Hei,
Olen tekemässä ullakkoa ja aion alkaa asentaa kattopaneeleita kaltevaan kattoon. Olen ostanut Garbos-paneeliklipsejä ja minulla oli muutama kysymys.

1) Täytyykö aloittaa tietystä suunnasta, alhaalta tai ylhäältä?
2) Jos aloitan alhaalta, pitäisikö ensimmäisessä paneelissa olla jousi vai nuppi ylöspäin?
3) Asetanko kattopaneelin paikoilleen ja painan klipsit nuppiin ja naulaan? Tuntuu ahtaalta myös kiinnittää klipsit vasaralla. Niin pienet klipsit. Pitäisikö käyttää naulapyssyä sen sijaan?
Siinä tapauksessa mitä?

/ TW
 
En ole asentanut paneeleita clipsillä, mutta en juuri kattoon, mutta periaate on kuitenkin: a) Asenna lauta 1; b) kiinnitä lauta 1 clipsillä lovesta; c) paina lauta 2 loveseen laudasta 1; d) kiinnitä lauta 2 clipsillä lovesta jne. Huomaa, että ensimmäinen lauta on kiinnitettävä toisin jousipuolelta. Jos aiot käyttää listaa katon/seinän rajassa, voit vain naulata siihen, missä lista tulee peittämään.

Siksi:
1) Lähtisin alhaalta ylöspäin, sillä se tarkoittaa, että kun painat lautaa lovessa olevaan edelliseen, teet sen ylhäältä alas, mikä pitäisi olla helpompaa kuin toisinpäin.
2) Love ylös.
3) Kyllä, se on hieman ahdasta. Käytän yleensä naulasinkkiä, jotta ei tulisi lyötyä jälkiä lautaan.
 
Naulaa siten, että huoma jää nuoltaessa alatieltä. Olen käyttänyt näitä clipsiä jonkin verran, mutta käytän nyt yksinomaan heidän malliaan, joka kiinnitetään ruuvilla, ja erityisesti katossa on helpompaa ruuvata.
 
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.