B
betula: Olen samaa mieltä Bror'in kanssa, 18% toimii, ongelmiin tarvitaan yleensä enemmän vettä, yleensä se tulee sateesta tai maasta/laatoitus tai jostain muualta. Puu kuivuu kaikkiin suuntiin, sekä ulospäin että sisäänpäin. Niin kauan kuin sinulla ei ole kaksinkertaisia höyrysulkuja, puutavara mukautuu ympäristöön.
10 vastausta · 26,7k lukukertaa
E
ekstrjoh: Ei kenelläkään huomautettavaa? Tiedän, että on olemassa useita ketjuja, jotka käsittelevät tätä kysymystä, mutta ajattelin, että jos tämä yhteenvedon menetelmä hyväksytään, useammat voisivat toteuttaa kellariprojektinsa samalla tavalla.
1 vastaus · 6,2k lukukertaa
F
freddeh: olen samaa mieltä humuluksen kanssa, yritä tehdä gammasäteilyn mittausta. palkkasin yrityksen Haningesta, Sthlm ennen keväistä ostoa, hän mittasi kaikki sisäseinät ja betonilaatat, mutta gammasäteily oli hyvin matala, taloni on rakennettu samalla materiaalilla kuin sinun.
4 vastausta · 7,0k lukukertaa
jeppeknaster
jeppeknaster: Mietin uuden portaat reikä (3200x1000) tekemistä betonilaattaan ja mietin, onko kenelläkään kokemuksia jaettavaksi? Laatta on noin 16cm paksu, jossa on 10cm ylöspäin säädetty puulattia. Miten kannattaisi edetä yksinkertaisimmin? Piikkaaminen, sahaaminen? En haluaisi käyttää vesisahaa kosteuden ja ylöspäin säädetyn puulattian vuoksi, mutta olen kuullut, että kuivana sahaaminen
0 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
SnickarNicke
SnickarNicke: [citat] 5 baaria on sopiva ja jos on huolellinen, tulee todella hienoa. ;) Toisin kuin rakennustyömailla, joissa listat ammutaan ulos sahasta.
11 vastausta · 6,8k lukukertaa
kimpo
kimpo: Ruuvit riittävät.. Ota jokin puuruuvi, joka menee noin 2 - 3 cm puuhun.
7 vastausta · 8,6k lukukertaa
titanium
titanium: Onko olemassa ystävällistä sielua, joka voi auttaa minua räystäsmittauksen kanssa? Haluaisin mahdollisimman ohuet räystäät, jotta katto ei näyttäisi niin raskaalta ja paksulta. Mikä on pienin mitoitus ulkoneville kattopalkeille, jos haluaa 300 mm räystään? Palkeille on c/c 1200 ja lumivyöhyke on 3. Olen valinnut 20x120 raakalautaa pohjalle huopakatolla ja katon kaltevuus on vain 8
0 vastausta · 2,3k lukukertaa
G
gluecifer: [citat] Hyvä ehdotus!
5 vastausta · 1,4k lukukertaa
G
H
Hopplunda: Olen juuri tekemässä remonttia eteisessä, missä olen mm. laittanut paneelit kattoon. Nyt jälkikäteen olen keksinyt, että olisi hienoa purkaa seinä, jonka takana on portaat alas kellariin, ja osa kattopaneelista loppuu siihen seinään. Jos nyt puran seinän ja haluan jatkaa kattopaneelia, siitä tulee tämän vuoden upein telakkasauma, eikä paneelin pääpontti enää ole jäljellä.
0 vastausta · 877 lukukertaa
H
Hus-kvarna: Kiitän sbarista ja näkemyksistä.. En löytänyt mitään hintoja träullitille. Voin saada enintään 5 cm eristystä tai vastaavaa, kun kattoon on jo melko matala tila..
3 vastausta · 1,7k lukukertaa
K
Kurtivan: En tiedä ymmärsinkö oikein, mutta foder asennetaan karmiin tai påsalning ulkopuolelle, jos sinulla on sellainen.
