H
haynes: Aion eristää levyn solumuovilla. Tietääkö kukaan sekoitussuhdetta hiekan, veden ja sementin välillä? Haluaisin myös tietää, kuinka paljon betonia tarvitsen? Mitä kannattaa ostaa? Pitäisikö ostaa betonia ja lisätä vesi itse vai ostaa sementti ja lisätä sora, kivi ja vesi itse? Tarvitsen noin 1 m3, onko se 1000 litraa vai?
4 vastausta · 5,0k lukukertaa
axelman
axelman: Hei Meillä oli tiiliseinä, joka oli maalattu jollain akrylaatimaalilla. Sain maalin pois veitsiraaputuksella. Sitten "slammasin" seinän KC-LAASTILLA. Sen jälkeen maalasin seinän HYDRAULIT-MAALILLA Målarkalkista Hyllingessä. http://www.malarkalk.se/ Siitä tuli hyvä. He tietävät varmasti vastauksen. Terveisin Axelman
1 vastaus · 1,8k lukukertaa
B
Bergenhage: Hei! Olen matkalla Krakovaan viikonlopuksi ja ajattelin samalla yrittää käydä katsomassa joitakin rakennustavarataloja. Olisin erittäin kiitollinen, jos joku foorumilla voisi antaa vinkkejä siitä, mitkä rakennustavaratalot ovat hyviä ja mielellään melko lähellä keskustaa. Tarkoituksena on saada hintakäsitys ja ennen kaikkea nähdä, onko kesällä matka etelään (todennäköisesti
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
bearpower
bearpower: kiitos vastauksestasi :)
2 vastausta · 10,4k lukukertaa
bearpower
2 vastausta · 10,4k lukukertaa
A
aivo: Toinen vaihtoehto on vaihtaa kynnys kylpyhuonekynnykseen tai täysin sileään kynnykseen. Maksaa varmaankin satanen rakennustarvikeliikkeessä ja vie 10 minuuttia. Tuloksesta tulee myös taatusti hyvä.
2 vastausta · 4,9k lukukertaa
A
Ahlbom: hei, miten meni "plattan" kanssa, miten ratkaisit sen lopulta?
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
E
evoline: Nyt olen aloittanut koolauksen. Se menee todella nopeasti, jos mittaa ja poraa esireiät puureikiin etukäteen, niin säästää aikaa, kun ei tarvitse pitää reikiä ylhäällä muutamaa ylimääräistä sekuntia. Se, että 8x80 naulatulpat olivat parempia, koska katossa ei ollut betonia koko matkalla, vaan noin 5 cm jälkeen oli ilmarako tai muuta sellaista. Mutta käytin 8x100, koska betonia
3 vastausta · 1,2k lukukertaa
T
tanaris: Yleensä korjaan reikiä kipsiseinissä kahdella tavalla, koosta riippumatta: 1). Sahaa neliön muotoinen pala uudesta kipsilevystä. Viistä reunat 45 asteen kulmaan. Aseta uusi kipsilevyn pala reiän päälle ja piirrä ääriviivat. Sahaa reikä kipsilevyn mukaisesti, mutta varmista, että reunat ovat noin 45 asteen kulmassa. Sovita pala niin, että se tulee hieman syvemmälle kuin muu seinä,
6 vastausta · 59,0k lukukertaa
P
P.R: Näpistelin kahden piipun 7,5 m SEM-savupiipun yli 2 vuotta sitten. Hinta ei ollut "markkinahintainen", koska sain sen suhteilla. Ehkä maksoin noin 12000:- siitä. Kysymykseni on muuten; mihin tarvitset kahden piipun savupiippua? Lisäksi: Voit säästää rahaa aloittamalla Leca-blokeilla ja rakentamalla liitokset jne. tiilistä, ja jatkaa sitten modulaarisella järjestelmällä.
2 vastausta · 9,5k lukukertaa
D
Donwoody: se on tavallista kipsilevyä, sellaista jossa on pahvia
1 vastaus · 3,3k lukukertaa
E
evoline: OK, kiitos FredrikR kuvauksestasi.
