Hei! Kuinka paksuja lattian koolausten pitäisi olla, kun asennetaan lattialämmitys? Minulla on 45*200, jotka ajattelin käyttää tähän! Riittääkö se? Ajattelen eristyksen vuoksi. Kiitollinen vastauksesta/ J :confused:

Jaha... 40 duktiga byggnissar har läst men ingen kan svara? Eller jaksavat ehkä eivät? Mutta sitten ainakin tiedän, miten minun pitäisi käyttäytyä täällä foorumissa! Vain lukea kaikkien viestit, mutta vastata johonkin: ajajaj, vaarallista, vaarallista/ pettynyt rutan1

Onko kyseessä hirsirunko tai yläkerta? Haluathan olla varma siitä, mihin vastaat, ja valitettavasti en aivan saa kysymystäsi täysin. Aiot siis rakentaa lattian ja sille lattialämmityksen?

Yleensä käytetään 195*45 kyllä, mutta siellä on myös muita tekijöitä, kuten kantavuus, jänneväli jne. Sitten voi olla kantavia seiniä, joita voidaan rakentaa tukemaan palkkeja esimerkiksi, jos kantopisteisiin on liian pitkä etäisyys. Siinä tapauksessa, jota nyt kuvasin, kyseessä on usein toinen kerros. On myös erilaista laatua puutavarassa.

Kuvaile vähän paremmin, mitä haet, niin saat paljon parempia vastauksia. Ei mitään happamia naamoja, onhan perjantai :)

Kiitos Danne213.. Ok tietoni olivat ehkä niukat, mutta tarvitsin vain mitan palkkeihin! Sen sain nyt sinulta! Torpargrund ja pohjakerros on kyseessä.. Kysymys koski juuri sitä, kuinka paljon eristystä on kohtuullista laittaa, kun sinne tulee lattialämmitys! Ei happamia ilmeitä enempää, lupaan ;)

45-195 tai 45-220 on aika tavallinen lattiarakenne kyllä.. Mitä enemmän, sen parempi totta kai.

mikä ehdotus lattialämmitys?
kuinka paksut putket?
mikä järjestelmä sinun pitäisi käyttää niiden asentamiseen?

tällaiset asiat vaikuttavat myös siihen, kuinka paljon eristystä tarvitset.

Jos haluaa apua, ei haittaa olla hieman kohtelias. Jos haluat nopeaa apua, soita konstruktörille. Foorumi perustuu vapaaehtoisuuteen, joten on yksinkertaisesti otettava hieman rauhallisemmin.
/Mats
Moderator

Joo, menin vähän liian voimakkaasti, anteeksi

Onko todella tarpeen, että yläkerrassa on lattialämmitys, jos alakerrassa on lattialämmitys? Monet sanovat, että riittää, kun alakerrassa on lattialämmitys, jotta lämpö nousee yläkertaan ja siitä huolimatta tulee riittävän lämmin ainakin taloissa Keski-Ruotsissa.

Korjaa minua, jos olen väärässä, tämä on vain mitä olen kuullut.

M

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.