2 vastausta · 7,2k lukukertaa
·
N
Nene: Olen juuri tullut omistajaksi rinnetalo, joka on rakennettu vuonna 1960. Radonmittaus tehtiin ennen ostoa ja näytti silloin rajaarvot. Nyt yritän selvittää, mistä radon tulee. Maaperän radonia ei ole tällä alueella. Kaikki ei-kantavat väliseinät ovat sinistä kevytbetonia. Ulkoseinät ja kantavat väliseinät eivät todennäköisesti ole sinistä kevytbetonia. Kun olen porannut
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
T
tank77: [citat] Joo, olen käynyt katsomassa niitä. Aivan okei.
9 vastausta · 4,5k lukukertaa
blåhaken
blåhaken: Sekä dewalt että makita ovat hyviä ammattimerkkejä. En ole koskaan kokeillut kumpaakaan. Mutta uskaltaisin suositella molempia vanhojen meriittien perusteella. Kuten sanoin, en koskaan vaihtaisi festooliani. Mutta käytänkin sitä päivittäin ammatissani.
7 vastausta · 5,6k lukukertaa
M
Mats: Tarvitset jonkinlaisen korotetun tiepalvelun tai mansardikatto?. Tavallinen katto, jolla on esimerkiksi 45 asteen kulma, antaisi vain 2,80 korkeuden keskellä taloa miinus puutavaran paksuus ja hyödyllinen leveys olisi enintään 2 metriä (ilman tarkkaa laskentaa)
1 vastaus · 1,0k lukukertaa
M
marcarlsson: Hei, Olen juuri ostanut 1920-luvun talon ja yksi ensimmäisistä projekteistani oli purkaa kotitekoinen vaatekaappi, joka oli kiinteästi asennettu seinään ja kattoon. Vaatekaappi oli kiinnitetty puilla kattoon ja seiniin, ja kun ne irrotettiin katosta, osa kattoa tuli alas, katso kuvia. Luettuani vähän täältä foorumilta, olen ymmärtänyt, että tällaista kattoa kutsutaan kloasongiksi ja
0 vastausta · 4,2k lukukertaa
Bödde
Bödde: Aha! Hyviä vinkkejä!!! Minulla on vielä jäljellä osa remontista ja uudisrakentamista, joten tämä säästää aikaa tulevaisuudessa! Kiitos!
4 vastausta · 1,7k lukukertaa
Linus_E
Linus_E: sanoisin myös tuon mulitmasternin. muistan nähneeni sen jossain 500:lla tai jossain. mutta en löydä sitä nyt vain :/ mutta se on painonsa arvoinen kultaa (Y)
8 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
K
Kiranos: Hei, olen asentanut niskat nyt. Käytin 8mm kiilapulttia sokkelin/hammarbandin kiinnittämiseen, sivuille ruuvasin vinosti alas viereisen seinän sokkeliin sekä ylös hammarbandiin. Poistin myös kipsilevyn ja asensin viistot niskat viereiseen seinään, jotta pystyin ruuvaamaan 70mm puuruuvit sivuniskoista viereiseen seinään. Sivut ovat nyt kiinni kolmessa kohdassa viereisessä seinässä
28 vastausta · 3,7k lukukertaa
B
Bartek: Aion rakentaa uuden lantalavan vanhan, halkeilleen ja epätasaisen päälle. Olen ajatellut laittaa kuorilohkoja U-muotoon (ylhäältä katsottuna) ja valaa kokonaisen laatan sisäpuolelle. Ongelma on, että vanhalla laatalla on kaatoja joka suuntaan. Siksi en voi alkaa rakentaa kuorilohkoilla ennen kuin olen tasoittanut alustan. Vanhan lantalavan poistaminen ei ole vaihtoehto, koska sitä
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
M
Mary K: Unohdin kirjoittaa mitä kirjaimet tarkoittavat A= diagonaalinen seinä, jota ei ole talossamme, mutta alkuperäismallissa on. B= Seinä, josta emme ole varmoja, onko se kantava vai ei. C= Seinä, joka pitää purkaa yhdessä B:n kanssa D= Kattotuoli
1 vastaus · 2,0k lukukertaa
·
G
goahead1978: ei, kipsiä ei näy ulkopuolelta, mutta haluan tiivistää kaikki saumat ja liitokset vedon välttämiseksi... Joten tässä on pari millimetriä. Ajattelin käyttää akryylimassaa, joka on diffuusioavoin ja joustava. Vaikka minulla on se lämmössä sisällä, niin alusta on todella kylmä ja sen on vaikea kovettua, sillä se vie pari tuntia. Myös saumausvaahto kestää jonkin aikaa kovettua
2 vastausta · 7,8k lukukertaa
G
goahead1978: joo, 16,3 miinusta nyt illalla... tuntui kyllä. Rakennan myös runkoa, mutta ainakin katto on valmis ja joitakin seiniä, joten pahimmilta tuulilta säästyy...