11 vastausta · 4,9k lukukertaa
E
11 vastausta · 4,9k lukukertaa
A
anaitis: E-moduuli kuvaa, miten mtrl reagoi kuormituksessa. Kuinka paljon se pidentyy tai puristuu tietyllä jännityksellä. Yksinkertaisesti sanottuna matala E-moduuli antaa myötäilevän mtrl. Pintajäykkyysmomenttia käytetään ymmärtämään, miten kantoelementin geometrinen poikkileikkaus vaikuttaa sen taipumiseen ja jännitykseen. Näiden kahden parametrin tuote antaa kantoelementin jäykkyyden.
3 vastausta · 2,6k lukukertaa
M
Mats: tai parempi vielä poravasara. Sen voi vuokrata edullisesti myös jos ei halua hankkia omaa ja kyllä poravasara toimii sen verran paljon paremmin, että se kannattaa
9 vastausta · 6,7k lukukertaa
T
tobob: Kiitos avusta! // Tobbe
4 vastausta · 1,2k lukukertaa
T
4 vastausta · 1,2k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: On mahdollista liimata kipsiä siporexiin, mutta se ei ole hauskaa seinillä ja on todennäköisesti todella rasittavaa katossa. Parasta lienee antaa maalariukon käyttää pari tuntia katon tasoittamiseen ja sitten maalata se saadakseen valkoisen sileän katon.
2 vastausta · 954 lukukertaa
H
hanniss: Aion teettää mittatilaustyönä penkkilevyn, jota käytän kirjoituspöytänä uuteen toimistoomme. Seinä ei ole suora. Mitat ovat noin 2000 mm x 700 mm leveä x 30 mm syvä. Tietääkö kukaan, mistä voisin tilata sen mittatilauksena Linköpingissä? Vaikea löytää näitä mittoja tavallisissa kaupoissa kuten k-rauta, rusta ja wik-wall. Vaihtoehtoisesti voisin tilata mittatilauksena
0 vastausta · 1,7k lukukertaa
P
petersk: Aika tehdä jotain autotallin lattialle. (työpaja). Nykyinen pinta on melko karkea, laudoitettu pinta, joka laskee keskellä sijaitsevaa kaivoa kohti. Haluan sileän lattian ja suunnittelen kaivon poistamista. Koko lattia tarvitsee tasoitusta, mutta tietysti eniten kaivon kohdalla. Olen katsellut hieman itsetasoittuvaa tasoitetta ja olen löytänyt Ardex K301:n, jota ei tarvitse
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
_bystrom_
_bystrom_: Jo, täytyyhän sitä olla vähän mukana... :D
21 vastausta · 15,5k lukukertaa
nattugglan11
nattugglan11: Suunnitelmissa on laittaa paneeleita vain yhdelle seinälle, ikään kuin tehosteseinäksi, joten voin rakentaa runkoa. Ehkä laitan jopa paneeleita koko matkan kattoon asti saadakseni näyttävän efektin, katsotaan. Muuten, miten se toimii sähkörasioiden ja kytkimien kanssa, kun seinää rakennetaan ulospäin paneeleilla? Pitääkö niidenkin kanssa säätää jotenkin?
4 vastausta · 2,2k lukukertaa
Wasa
Wasa: P.s () voidaan mainita, että luonnoksessani oleva levy tehtävänä on pitää kulma kasassa mahdollisten liikkeiden aikana rakenteessa. D.s
9 vastausta · 20,1k lukukertaa
·
S
scenic46: Rakensin vierastalon/sukupolvisen asunnon (yksi kerros, täysi kellari) (40m2 BYA, 33,6m2 asuintila) 2007/08 ympäri vuoden käyttöön. Laskin ja havaitsin, että 95mm runko + ulkopuolinen 70mm oli optimaalinen. Käytin paljon teräskulmia (Biltema edullisin) ulkopuolisille vaakapuille, koska julkisivu kannatetaan ulkoseinästä. Kulmat tulee pääosin asentaa pystyseinän vaakapuun
12 vastausta · 24,1k lukukertaa
H
hakjon: Kiitos! Aion ostaa portaat puusepältä, joka myös tekee sinne listan.
