20 440 lukukertaa ·
8 vastausta
20k lukukertaa
8 vastausta
Onko joku kokeillut paneelilevyä?
Huomasin, että oli tullut fuskpanel, joka vaikutti erittäin kätevältä ja nopealta. www.panelskivan.se
Onko joku testannut? Ja toimiiko se hyvin? Näyttääkö se aidolta oksineen ja niin edelleen?
Ystävällisin terveisin Anders
Onko joku testannut? Ja toimiiko se hyvin? Näyttääkö se aidolta oksineen ja niin edelleen?
Ystävällisin terveisin Anders
En ole itse kokeillut, vaan olen käyttänyt "oikeita" välineitä. Paneelilevy on selvästi mielenkiintoinen vaihtoehto erit. kun suurempia pintoja on tarkoitus "hivotella".
MDF-levyn suurin työ on se, että se täytyy maalata. Tavallinen paneeli on saatavilla ainakin antiikkipetsattuna, joka on asennusvalmis.
Jos puhumme ajansäästöstä asennus- ja maalausvaiheessa, niin valmiiksi petsattu tavallinen paneeli todennäköisesti voittaa. Jos maalaus on tarpeen tehdä joka tapauksessa, paneelilevy voittaa helposti!
Entä mitkä ovat hintaerot tavallisen paneelin per m2?
MDF-levyn suurin työ on se, että se täytyy maalata. Tavallinen paneeli on saatavilla ainakin antiikkipetsattuna, joka on asennusvalmis.
Jos puhumme ajansäästöstä asennus- ja maalausvaiheessa, niin valmiiksi petsattu tavallinen paneeli todennäköisesti voittaa. Jos maalaus on tarpeen tehdä joka tapauksessa, paneelilevy voittaa helposti!
Entä mitkä ovat hintaerot tavallisen paneelin per m2?
Olemme tilanneet panelskivan uuteen kylpyhuoneeseemme. Alueella suihkun ulkopuolella aiomme laittaa skivan tavallisen pärlspontin sijaan. Tämä siksi, että väistämätön kosteus ei saisi pärlspontia vääntymään. Skiva kiinnitetään kivilevyihin vedenkestävällä kaksikomponenttisella asennusliimalla ja maalataan 3 kertaa valkoisella maalilla. Jos olisimme käyttäneet tavallista pärlspontia, siinä olisi pitänyt olla 2 kertaa oksalakkaa, 2 pohjamaalia ja 2 pintamaalia. Panelskiva on helpompi.
Herätän keskustelun uudelleen 
Ajattelin käyttää paneelilevyä uutena sisäkattona, olen tehnyt uudet koolaukset viistoon kattoon, sitten tulee tuulensuojakangas, jota vasten eriste lepää, sen jälkeen ajattelin vain tehdä poikittaiset tukipuut 28x70 mm cc-30 mitalla, puiden päälle ajattelin laittaa paneelilevyn (mdf 6 mm) suoraan kiinni, toimiiko se teidän mielestä pelkällä kiinnitysmassalla?
btw pitäisikö tuulensuojakangas laittaa 28 x 70 puiden jälkeen, muutenhan syntyy tarpeeton ilmaväli?
Ajattelin käyttää paneelilevyä uutena sisäkattona, olen tehnyt uudet koolaukset viistoon kattoon, sitten tulee tuulensuojakangas, jota vasten eriste lepää, sen jälkeen ajattelin vain tehdä poikittaiset tukipuut 28x70 mm cc-30 mitalla, puiden päälle ajattelin laittaa paneelilevyn (mdf 6 mm) suoraan kiinni, toimiiko se teidän mielestä pelkällä kiinnitysmassalla?
btw pitäisikö tuulensuojakangas laittaa 28 x 70 puiden jälkeen, muutenhan syntyy tarpeeton ilmaväli?
