Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
zankan: Ovi on kuten sanottu ongelma. Seinän rakenne ei ole tässä tapauksessa niin merkityksellinen. Tiiviys ylhäällä ja alhaalla. Tarvitaan harjalistoja tai vastaavia. Mutta on vaikeaa saada tarpeeksi tiivistä, jotta saataisiin jonkinlainen kohtuullinen äänieristys.
imported_Byggaren: Jos on naulattu puupaneeli entisen julkisivulaastin päälle, voit unohtaa laastin esiin ottamisen. Se ei jää ehjäksi puuverhouksen purkamisen jälkeen. Riippuen siitä, miten talo on rakennettu (kivi- tai puurunkoinen), on olemassa erilaisia tekniikoita talon uudelleen rappaamiseen. Jos kyseessä on kivitalo, se käy suhteellisen helposti. Jos sen runko on puinen, se voi olla hieman
kimpo: Se on todennäköisesti Ghia lattia, josta olet kuullut. http://swedspan.sitedirect.se/websites/swedspan/sd_page/20/1/index.php
almanakis: Aion rakentaa huvimajan, mietin näitä levyjä, tämä huvimaja pitäisi eristää ja käyttää toimistona. Rakenne ulkoa on tällainen: Ulkopaneeli, rimoitus (ilmarako), tuulensuojapaperi, koolaukset, eristys ja sitten korokerimoitus, jonka jälkeen paneeli, riittääkö tämä? Olen puhunut monien kanssa, jotka suosittelevat jättämään höyrynsulkumuovin pois eristyksen jälkeen, mitä
Immobil: Saat paljon vakaamman kiinnityksen askelmien väliin. Koska askelma on ylijännitetty, se vaikuttaa myös alempaan askelmaan. Tyyppi ratkaisu, joka näkyy linkissä, ei anna kestävää tulosta. Kun liima on kuivunut ja naula alkaa irrota, portaat alkavat jälleen narista. OK, se voi ehkä kestää vuoden parhaassa tapauksessa. Kuten mainitsin aiemmassa viestissäni, liima on kielletty portaissa.
svemark: Koska se on kätevää ja nopeaa ja seinä on betonia, johon täytyy porata reikiä ruuvien kiinnittämiseksi.
Andreas083: En tiedä, muuttuuko vakaus, mutta voit vahvistaa askelmien alapuolta pienellä kolmiosella listalla tai vastaavalla. Oletan, että koko rakenne on näkyvissä? Jos aiot maalata runko-osat, voit sahata palasia ja "täyttää" askelmien jäljet. Hiukan kittiä ja maalia, niin mitään ei näy. Kysy portaiden valmistajalta.
Karl_84: Kiitos kaikista vinkeistä! Ei ollut huonoa, mikä osaaminen löytyy. Aion kokeilla jotain ylläolevista.
goahead1978: no, ajattelen ratkaisua, jossa rakennetaan alakatto, joka on kangas, joka roikkuu suoraan kattotuolien välissä ilman muuta alustaa, mikä tarkoittaa, että kangas on keskellä hieman alempana, koska sitä ei voi ripustaa suoraksi, osittain veden valumisen vuoksi ja osittain siksi, että keskellä on useita rimalautoja, jotka ovat hieman paksumpia kuin kattotuolin päällä olevat rimalaudat,
mycke_nu: Yksi yksinkertainen tapa selvittää, onko seinä kantava, on kuten hempularen ehdottaa aloittaa sahaamaan seinän keskeltä tiikerisahalla. Jos seinä puristaa sahanterää, se on kantava.
goahead1978: Istuudun pienen ongelman äärellä, kun minun juuri pitäisi hankkia materiaalit ennen kuin voin jatkaa rakennustani. Rakennan asuntoa vanhaan latoon/talliin, jonka runko-osissa on osia 1800-luvun puolivälistä, mutta puhumme vain hirsistä kehyksinä tavallisella ulkopuolisella laudalla. Nyt rakennan tämän sisälle, ja annan vanhan rakenteen jäädä paikalleen, ja se osittain rakennetaan
tank77: [citat] Täysin tarpeetonta ja nauhaa käytetään vain maalattaessa. Ei ole mitään riskiä, että laatta vajoaa, voisi muuten olla jokin ohut mosaiikki.
