Olemme rakentaneet kuistin, jossa kaksois 45-95 ovat kantavia pylväitä. Mutta ne eivät näytä kovin hauskoilta, joten ajattelimme päällystää ne jollakin, jotta ne näyttäisivät sileiltä ja hienoilta. Mitä voi kätevästi käyttää ulkona, luuletteko että 6mm MDF toimii, jos on nopea pohjamaalaamaan ja maalaamaan..? Vai onko olemassa jotain kätevää ulkotasoitetta, jota voi käyttää saadakseen sen täysin sileäksi?

HDF siinä tapauksessa, se on sama tyyppi levy jota käytetään ulko-ovissa. MDF on liian kosteusherkkä. Vedenkestävä vaneri toimii varmasti myös hyvin.

Kyllä, mietin formplyfa - mutta miten sitä on maalata..??

120X22 raakapontti? Tasoitus ja hionta ennen maalausta

Joo, se olisi toiminut..
Mutta pylvästä tulee pitää ohueksi, se on ajatus..

Ja tasoite, mitä tasoitetta käytetään ulkona..?

Plastic paddingia olen itse asiassa käyttänyt joskus. Ei ole ainakaan vielä irronnut :)

Ok.
Luulen, että kokeilen formplyfa - jos kukaan ei vastusta..

Formplyfan ominaisuus on, että mikään ei tartu siihen, joten luulen, että siitä tulee haastavaa.
Ehkä jos karhennat pintaa todella karkealla hiekkapaperilla, niin väri saa jotakin tarttumapintaa.

Joo, sitä minäkin vähän pelkäsin..
Aion kokeilla maalata pienelle palalle, joka minulla on ennen.. Muuten saa kai olla tavallista vaneria ja sitten varmistaa, että pohjustaa sen nopeasti - ennen kuin se ehtii kastua. Miten se nyt onnistuu tänä talvena/keväänä :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.