Hei!

Muutamme taloomme kesäkuussa.
On kuitenkin yksi ongelma, jota olemme pohtineet.

Talon makuuhuoneita on "vain" 3 ja tarvitsisimme 5 huonetta, sillä meillä on nimittäin 4 lasta.

Meillä on 30 m² olohuone, joka voidaan jakaa. Joten olohuoneen osasta tulee 20 m² ja sitten yksi huone 10 m².
Yläkerrassa on nyt 16 m² makuuhuone, joka voidaan myös jollain kätevällä tavalla jakaa kahden lapsen (6 ja 4 vuotta) huoneeksi.

Onko teillä vinkkejä, miten tämä voidaan toteuttaa? Ja miten laittaisitte seinän edullisimmalla ja kätevimmällä tavalla?

Onko kyseessä kipsilevy, reunalista, liukuovet, eristys vai...

Kertokaa te asiantuntijat! :)

Ystävällisin terveisin // Perhe Ericsson

absolut halvin on 45X45 reglar plus kipsi molemmille puolille ja ovi esim. byggmaxilta. Tällainen seinä on juuri jakaja eikä mitään muuta. Jos seinälle haluaa ripustaa jotain, kannattaa laittaa kaksinkertaiset levyt. Eriste vaimentaa hieman ääntä, mikä on hyvä erityisesti lasten kanssa :)

Hemmakatten
6- ja 4-vuotiaat voivat jakaa huoneen vielä muutaman vuoden. He varmasti pitävät siitäkin, voivat jakaa leikkihuoneen, eivät joudu nukkumaan yksin jne.

Olen samaa mieltä Hemmakattenin kanssa... nuoremmille lapsille on oikeastaan mukavampaa jakaa. Mielestäni asia on hieman mennyt liian pitkälle, että kaikilla olisi oma huone. Meillä on neljä lasta iältään 4 - 10 vuotta ja neljä makuuhuonetta, mutta tällä hetkellä käytetään vain kolmea... koska kolme nuorinta jakaa YHDEN huoneen!
Huoneita voi jakaa "pehmeämmin" esimerkiksi verhoilla, sermeillä ym. Tehdä niin, että on yhteinen leikkitila mutta jokaiselle oma "nurkka", vähän kuin maja. Se on kotoisampaa ja hauskempaa nuoremmille lapsille kuin oikeat seinät.
Tämä siis siitä makuuhuoneesta, o-tilan pitäisi varmaan jakaa yksinkertaisella seinällä kuten jo on sanottu.

Kun lapset kasvavat... no, ainakin alakouluikäisiksi, he haluavat todennäköisesti omat "oikeat" huoneet ja silloin yksi on liian vähän, vaikka jakaisittekin o-tilan? Ellei sitten ole mahdollista tehdä siitä 16 neliöstä kahta oikeaa 8 neliön huonetta... Onko talossa kellari? Siellä voisi tehdä nuorisotilan siinä tapauksessa. Niin aiomme tehdä ajan myötä, tai sitten minä ja vaimoni muutamme kellariin - se on itse asiassa oikein viihtyisä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.