivi? Graniitti? Lohkareita vai laattoja?
Klikkaa tästä vastataksesi