5 045 lukukertaa ·
4 vastausta
5k lukukertaa
4 vastausta
Ruuvata kipsiä masoniittiin?
Voiko sen tehdä?
Liitän kuvan siitä, miltä se näyttää.
Minulla on portaat kellariin, missä kellarin seinä (betoni) kohtaa yläkerran seinän (tällä hetkellä 6 mm masoniitti).
Seinä on nyt tasainen, mutta jos poistan masoniitin, päädyn 6 mm betoniseinän sisäpuolelle.
Voisin ruuvata/liimata kipsilevyn sen päälle, mutta en ole varma, pysyykö se masoniittiosan seinässä.
Se on vain 2 m leveä seinä.
Mieluiten poistaisin masoniitin ja laittaisin osb-levyn ja sitten kipsilevyn, mutta en saa tehtyä niin, että molemmat seinän osat olisivat samassa tasossa.
Onko ehdotuksia, mitä voisi laittaa saadakseen sileän ja hienon seinän?
Liitän kuvan siitä, miltä se näyttää.
Minulla on portaat kellariin, missä kellarin seinä (betoni) kohtaa yläkerran seinän (tällä hetkellä 6 mm masoniitti).
Seinä on nyt tasainen, mutta jos poistan masoniitin, päädyn 6 mm betoniseinän sisäpuolelle.
Voisin ruuvata/liimata kipsilevyn sen päälle, mutta en ole varma, pysyykö se masoniittiosan seinässä.
Se on vain 2 m leveä seinä.
Mieluiten poistaisin masoniitin ja laittaisin osb-levyn ja sitten kipsilevyn, mutta en saa tehtyä niin, että molemmat seinän osat olisivat samassa tasossa.
Onko ehdotuksia, mitä voisi laittaa saadakseen sileän ja hienon seinän?
Jäsen
· Västra Götaland
· 970 viestiä
Haluatko vaihtaa masoniten johonkin parempaan niin kryssfaner/plywood 6-7mm voisi olla hyvä vaihtoehto, se kestää ruuvata ja liimata. Katsopa paikallisesta puutavaraliikkeestäsi, niillä on yleensä aika hyvä valikoima.
http://www.vanerply.se/index.phtml?page=produkter&page2=en3-3
http://www.vanerply.se/index.phtml?page=produkter&page2=en3-3
Mitä on masoniitin takana? Jos se ei ole oikea tee-se-itse ratkaisu, taustalla pitäisi olla lautoja, joihin voit kiinnittää kipsin. 13 mm antaa paremman tuloksen, jos sinulla on tilaa sille - se peittää epätasaisuuksia paremmin kuin 6 mm kipsi, on helpompi työstää ja on halvempi.
Klikkaa tästä vastataksesi