Hei,

olen jumissa...

Rakennan yläkertaa paikallarakennetusta materiaalista, tulee muutama huone ja WC. Laitan lastulevylattian koko alueelle ja ajattelin kirkkaassa hetkessä "laskea" WC:n lattiaa niin, ettei tule suurta korkeuseroa WC:n ja muun yläkerran välillä (lattialämmitys ym.).

Kattotuolit ja lattian palkit ovat mitoiltaan 220 (cc60). Näiden väliin olen laittanut reglarit mitoiltaan 195, joten lattia on nyt säädetty cc30:een. Tämän jälkeen olen sahannut lattian palkit 25 mm pienemmiksi, jotta saadaan myös 195 aikaan WC:n kohdalla. Pituussuunnassa kiinnitän lastulevylevyt ruuvikiinnitettyyn reglarin (asetettu 195 korkeuteen ulompaa 220 palkkia vasten), joten siinä ei ole ongelmaa... Ongelma on, miten teen siirtymän 195:stä 220:een ja cc30:sta cc60:een, kohtisuoraan palkkeihin nähden? Tänne tulee tietysti seinä, kysymys on miten? Vaihtoehdot, jotka näen, ovat:

* Aseta seinä WC:n lattialle, lastulevyjen päälle.
* Aseta seinä korkeammalle lattialle, lastulevyjen päälle. Tällöin syntyy rako (~5mm) WC:n lattian ja lattian reglarin alkupisteen (tai lastulevyn) välille.

Olisin ehkä hyväksynyt korkeusvaihtelun, jos olisin ajatellut etukäteen, mutta nyt kun se on jo tehty, minun on ratkaistava ongelma.

Onko kenelläkään vinkkejä??? Vai olenko pulassa :eek:???

Olen liittänyt kuvan, joka ehkä selventää ongelmaa...

terv.
Mattias

• Tietokonemalli katon ja lattian palkkien asettelusta, ongelmana seinän asettelu eri korkuisten lattioiden väliin. Kuvassa esimerkki ongelmakohdasta.
Viimeksi muokattu:
Etkö voi laittaa kaksois-45:t seinän alareunaan ja asettaa sen 195:ille. Silloin sinulla on runko, johon ruuvata molemmilta puolilta (oikeastaan riittää, että alareunassa on 22 + 45 = 67 mm).

Spontaanisti tuntuu siltä, että sinun pitäisi kiinnittää lattialastulevy upotettuun osaan ja sitten kiinnittää seinä lastulevyyn.

Sillä tavalla se on jotenkin eniten oikein.

Kiitos avusta...tulee eräänlainen välimuoto:

Asetan 28:n alas niin, että lattiavaneri "ylemmällä tasolla" voi levätä tämän päällä (tällä tavoin vanerille tulee tuki alle). Tämän päälle laitan sitten alin (45). 28:aa vasten asetan sitten alempaa lattiavaneria.

Tuntuuko hyvältä?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.