Meillä on ikkuna, joka on 40mm katosta ja tarvitsemme piilottaa sähkön vetoja ja muita rumia asioita, jotka vievät yhteensä 30mm. Voiko katossa käyttää 6 tai 9mm kipsiä? Kuinka tiheään minun pitäisi siinä tapauksessa koolata?

Totta kai se onnistuu, kysymys on vain siitä, kuinka paljon levy taipuu.
Kokeile asettaa levy 2 koolingin päälle cc60 cm välein ja paina sitä vähän, jos se tuntuu liian "taipuvalta", on vain asetettava koolingit 45cm tai 30cm välein.

Jocke

fantasi sanoi:
Meillä on ikkuna, joka on 40 mm päässä katosta ja meidän täytyy peittää sähköjohdot ja vähän muuta rumaa, joka rakentaa yhteensä 30 mm. Voiko katossa käyttää 6 tai 9 mm kipsilevyä? Kuinka tiheästi minun pitäisi siinä tapauksessa koolata?
Ei se onnistu.

Okei, kaksi kappaletta eri vastauksilla.
Styrman, miksi se ei onnistuisi?

cc30 pitää käyttää 13 mm kipsilevyyn, joten veikkaisin cc 15 tai niin sitten tähän

P
9 mm kipsi on ulkokipsi, joka on impregnoitu ja siksi sitä ei voida käsitellä, joten vältä sitä.
Jos sähköröörin määrä ei ole liian suuri, voitte aina kaivertaa 13 mm kipsin takapuolelta.

Acme - kuinka vaikeaa uskot kaivertamisen olevan? Ongelman aiheuttavat eivät ole sähköputket, vaan kiinnikkeet, jotka tukevat yläkerran pattereihin meneviä putkia. Kiinnikkeiden korkeus on 30mm ja meillä on vain 40mm tilaa ikkunaan. Jos siis kaivertaisimme muutaman millimetrin kiinnikkeiden ympäriltä, sen pitäisi toimia.

Odotan myös vastausta putkimieheltä siitä, vaaditaanko putkien ja kipsilevyjen väliin erityistä ilmarakoa?

vähän OT: jouduin laittamaan ulkokipsilevyä (9mm) osiin eteistä kun remppasin, koska eteisessä oli alun perin 9mm levyjä (tavallista kipsiä tosin) eikä ole ollut mitään ongelmia maalauksen tai tapetoinnin kanssa - tulevatkohan ongelmat myöhemmin?

Olen asentanut 6mm remonttikipsilevyjä uuden pesutuvan kattoon kellarissa. Korkeus on rajallinen ja osa putkista teki niin, että yritin säästää rakennuskorkeudessa niin paljon kuin mahdollista. Kiinnitin levyt 22x45 rimoihin cc300. Vaikeuksia on esimerkiksi siinä, että ruuvin päät menevät levystä läpi, jos niitä ei ole tarpeeksi monta, lisäksi tarvitaan ehdottomasti vähintään kaksi henkilöä, mielellään kolme, koska levyt taipuvat valtavasti kun niitä nostetaan ylös! Liitosten saaminen siisteiksi on myös vaikeaa, tulee helposti epätasaisuuksia, joita on hankala tasoittaa, mutta se voi johtua yläpuolisesta harvasta paneelista minun tapauksessani. Jos tekisin uudestaan, käyttäisin tavallista 13mm kipsilevyä, mutta loppujen lopuksi siitä tuli aika hyvä.

Kiitos panoksestasi laserman. Eli ei mahdotonta 6mm:llä, mutta ehdottomasti hankalaa.

Olen hieman epävarma siitä, mihin viitataan, kun sanotaan glespanel... tarkoittaako se kehystä, jossa on cc 300?

Aiempi sisäkatto oli rappaus kaislaan, joka oli kiinnitetty lautoihin noin 10 mm välein (harvaspaneli). Laudat oli (ovat) naulattu lattianiskojen kiinni. Tämä harvaspaneli ei ole täysin tasainen, mikä voi selittää ongelmat saada levyt täysin tasaiseksi.

P
Jos vain putkiklemmari ottaa kiinni, voit ehkä vaihtaa ne johonkin vähemmän tilaa vievään, esim. patentband. Muutoin sinun täytyy pitää 13 mm levyä kattoa vasten ja painaa noin, missä klemmari on - silloin sinun pitäisi saada painauma takaosaan, mihin sinun pitää kaivertaa. Leikkaa pois paperi alueen ympärillä ja raaputa/kaiverra vanhalla Moraknivillä. Jos olen ymmärtänyt sinut oikein, kyse on 3 mm:stä, ja silloin ei ole ongelmaa, tai vaikeaa muutenkaan.

Ota huulipuna työkaluvyöstä ja maalaa nupinaula, se jättää selkeitä ja hienoja merkkejä..

Styx sanoi:
Ota huulipuna esiin työkaluvyöstä ja maalaa sillä kiinnikkeeseen, siitä tulee selkeät ja hienot merkit..
:D oikea Mc Gyver-tekniikka

Jepp vain 3mm, mutta sitten katto pitää maalata myös, joten 5-6mm olisi hyvä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.