6 vastausta · 6,3k lukukertaa
·
B
Bror: Jos ikkuna ei ole liian suuri, täytä tyhjä tila solumuovilla. Poraa reiät karmiruuville ylä- ja alarakenteeseen lähellä sivurakennetta. Täytä sauma uretaanivaahdolla. Jos ikkuna on niin suuri, että tämä kiinnitys tuntuu epävarmalta, voit kiinnittää puupalikoita tyhjään tilaan, johon karmiruuveja asennetaan.
1 vastaus · 2,5k lukukertaa
·
E
eestere: Olen rakentanut lisärakennuksen kevytklinkkeriharkoista. Ulkopuolelta seinä eristetään solumuovilla, joka sitten rappaataan. Olen nähnyt useita kevytklinkkerirakennuksia, joissa rakenne rapataan/karkeatasoitetaan ennen viimeistelyä. Tarvitseeko minun rappauslaastilla käsitellä seinät ennen kuin solumuovi laitetaan paikoilleen? Rakenne on siis valmis ja solumuovi asennetaan paikoilleen
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
SnickarNicke
SnickarNicke: Olen eniten utelias teistä, joilla on autotalli kellarissa, millaiset seinät teillä on? Itselläni on rappaus ja en pidä sitä optimaalisena, koska en voi pitää tavaroita järjestyksessä työskennellessäni. Tämä johtaa usein siihen, että osun niihin koko ajan, mikä aiheuttaa jälkiä. Voisiko kaakelit olla hyvä vaihtoehto rapatuille seinille?
0 vastausta · 985 lukukertaa
A
AndersS: Ammattilaisillekin tulee halkeamia tai vaikka olisit tehnyt kaiken taiteen sääntöjen mukaan, joten se ei ole pelkästään aloittelijaongelma. Talot liikkuvat, eikä koskaan voi etukäteen olla täysin varma, se voi haljeta kuukauden kuluttua tai x vuoden jälkeen, joten ei ole mitään takeita. Onnea matkaan.
9 vastausta · 3,3k lukukertaa
L
LenaBenny: Olen sisustamassa ullakkoa ja etsin edullisia karmilautoja ikkunoille ja oville. En ole käyttänyt jiirilistoja alakerrassa ja haluaisin samanlaista ylös. Byggmax veloittaa 179:- oven sivusta ja se tuntui vähän liialliselta!! Tietääkö joku, voiko ostaa pelkkiä yläkappaleita jostain, lakatuilla päillä? Tarvitsen apua! En hitto halua käyttää yli 300:- jokaiseen ikkunaan ja oveen!
0 vastausta · 3,3k lukukertaa
E
Elvis69: Se on varmaankin valinnaista. Henkilökohtaisesti suosin terästä suoruutensa vuoksi. Vaihtoehtona käyttää teräskiskoa tavana ja lyöntisäteenä puusäleiden väliin on myös mukavaa, koska se on nopeaa rakentaa. Eihän niitä säleitä tarvitse niin tarkasti leikata...
1 vastaus · 2,7k lukukertaa
F
Fatboymos: Moi. Äskettäin ostettu talo, jossa on keittiöongelmia. Ajatuksena tehdä itse tiskipöytä mosaiikilla (47-47mm). Mikä on paras alusta tälle, olen kuullut jotain vedenkestävästä MDF:stä? Kaikki vinkit ovat hyviä aloittelijalle!!!
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
E
Elvis69: [citat] Oletan, että tarkoitat "solumuovilla" höyrysulkua eli muovikalvoa... Se on poistettava ja asetettava uuden runkorakenteen päälle, kuten itse kirjoitit. Vaihtoehtona on myös asettaa kalvo kipsilevyjen väliin sen sijaan, että se asetettaisiin koolausten ja ensimmäisen levyn väliin. Hiukan helpompaa asennusta!
4 vastausta · 1,9k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.