4 vastausta · 3,3k lukukertaa
T
Träig snickare: Hei. En ole tehnyt sitä itse, mutta olen nähnyt muiden tekevän sen. Ja se käy hyvin tehdä niin kuin ajattelit. Onneksi et laittanut lankasi otsikon rakennusvård alle. Silloin olisit saanut kuumaa korville. Onnea matkaan.
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
O
ohlgren: Joo, olen nyt puhdistanut sen ja sain nuohoojalta hyväksynnän ennen joulua. On kiva päästä polttamaan vähän. Se, mikä on hieman epämiellyttävää, on se, että ei tiedä, onko savupiipun vieressä puuta niissä paikoissa, joissa ei voi nähdä, kuten esimerkiksi palkistossa ja savupiipun sisäseinäksi muodostuvilla osilla. Ei tiedä, kuinka tarkkoja he olivat 60-luvulla, kun talo
8 vastausta · 2,7k lukukertaa
K
kapten_nilsson: Hei! Asumme yhdessä -43 rakennetussa yksikerroksisessa talossa. Meillä on nykyään veranta, mutta haluamme rakentaa sen sisään, koska meidän sisäänkäynti/eteinen on hyvin ahdas. Haluamme siis, että veranta olisi "uusi" sisäänkäynti. Nykyinen veranta on noin 2 metriä leveä ja 1,5 syvä + portaat, katolla ja "aitasivuilla". Uuden pitäisi tietysti olla enemmän "sisätilana" kuin
0 vastausta · 2,6k lukukertaa
P
PX-21: Tason kanssa samassa linjassa, ja sitten (ikaunalista valittavissa olevassa leveydessä), joka kehystää koko.... siitä tulee kaunein, ja 140 cm on mukavat "kukka-alustat" Terveisin
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
J
imported_Byggaren: [citat] Jos verkko on vain metrin leveä, ei voi olla leveämpiä kehyksiä. 'Toisin päin' käännettynä (ja leikaten 1,5m pituudesta) se on silti metrin leveä, eikä siitä ole hyötyä, jos et aio lisätä ylimääräistä runkopuuta liitoksille siihen suuntaan. Mutta kyllä sen voi tehdä. Viisi metriä pitkä ei sovi 45x95:lle. Parempi sitten naulata tai ruuvata yhteen 28x95 ja 28x145
8 vastausta · 32,6k lukukertaa
·
D
-David-: Uskalsin ja liimasin lastulevyt reuna-reunaa vasten (ei pontattuja) Ei vielä halkeamia! Pippuri, pippuri... koputa puuta jne ;)
6 vastausta · 6,5k lukukertaa
P
Pesco: Savitakka 30-luvulta, rakennettu kevytbetonilohkoista (kaasubetoni, uusittu savukanava). Aion rapata uutta yläkerrokseen. Aion koputtaa alas vanhan rappauksen ja siistiä sen. Tarvitsen apua ja vinkkejä. Mieheni haluaa nimittäin laittaa kipsilevyjä. Hänen mielestään siihen tulee halkeamia lämpötilaerojen vuoksi (meillä on pellettipoltin). Silloin pinta tulee näyttämään täysin
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.