Wester: Meillä on 14 asteen kaltevuus ja se toimii loistavasti. Tämä on tosin kahdessa kattolyhdystä, mutta se on ollut niin todella, todella pitkään eikä ole ollut mitään ongelmia. Meillä on se myös liiterissä, jossa on 8 asteen kaltevuus ja se toimii hyvin, mutta en käyttäisi niin pientä kaltevuutta katolla, jossa on eristystä ja muuta alla.
emaengs: Kiitos avusta...tulee eräänlainen välimuoto: Asetan 28:n alas niin, että lattiavaneri "ylemmällä tasolla" voi levätä tämän päällä (tällä tavoin vanerille tulee tuki alle). Tämän päälle laitan sitten alin (45). 28:aa vasten asetan sitten alempaa lattiavaneria. Tuntuuko hyvältä?
Samuel o Anna: Kysyin omistajalta, mutta en saanut selkeää vastausta, välittäjä luuli, että se oli kipsi+rakennuslevy. Nyt paperit on allekirjoitettu, joten ei ole paljon tehtävissä...olen eniten utelias.
maxtor: Olen myös repinyt irti kiinnitettyjä reglar minun vapaa-ajan huoneesta.. Minulla ei kuitenkaan ollut mitään, joka meni takan alle. Etkö voi ottaa kuvaa ja ladata sen, jotta näkee miltä se näyttää? Helpompi antaa vinkkejä silloin.
Fein: [citat] Ei toimi kaikkialla, mutta kannattaa tietenkin suunnitella niin, että viistetty reuna tulee nurkkaan. Muuten kuten Jesca sanoo, se ei näy merkittävästi.
itkonsult: "Ammattilaiset" saavat varmaan btg:nsa autoon.. Pitää ostaa ballastit ajan pakosta. Sementti maksaa noin 250 kr per erä ja alle kuution ballastit arviolta noin 200. Noin 500 kr kuutio, täysin ok jos se laskelma pitää paikkansa, tulee noin 7-800 halvemmaksi kuin ostettu btg.. Jo kaksi kuutiota tunnissa tuo mukavaa säästöä..
monsterbyggare: Onko todella tarpeen, että yläkerrassa on lattialämmitys, jos alakerrassa on lattialämmitys? Monet sanovat, että riittää, kun alakerrassa on lattialämmitys, jotta lämpö nousee yläkertaan ja siitä huolimatta tulee riittävän lämmin ainakin taloissa Keski-Ruotsissa. Korjaa minua, jos olen väärässä, tämä on vain mitä olen kuullut. M
smidifix: Maxit 319:ssa on enintään 100mm op. Jos olisin sinä, olisin vahvistanut niin, että vahvike työntyy ensimmäisestä kerroksesta, kun asetat toisen, niin sinulla on sama vahvike molempien kerrosten läpi, sen pitäisi riittää!! Sen jälkeen voit sekoittaa betonia pienten/suurten kivien kanssa, jolloin ei kulu niin paljon betonia.
AndersS: Naulaa siten, että huoma jää nuoltaessa alatieltä. Olen käyttänyt näitä clipsiä jonkin verran, mutta käytän nyt yksinomaan heidän malliaan, joka kiinnitetään ruuvilla, ja erityisesti katossa on helpompaa ruuvata.
niclaus: Hei, olen uusi foorumilla, vaikka olen surffannut ympäriinsä ja mielenkiinnolla seurannut monia keskusteluja, ja olen yrittänyt saada tietoa, jotta en olisi tarvinnut tehdä tätä viestiä. Toivottavasti olen postannut tämän oikealle foorumille. Kysymykseni koskevat rakennusta, jonka voit nähdä kahdessa kuvassa. Se on ollut vanha viljamakasiini/varasto ja seisoo pääasiassa kivikellarin