U
utgång: Etsin valolla ja lyhdyllä allmogelistoja kuvan mukaisesti: Kyseessä on siis kattolista (94 mm leveä), vuorilista (91 mm) ja jalkalista (91 mm). Kattolista löytyy riittävän samankaltaisena, vaikkei identtisenä, profiililtaan sahoilta sieltä täältä. Mutta vuorilistaa ja jalkalistaa en löydä mistään. Kuvasta voi olla vaikea nähdä, mutta vuorilista on profiililtaan kevyesti
0 vastausta · 3,1k lukukertaa
E
evoline: Ei eristystä eikä tv-tasoa tule. M juuri näin sen pitää olla, että tv piilottaa reiät. Kiitos Fain vinkistä.
9 vastausta · 2,6k lukukertaa
Fein
Fein: Voin lisätä, että se on raskasta työtä. Vinkki! rakennustelineet mieluiten pyörillä. Tikkaat ovat hyödyttömät, koska niitä täytyy siirtää koko ajan. Jos talosi on melko uusi ja siinä on hyvät cc-mitat, on olemassa valmiita levyjä tähän tarkoitukseen, jotka on päällystetty paperilla, eli hieman jäykempiä, jotka kiinnität kattotuoleihin. Minun cc-mittani ovat jossain 1270 ja
7 vastausta · 27,9k lukukertaa
·
morsan
morsan: Theofils on.
1 vastaus · 4,6k lukukertaa
G
goahead1978: Mestari, missä olet Mälarin alueella? Rakennan Enköpingin ulkopuolella.
8 vastausta · 11,4k lukukertaa
mandus
mandus: Ehkä tämä voisi olla jotakin? Ne ovat kuitenkin melko kalliit ulkokalusteet...
4 vastausta · 4,3k lukukertaa
Gripenland
Gripenland: Olen ostanut käytettyä metallia Hammars byggiltä http://www.hammars.nu/ Heillä on varasto Lindomessa. Suurin osa on kuitenkin melko karkeita mittasuhteita, joten on parasta soittaa ensin ja tarkistaa, mitä heillä on.
5 vastausta · 2,5k lukukertaa
jeppeknaster
jeppeknaster: Mene youtube ja etsi concrete tai concrete countertop, niin löydät paljon ohjevideoita siitä, miten edetä. Voit istua tuntikausia. I Äntligen hemma he myös valivat betonisia tiskipöydänlevyjä, etsi heidän verkkosivuiltaan.
1 vastaus · 2,5k lukukertaa
M
Martin_Blomberg: Ja täällä voit nähdä tarkalleen, kuinka rakennetaan friggebod vaihe vaiheelta: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=596
6 vastausta · 20,7k lukukertaa
A
akhagen: Tässä foorumissa on valtavasti tietoa. Kiitos ja kumarrus! Aloitan omilla luonnoksillani, uskon, että kun todella tiedän mitä itse haluan, jatkan eteenpäin. Kiitos!!!
3 vastausta · 2,1k lukukertaa
mandus
mandus: Täältä löytyy piirustuksia erilaisista växthus. http://bioengr.ag.utk.edu/Extension/ExtPubs/PlanList97.htm#Greenhouse%20Plans
11 vastausta · 39,7k lukukertaa
M
mattiasj78: Löysimme ruostumattoman Rapid-versionin rakennustarvikekaupasta. Mutta nitojien kanssa on oikea viidakko. Jokaisella valmistajalla näyttää olevan omat mittansa. Näkemäni ruostumattomat ovat 10,6 mm leveitä. Tietääkö joku, mistä voi ostaa 10,6 mm niittaajan (paineilma)? Tai mitä muita ruostumattomia leveyksiä on saatavilla?
3 vastausta · 6,6k lukukertaa
U
uffe59: Suunnitteilla avata noin 150 cm aukko 8 m pitkässä sydänseinässä, joka on tehty yksirivisestä punatiilestä. Siinä on jo kaksi oviaukkoa ennestään, ja ajattelin sulkea toisen niistä ja samalla vahvistaa sen voimakkaasti. Varsinainen kysymykseni on, voiko toivoa löytävänsä käsityöläistä, joka voi tehdä koko työn, eli laskea kuormat, raudoittaa, sahata aukon ja asentaa
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
U
uffe59: Revin itse pois eristyksen ammattilaisen eristämästä kontista kesällä, koska en halua eristystä + se vie tilaa. Rakenne oli kovalevy - 5cm styrox - kovalevy. Eräänlainen sandwich-rakenne siis. Siitä tulee erittäin vahva. Minun tapauksessani se oli vanha kontti, joka vuoti vettä sisään, ja tietysti kovalevy kärsii siitä. Uskon kuitenkin, että tiivis kontti ei aiheuta kovalevylle
3 vastausta · 6,5k lukukertaa
templar
templar: Olen juuri asentanut ullakon portaat, koska vanha ullakkoluukku oli hylätty nuohoojan toimesta. Ostin tällaiset k-rauta:sta: http://www.byggera.se/media/pdf/royal_polar_vindstrappa.pdf. Se on eristetty ja uskon, että kannattaa panostaa siihen. Eristys on solumuovia ja eristysarvo on 0,43 W/m^2. Solumuovi saattaa toimia höyrysulkuna, mutta en ole siitä varma, vain arvaus. Maksaa enemmän kuin
1 vastaus · 12,3k lukukertaa
E
Elvis69: Käyttäisin kyllä teräsprofiileja puun sijasta. On olemassa sekundääriprofiileja, jotka ovat vain 25 mm.
