58 998 lukukertaa ·
6 vastausta
59k lukukertaa
6 vastausta
Korjata isot reiät kipsiseinässä?
Olen korjannut reikiä kipsiseinässä "strukturgips":lla. Kysymykseni on vain, kestääkö tämä poraamista ja uutta kiinnittämistä varten. Tarvitsen käyttää kipsilaajentimia. Onko kellään mielipiteitä tästä?
Reiät ovat olleet kooltaan yhden kruunun kokoisia.
Reiät ovat olleet kooltaan yhden kruunun kokoisia.
Olen poistanut kaksi hattuhyllyn konsolia kipsiseinästäni (ei kipsilevyt vaan paksumpi), jotka jättivät aika suuria reikiä nauloista (?) joita on käytetty. Mietin, miten ne parhaiten korjaisi. Ne ovat ehkä hieman suurempia kuin viiden kruunun kolikko.
Olen epäileväinen tavalliseen tasoitteeseen. Se olisi silloin todella paksua. Lisäksi en tiedä, kuten carax myös kirjoittaa, pitääkö se uutta asettamista varten.
Onko mitään vinkkejä, mitä voisi käyttää? Mitä on strukturgips?
Olen epäileväinen tavalliseen tasoitteeseen. Se olisi silloin todella paksua. Lisäksi en tiedä, kuten carax myös kirjoittaa, pitääkö se uutta asettamista varten.
Onko mitään vinkkejä, mitä voisi käyttää? Mitä on strukturgips?
Olen käyttänyt Casco Husfixiä suuriin reikiin, en tosin kipsiin, mutta se tarttuu useimpiin materiaaleihin ja sillä voi tehdä kuinka paksun kerroksen tahansa. Se on kuitenkin melko kallis, mutta parin reikäyn täyttäminen ei pitäisi maksaa liikaa.
Kuivumisaika ei ole minulle suuri ongelma, vaikka olisi toivottavaa, ettei tarvitsisi odottaa niin pitkään. Tärkeintä on, että lopputulos on hyvä ja kestävä. Mitkä ovat sitten erot näiden kahden ehdotuksen välillä?
Mitä Husfix maksaa?
Mitä Husfix maksaa?
Yleensä korjaan reikiä kipsiseinissä kahdella tavalla, koosta riippumatta:
1). Sahaa neliön muotoinen pala uudesta kipsilevystä. Viistä reunat 45 asteen kulmaan. Aseta uusi kipsilevyn pala reiän päälle ja piirrä ääriviivat. Sahaa reikä kipsilevyn mukaisesti, mutta varmista, että reunat ovat noin 45 asteen kulmassa. Sovita pala niin, että se tulee hieman syvemmälle kuin muu seinä, ja kiinnitä se sitten kittillä ja paklaa päälle.
2) Sahaa vastaava reikä, mutta jätä viistämättä ja työnnä koolinginpaloja reiän läpi, kiinnitä ruuvilla, paklaa ja hio.
Nämä menetelmät vaativat tietysti myös pintakerroksen korjaamisen (uusi maali, tapetti jne.), mutta temppu on suurentaa reikää tarvittaessa. Jonkinlaisen massan (kitti, talonkiinnitys jne.) yrittäminen reiän peittämiseksi ei yleensä toimi kovin hyvin, jos kyse on tavallisesta kipsiseinästä, eli reiän takana on tyhjää.
Jos ei ole, jos reikä on oikeastaan vain "kraatteri", käy mikä tahansa kipsi, sekoitettuna veteen. Kitti toimii myös, mutta kuivuu ikuisuuden ja kutistuu kasaan.
1). Sahaa neliön muotoinen pala uudesta kipsilevystä. Viistä reunat 45 asteen kulmaan. Aseta uusi kipsilevyn pala reiän päälle ja piirrä ääriviivat. Sahaa reikä kipsilevyn mukaisesti, mutta varmista, että reunat ovat noin 45 asteen kulmassa. Sovita pala niin, että se tulee hieman syvemmälle kuin muu seinä, ja kiinnitä se sitten kittillä ja paklaa päälle.
2) Sahaa vastaava reikä, mutta jätä viistämättä ja työnnä koolinginpaloja reiän läpi, kiinnitä ruuvilla, paklaa ja hio.
Nämä menetelmät vaativat tietysti myös pintakerroksen korjaamisen (uusi maali, tapetti jne.), mutta temppu on suurentaa reikää tarvittaessa. Jonkinlaisen massan (kitti, talonkiinnitys jne.) yrittäminen reiän peittämiseksi ei yleensä toimi kovin hyvin, jos kyse on tavallisesta kipsiseinästä, eli reiän takana on tyhjää.
Jos ei ole, jos reikä on oikeastaan vain "kraatteri", käy mikä tahansa kipsi, sekoitettuna veteen. Kitti toimii myös, mutta kuivuu ikuisuuden ja kutistuu kasaan.
Klikkaa tästä vastataksesi