Olen tehnyt reiän seinään laittaakseni ikkunan ja haluaisin mielelläni vinkkejä, millä voisin muurata umpeen tietyt aukot.

Seinä on muurattu kahdesta rinnakkaisesta irtonaisesta betonilohkorivistä, joiden välissä on noin 10 cm tilaa. Poikkileikkauksessa se näyttää siis kahdelta seinältä, yhdeltä ulommalla ja yhdeltä sisemmältä. Nämä kaksi on yhdistetty toisiinsa tasaisin väliajoin, mikä katkaisee tilan ja muodostaa kammioita. Nämä kammioit ovat täytetty koksilla.

Kun reiän tekemisen jälkeen tyhjennettiin yksi kammio kokseista, muodostui tyhjä tila ulko- ja sisäseinän väliin. Tämä tyhjä tila on täytettävä jollakin, muuten minulla ei ole mitään, johon kiinnittää karmiruuvit. Olen harkinnut rappauslaastia, muurauslaastia tai betonia. Olen myös miettinyt muurata paikalle sopivista LECA-paloista, mutta silloin saan ongelmia karmiruuveilla, koska LECA ei ole erityisen hyvä materiaali kiinnittämiseen ja ruuvaukseen.

Joten tarvitsen nyt vinkkejä, mitä minun pitäisi tehdä.

Ulkopuolelle seinä päällystetään 10 cm sellumuovilla, joten kylmäsillan vaara sisään on ajankohtainen.

Tyhjä tila on noin 7x10 cm, yhtä korkea kuin ikkuna ja sijaitsee avautuman oikealla puolella.

• Kuva betoniseinästä, jossa on avattu aukko ikkunaa varten ja puukapula on tuettu aukossa. Taustalla näkyy sisäseinää ja kattolautaa.
Jos ikkuna ei ole liian suuri, täytä tyhjä tila solumuovilla. Poraa reiät karmiruuville ylä- ja alarakenteeseen lähellä sivurakennetta. Täytä sauma uretaanivaahdolla.

Jos ikkuna on niin suuri, että tämä kiinnitys tuntuu epävarmalta, voit kiinnittää puupalikoita tyhjään tilaan, johon karmiruuveja asennetaan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.