5 333 lukukertaa ·
14 vastausta
5k lukukertaa
14 vastausta
Vaihtoehdot PL600:lle?
Hei.
Aion kiinnittää kipsilevyjä rapputilaamme ja olen aiemmin käyttänyt PL600:ta, ja mielestäni se on toiminut hyvin.
Mutta nyt minun on kiinnitettävä melko monta levyä ja aiemmin olen käyttänyt yhden koko patruunan jokaista levyä kohden.
Ehkä käytän liikaa liimaa, mutta en uskalla ottaa riskiä käyttää liian vähän.
Onko olemassa jotain halvempaa vaihtoehtoa, joka toimii yhtä hyvin tai paremmin? PL600 maksaa siellä, mistä ostan, 49 kr/patruuna.
/ M.
Aion kiinnittää kipsilevyjä rapputilaamme ja olen aiemmin käyttänyt PL600:ta, ja mielestäni se on toiminut hyvin.
Mutta nyt minun on kiinnitettävä melko monta levyä ja aiemmin olen käyttänyt yhden koko patruunan jokaista levyä kohden.
Ehkä käytän liikaa liimaa, mutta en uskalla ottaa riskiä käyttää liian vähän.
Onko olemassa jotain halvempaa vaihtoehtoa, joka toimii yhtä hyvin tai paremmin? PL600 maksaa siellä, mistä ostan, 49 kr/patruuna.
/ M.
Gyproc Liima G46 ?
Kustantaa noin 1400 kruunua 15 litralta. Kuluu 0,5 l täysliimauksessa. En ole kuitenkaan varma, kuinka paljon pitää liimata. Täysliimaus tuntuu olevan yliampuvaa (ja kallista).
Muuten toimii erinomaisesti liimata kipsilaastilla. Maksaa pari sataa koko säkistä (jonka sekoitat veden kanssa). Olen käyttänyt sitä liimatakseni kipsilevyjä tapetoituihin tiiliseiniini. Ne ovat nyt olleet ylhäällä 10 vuotta ilman ongelmia!
Olen samaa mieltä! Käytä kipsilaastia, vai onko myös katto/viistokatto, johon kipsi laitetaan? Käytä siinä tapauksessa kipsilaastia seinissä ja pl600 katossa. Laattaliima voisi myös toimia ja siinä saat nopeamman tartunnan. Ostetaan myös 25kg säkissä ja maksaa pari sataa.JLT sanoi:
Siistiä.
Mutta toimiiko se myös maalatuilla seinillä? Ne eivät ime yhtä paljon kuin tapetti tai raakatasoite.
Se on vain seinille, joihin levyjä pitäisi kiinnittää.
Pitäisikö koko levy peittää kipsilaastilla vai riittääkö, että laitetaan nauhoina kuten minun pieni kuvani näyttää?
Ja kuinka paksusti laastia pitäisi laittaa?
Mutta toimiiko se myös maalatuilla seinillä? Ne eivät ime yhtä paljon kuin tapetti tai raakatasoite.
Se on vain seinille, joihin levyjä pitäisi kiinnittää.
Pitäisikö koko levy peittää kipsilaastilla vai riittääkö, että laitetaan nauhoina kuten minun pieni kuvani näyttää?
Ja kuinka paksusti laastia pitäisi laittaa?
Kiitos. Näin juuri, että siinä PDF-tiedostossa, josta Norell vinkkasi, oli kaikki mitä tarvitsin tietää.
Nyt tuli halvaksi lisäksi
Minulla on lisäksi jo 25 kg gipsspackel kotona.
Kiitos todella paljon vastauksista. Säästää minulta paljon rahaa.
Nyt tuli halvaksi lisäksi
Minulla on lisäksi jo 25 kg gipsspackel kotona.
Kiitos todella paljon vastauksista. Säästää minulta paljon rahaa.
Anteeksi uteliaisuuteni, mutta miksi sinun täytyy liimata kaikki levyt? Eikö siellä todellakaan ole mitään ruuvattavaa?!?
Klikkaa tästä vastataksesi
