Toivottavasti tämä on oikea paikka, jos ei, toivon ymmärrystä tai että joku mode siirtää ketjun!

Olen tekemässä vähän hommia kesämökillä.
Aion laittaa "juoksunarun" puutarhaan meidän koiralle.

Tämä vaatii, että 2 tolppaa, noin 2-2,5 m, asetetaan kumpaankin päähän.

Nämä tolpat täytyy valaa kiinni. Ja niiden täytyy pysyä tukevasti.

Kyse ei ole mistään grizzlykarhusta, joka pitää kiinnittää, joten en huolehdi, että tolppa irtoaa heti ;P

Mutta on olemassa riski, että tolppa alkaa "heilua" ajan myötä kuormituksen vuoksi. Eli se alkaa heilua sivusuunnassa yhä enemmän.

Miten pitäisi valaa perustukset tälle, jotta se olisi vakaa pitkällä aikavälillä?
Haluaisin välttää, että se alkaa heti ensimmäisenä vuonna heilua.

Pitäisikö kaivaa reikä ja valaa suoraan ja heittää sisään raudoitusta, vai pitäisikö ostaa valmiiksi valetut pilarit jne...

Kuinka suuri ja syvä tarvitaan?

Toivon vastausta!

/Tobbe
 
Hei

300 € jorborr från jula.se, sitten tee kolmi- tai nelijalkainen perustus.

http://www.geocities.com/skurupsborren/plintgjutning.html

Raudoituksen osalta yleensä katkaisen sen pidemmäksi kuin reikä on ja sitten naulaan sen maahan reiän pohjalle niin, että se pysyy itsestään keskittyneenä.
Nelijalkaisessa perustuksessa kuvan mukaan on hyvä hitsata tai naijata neljä rautaa kunnolla yhteen yläosasta ennen valua. Mahdollisesti viides jalka suoraan alas perustuksessa, johon valat galvanoidun vesiputken oikeaan pituuteen ja siitä tulee tolppasi.
 
ppalm sanoi:
[linkki]

.
Mielenkiintoinen menetelmä!

Mutta se mitä he kirjoittavat kommentissa, on huonosti totta:
"Koska betoni lepää kaikkialla maata vastaan, joka ei ole jäljellä tai
sekoitettu, perusta ei vaikuta routaan. "

Tämä ei ole totta. Saattaa olla mahdollista ajatella, että neljä jalkaa pitävät perustan
paremmin kuin perinteiset perustukset routaliikkeissä?
 
ppalm sanoi:
mitä tulee armering, yleensä leikkaan sen pidemmäksi kuin reikä on ja sitten naulaan sen maahan reiän pohjalle, jotta se pysyy itsestään keskitettynä.
Mitä olen kuullut, tämä ei ole soveliasta, koska armering ruostuu silloin!
 
itse olisin lyönyt 1200 mm putken kumpaankin päähän ja laittanut tolpan päälle.
Pysyy paikallaan, liikkuu harvoin, näyttää siistiltä jne.

Tätä menetelmää käytetään mm. aidan asentamisessa.
Jos maa koostuisi vain hiekasta metrin syvyyteen asti, ei tämä menetelmä tietenkään olisi kiinnostava.
Ystävällisin terveisin
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.