Hei, olen uusi foorumilla, vaikka olen surffannut ympäriinsä ja mielenkiinnolla seurannut monia keskusteluja, ja olen yrittänyt saada tietoa, jotta en olisi tarvinnut tehdä tätä viestiä. Toivottavasti olen postannut tämän oikealle foorumille.

Kysymykseni koskevat rakennusta, jonka voit nähdä kahdessa kuvassa. Se on ollut vanha viljamakasiini/varasto ja seisoo pääasiassa kivikellarin päällä. Mietin, miten eristäisin tämän rakennuksen parhaiten (asun Upplannissa). Sekä katto että päädyt ovat kiinni palkkeihin ympärillä, mikä herättää kysymyksen siitä, miten minun pitäisi toimia tuuletusväleissä. Katto koostuu lankuista, kattohuovasta, kovalevystä ja tiilikatosta.
Miten toimitaan, jotta palkit eivät katoaisi eristyksessä... jos haluan 14-20 cm eristettä, niin palkit katoavat hahaha, minä ja vaimoni olemme tosin puhuneet "feikkipalkkien" tekemisestä sinne, mistä ne katoavat, niin sanotusti saadaksemme "palkkitunnelman"...

Neuvoja siitä, miten minun pitäisi koolata ja eristää täällä, olisi mukavaa, erityisesti ottaen huomioon tuuletusvälin olemassaolon tai olemattomuuden. Ajattelimme olla tekemättä ullakkoa, vaan niin paljon viistokattoa kuin mahdollista. Koska seinät (lautapinnat) ulkona ovat kiinni palkkeihin, ne ovat myös hieman kivikellarin seinien ulkopuolella, joten lisäeristyksen tai muiden töiden tekeminen ulkopuolella näyttäisi hyvin omituiselta, jos seinät tulisivat ulommaksi kuin itse kivikellari.

Kiitollisena vastauksista tai vinkeistä, miten tarttua tähän.

Kiitos
/N

• Vanha puinen puurakenteinen rakennus, jossa näkyy kattopalkit ja seinät, ullakkotila. Rakenteet näyttävät kuluneilta ja osittain tummuneilta.
  • Vanha ullakkohuone, jonka seinät ja katto on tehty puulaudoista, lattialla on säilytetty erilaisia esineitä, kuten laatikoita ja vanha radio.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.