6 913 lukukertaa ·
17 vastausta
7k lukukertaa
17 vastausta
Jaa asennettu sääntä/rima pituussuunnassa
Sivu 1 / 2
Hei kaikille!
Olen tekemässä kylpyhuoneen remonttia ja minulla on pieni ongelma ratkaistavana.
Olen purkanut seinät ja lattian sekä lattiapalkit.
Kylpyhuone sijaitsee yläkerrassa ja välipohja on betonista.
Olen ajatellut korvata lattiapalkit ja lattialastulevyt valamalla oikealle tasolle EPS-sementillä.
Nyt varsinaiseen kysymykseen;
Ulkoseinän vieressä puolet kengistä on "päivänvalossa", eli se on erittäin leveä, niin että ulkoseinä lepää puoleksi kengän päällä ja toinen puoli oli aiemmin lattialastulevyjen päällä.
Nyt kun aion valaa EPS:llä, haluan leikata pois osan kengästä, jota ei enää käytetä, mutta mitä työkalua minun pitäisi käyttää leikatakseni sen seinän vierestä?
Pistosaha, pyörösaha ym. eivät pääse leikkaamaan niin lähelle seinää...
Pitäisikö minun käyttää käsisahaa vai onko tämä loistava tilaisuus hankkia uusi kone
Terveisin, Kim
Olen tekemässä kylpyhuoneen remonttia ja minulla on pieni ongelma ratkaistavana.
Olen purkanut seinät ja lattian sekä lattiapalkit.
Kylpyhuone sijaitsee yläkerrassa ja välipohja on betonista.
Olen ajatellut korvata lattiapalkit ja lattialastulevyt valamalla oikealle tasolle EPS-sementillä.
Nyt varsinaiseen kysymykseen;
Ulkoseinän vieressä puolet kengistä on "päivänvalossa", eli se on erittäin leveä, niin että ulkoseinä lepää puoleksi kengän päällä ja toinen puoli oli aiemmin lattialastulevyjen päällä.
Nyt kun aion valaa EPS:llä, haluan leikata pois osan kengästä, jota ei enää käytetä, mutta mitä työkalua minun pitäisi käyttää leikatakseni sen seinän vierestä?
Pistosaha, pyörösaha ym. eivät pääse leikkaamaan niin lähelle seinää...
Pitäisikö minun käyttää käsisahaa vai onko tämä loistava tilaisuus hankkia uusi kone
Terveisin, Kim
Jesca_i;
Joo, ehkä, se vaikuttaa mielenkiintoiselta pieneltä sähkötyökalulta
Mutta se vaikuttaa vähän heikolta? Onko sinulla kokemusta näistä koneista? Ovatko terät/lisävarusteet kalliita?
Voisikohan tigersaha olla vaihtoehto?
Terveisin, Kim
Joo, ehkä, se vaikuttaa mielenkiintoiselta pieneltä sähkötyökalulta
Mutta se vaikuttaa vähän heikolta? Onko sinulla kokemusta näistä koneista? Ovatko terät/lisävarusteet kalliita?
Voisikohan tigersaha olla vaihtoehto?
Terveisin, Kim
Olen nyt lukenut hieman multimasterista ja Boschin vastineesta multi.
Valitettavasti Bosch ei pysty sahaamaan syvyyteen 45mm, vain 30 (?), toisin kuin Fein, joka pystyy 60.
Mutta luettuani viestin työkalut ja koneet foorumiin multimasterista, vaikuttaa tyhmältä ostaa Feiniä, kun Bosch on niin paljon halvempi
Mats_O;
Olen tietysti ajatellut myös työskennellä "käsin", mutta onhan koneiden käyttö hauskempaa
Lisäksi koneella saadaan luultavasti siistimpi leikkaus?
Valitettavasti Bosch ei pysty sahaamaan syvyyteen 45mm, vain 30 (?), toisin kuin Fein, joka pystyy 60.
Mutta luettuani viestin työkalut ja koneet foorumiin multimasterista, vaikuttaa tyhmältä ostaa Feiniä, kun Bosch on niin paljon halvempi
Mats_O;
Olen tietysti ajatellut myös työskennellä "käsin", mutta onhan koneiden käyttö hauskempaa
Lisäksi koneella saadaan luultavasti siistimpi leikkaus?
Käytän myös usein Feinia yhdessä tavallisen sahan/taltan jne. kanssa. Kuitenkin vaikuttaa siltä, että Fein MM:lle (ja vielä enemmän Bosch-kopioon) olisi aivan liian raskas työ sahata 45 mm kertasena... Silloin on nopeampaa käyttää talttaa ja vasaraa. Käytä Boschia tekemään useita viiltoja kulmassa puun syihin nähden 100 mm välein ja taltalla "irrota" nämä palat.
/A
/A