Hei,

Olen juuri ostanut kesämökin 30-luvulta. Jossain vaiheessa historian aikana omistaja on irrottanut helmipaneelin ja asentanut lastulevyt sen sijaan. Helmipaneeli on säilytetty talon ulkopuolella siitä lähtien.

Kysymys on nyt, voiko helmipaneelin käyttää uudelleen ja asentaa sen takaisin taloon vai onko se pilalla. Olen tarkistanut pari palaa, eivätkä ne vaikuta millään tavalla vahingoittuneilta.

Onko jotain erityistä, mihin pitäisi kiinnittää huomiota? Tuhoeläimet? Halkeavatko ne, jos ne tuodaan takaisin lämpöön?

Ei, niiden ei pitäisi halkeilla. Mutta sinun pitäisi harkita panelin nostamista lämpöön hyvissä ajoin ennen asennusta. Tämä estää niitä kuivumasta liikaa seinällä.

OK, kuulostaa hyvältä, kiitos vastauksesta. Ei siis riskiä tuholaisista?

Jos pärlspontissa asuisi eläimiä, sinun pitäisi nähdä se heti, kun katsot puutavaraa. Jos ne ovat ehjiä, puhtaita ja ilman "sisäänkäyntiaukkoja", niin mielestäni ei pitäisi olla ongelmaa.

Täydellistä, sitten otetaan esille kaikki puutavara, tarkastetaan ja toivotaan parasta!

On hienoa voida kierrättää vanhoja materiaaleja!
Talon remontissa olen nähnyt, kuinka näkyviä puisia yksityiskohtia on peitetty, kuten helmiponttia (päällystetty kovalevyllä), joita pidettiin kai aiemmin "halpana" ja siksi ne haluttiin piilottaa?
Nyt trendi on päinvastainen, ja se on todella tyylikästä! :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.