3 023 lukukertaa ·
7 vastausta
3k lukukertaa
7 vastausta
Sisäseinät Anebyhus rakennettu 1990?
Hei!
Olemme hieman kiinnostuneita vuonna 1990 rakennetusta Anebyhus-talosta, tietääkö kukaan ovatko väliseinät yksinkertaista kipsilevyä vai rakennuslevyä+kipsilevyä, olen kuullut, että anebyhus-taloissa pitäisi muuten olla melko tukevat seinät, kokemuksia otetaan kiitollisina vastaan!
Olemme hieman kiinnostuneita vuonna 1990 rakennetusta Anebyhus-talosta, tietääkö kukaan ovatko väliseinät yksinkertaista kipsilevyä vai rakennuslevyä+kipsilevyä, olen kuullut, että anebyhus-taloissa pitäisi muuten olla melko tukevat seinät, kokemuksia otetaan kiitollisina vastaan!
ei kukaan, joka asuu Anebyhus-talossa, joka on rakennettu noin vuonna -90 ja voisi auttaa vähän?
Rakensimme Anebyhuset vuonna 1991. Meidän talossamme oli levy ja sitten kipsilevy. Se oli silloin standardi, joten todennäköisesti se on myös siinä talossa, josta olette kiinnostuneet. Mutta kysykää omistajilta, heidän pitäisi tietää, koska se helpottaa paljon asioiden kiinnittämistä seinille.
Kiitos vastauksistanne!
...onkohan joku, jolla on 1989 rakennettu Anebyhus, jossa board+gips on standardina? Siinä tapauksessa olen "ympäröinyt", että meilläkin pitäisi olla se....
Hei,
En tiedä onko tämä tieto oleellinen, mutta:
Rakensin Aneby-talon 1981-82 - se on ns. "Ihmeetalo" (ihme oli: Halpa - uskomattoman paljon rahalle) osittain modulirakennettu tehtaalla. Kaikki sisäseinät on rakennettu (10 mm) lastulevy + (12 mm) kipsilevy. Muut "ei-ihmeetalo" olivat hieman kalliimpia ja niissä oli (20 mm) raakavuoraus + (12 mm) kipsi. Molemmat tyypit mahdollistavat kuitenkin turvallisen hyllyjen jne. kiinnityksen seinään ilman erityisvaatimuksia esim. kipsiruuville/ankkurille. Aneby-talossa on monesti huomattavasti korkeampi laatu materiaalivalintojen yms. suhteen kuin kilpailijoilla.
En tiedä onko tämä tieto oleellinen, mutta:
Rakensin Aneby-talon 1981-82 - se on ns. "Ihmeetalo" (ihme oli: Halpa - uskomattoman paljon rahalle) osittain modulirakennettu tehtaalla. Kaikki sisäseinät on rakennettu (10 mm) lastulevy + (12 mm) kipsilevy. Muut "ei-ihmeetalo" olivat hieman kalliimpia ja niissä oli (20 mm) raakavuoraus + (12 mm) kipsi. Molemmat tyypit mahdollistavat kuitenkin turvallisen hyllyjen jne. kiinnityksen seinään ilman erityisvaatimuksia esim. kipsiruuville/ankkurille. Aneby-talossa on monesti huomattavasti korkeampi laatu materiaalivalintojen yms. suhteen kuin kilpailijoilla.
Kysyin omistajalta, mutta en saanut selkeää vastausta, välittäjä luuli, että se oli kipsi+rakennuslevy. Nyt paperit on allekirjoitettu, joten ei ole paljon tehtävissä...olen eniten utelias.
Klikkaa tästä vastataksesi