1 vastaus · 2,0k lukukertaa
S
snickar_lasse: Minusta yhden metrin leveä haki tuntuu paremmalta, täällä on lauta, jolla voi kävellä.
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
M
MobbA: Byggmaxilla on nämä hinnat: 13mm Kipsilevy: alkaen noin 23kr/neliömetri 11mm OSB: noin 44kr/neliömetri 10mm Lastulevy: noin 25kr/neliömetri 12mm Lastulevy: noin 32kr/neliömetri
13 vastausta · 4,1k lukukertaa
A
anaitis: 0,5*20*40=400 w
2 vastausta · 1,0k lukukertaa
A
2 vastausta · 1,0k lukukertaa
bearpower
bearpower: Onko kellään kokemusta Bilteman valmiiksi sekoitetusta kiinnityslaastista? :) Tuntuu aika kätevältä ainakin... mutta haluaisin myös, että se on tarpeeksi hyvä...
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
Immobil
Immobil: Plastic Padding toimii yleensä.
2 vastausta · 4,0k lukukertaa
B
Bajen02: http://www.paroc.se/channels/se/building+insulation/solutions/roofs+renovation/default.asp
3 vastausta · 5,6k lukukertaa
M
Mäster: Jos höyrysulku ei ole tiivis talon neljän seinän ja katon ympäri, kosteus pyrkii ulos sitäkin voimakkaammin sieltä, missä muovia ei ole. Ainoa tapa saada se (melkein) on purkaa kaikki sisäseinät ja sisäkatot, jotta jäljellä jää vain eristetty kuori, ilman edes kipsiä. Sitten voit aloittaa muovituksen ja varmistaa, että on limityksiä. Sauma tulee mieluiten kohdalle, jossa on
11 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
S
snickar_lasse: Hei ! ei varmasti mitään ongelmaa, yleensä oven asentaminen onnistuu aina. Kuormitus ei ole tiilessä, oletan. Aloitetaan sisäpuolelta, purkamalla. Nyt täytyy päättää, tarvitaanko osa yläpuolelle palkki. Jos tulee palkki, tarvitaan pilari kummallekin puolelle palkkia. Mahdollisen palkin asennuksen aikana saattaa tarvita tuet, kun palkki asetetaan paikoilleen.
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
ByggaNytt
ByggaNytt: En tiedä tarkalleen, mutta kallis se oli... Sen piti ilmeisesti olla läpäisemätön!
8 vastausta · 6,5k lukukertaa
J
johan771: Hei. Minulla on kysymys siitä, miten voi/pitää tehdä ylätason palkistolle ja seinälle. Vaihtoehto 1: Laitetaanko palkisto (ylätasolle) hammarbandille ​​koko matkalta ulkopuolelle, ja sitten seinä palkistolle? (kannatuspituus 220 mm) Vaihtoehto 2: Jos rakennat seinät 45*220 alakerrassa ja seinän ylätasolle esim. 45*170, jää kannatuspituudeksi 50 mm, johon voi mahdollisesti laittaa
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
v-g
v-g: Jos aiotte pitää kangasta, niin olkaa varovaisia sen kanssa. Repeämä voi levitä kuinka pitkälle tahansa, ainakin minun kankaassani. Leikkasin palan pois, kun seinää piti siirtää, ja ajattelin olevani taitava niitaten ennen leikkaamista. Leikkasin katkoteräveitsellä, joka mielestäni oli terävä, mutta silti syntyi repeämä, joka oli leviämässä kattoon jännityksen vuoksi. Juuri
4 vastausta · 5,5k lukukertaa
gadu^
gadu^: Hornbachilla on luultavasti huntonit tai ainakin vastaavia, jotka eivät ole lastulevyä. Ajattelin käyttää sitä eteisessä, keittiössä ja olohuoneessa... 69 kr/m²...
3 vastausta · 3,0k lukukertaa
J
johan_ben: Olen juuri repinyt eteisen seinät luodakseni suuremman käytävän. Valitettavasti huomasin, että kattokorkeus vaihtelee hieman aiempien huoneiden välillä. Ajattelin nyt asentaa palkit ja sitten kiinnittää jonkinlaisen katon. Nyt tajuan, että minulla ei ole aavistustakaan, mitä materiaalia minun pitäisi käyttää. Muussa talossa (30-luku) on valkoiset rapatut katot. Haluan samanlaisen
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
N
niblom: Se oli ohjeissa Finjalta, kuinka se piti muurata. Mutta minusta se oli outoa, erityisesti tässä sovelluksessa. Täytyy pohtia, pitäisikö minun käyttää dobbaa vai ei.
2 vastausta · 3,5k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.