Täällä Norjassa on suosittu tuote, jota kutsutaan "Bäverpaneliksi". MDF-levyt 60x242 cm erilaisilla jyrsityillä urilla, jotka jäljittelevät klassisia paneelityyppejä. Erittäin helppo työstää ja voidaan kitata / maalata heti asennuksen jälkeen ilman riskiä halkeamisesta tai irtoamisesta. Kaksi maalikerrosta, niin se on valmis.
Bever Industrier as
Bever Industrier as
Olen kiinnittänyt paneelilevyn seinille portaikossa. Erittäin helppokäyttöinen ja saumakohdat ovat käytännössä näkymättömiä sekä pituus- että leveysuunnassa. Ei ole rakennetta tai oksia pinnassa. Sen voi myös liimata seinään, jos haluaa välttää vaivannäön naulanreikien tasoittamisessa. Pohjamaalaa kerran ja peittomaalaa kahdesti. Kaksinkertainen hinta per neliömetri verrattuna tavalliseen helmipaneeliin, mutta mielestäni lisäkustannus on täysin sen arvoista.
Olen asentamassa levyä keittiöön "as we speak" ja täytyy olla samaa mieltä edellisen viestin kanssa, se on helppo työstää, ei rakoile eikä mitään halkeamia kuivuessa. Vähän huijausta, koska muu talo on aitoa tavaraa, mutta joskus voimat loppuvat 
Kaksi kerrosta pellavaöljymaalia toistaiseksi eikä mitään ongelmia pohjan tai maalin peittämisessä.
Kaksi kerrosta pellavaöljymaalia toistaiseksi eikä mitään ongelmia pohjan tai maalin peittämisessä.
Jäsen
· Norrbottens Län
· 10 viestiä
Olen juuri asettamassa reuna-alueita portaiden väliin alakerran ja yläkerran välillä, sekä itse sisäänkäynnille. Suhteellisen helppoa, paitsi siellä missä kulmat ovat tehty huonosti talon rakennuksen aikana. Jos olisin käyttänyt tavallista helmiäisponttia, olisi ollut mahdollista säätää ei-pystysuoria seiniä vastaan.
Mutta silti, helppo sahata ja helppo tiivistää mahdollisia rakoja, jotka syntyvät kulmissa ja siellä missä kulmat ovat väärin.
Seuraavalla kerralla se on varmaankin oikeaa tavaraa!
Mutta silti, helppo sahata ja helppo tiivistää mahdollisia rakoja, jotka syntyvät kulmissa ja siellä missä kulmat ovat väärin.
Seuraavalla kerralla se on varmaankin oikeaa tavaraa!
Aion rakentaa huvimajan, mietin näitä levyjä, tämä huvimaja pitäisi eristää ja käyttää toimistona. Rakenne ulkoa on tällainen:
Ulkopaneeli, rimoitus (ilmarako), tuulensuojapaperi, koolaukset, eristys ja sitten korokerimoitus, jonka jälkeen paneeli, riittääkö tämä? Olen puhunut monien kanssa, jotka suosittelevat jättämään höyrynsulkumuovin pois eristyksen jälkeen, mitä mieltä olette?
Hyllytason ym. osalta rakennan normien mukaan, joten ajattelin säästää ennen paneelilevyä lastulevyn osalta, mitä mieltä olette rakenteesta?
Terveisin Nicholas
Ulkopaneeli, rimoitus (ilmarako), tuulensuojapaperi, koolaukset, eristys ja sitten korokerimoitus, jonka jälkeen paneeli, riittääkö tämä? Olen puhunut monien kanssa, jotka suosittelevat jättämään höyrynsulkumuovin pois eristyksen jälkeen, mitä mieltä olette?
Hyllytason ym. osalta rakennan normien mukaan, joten ajattelin säästää ennen paneelilevyä lastulevyn osalta, mitä mieltä olette rakenteesta?
Terveisin Nicholas
Klikkaa tästä vastataksesi