K
kromadarmbåge: hyvä ja vakaa savupiippu. kiitos siitä, että valetaan kiinni harjateräs ulkokuoren 4 kulmaan, haittapuoli: heikko ulkonäkö, jos rappaa sen. ostin adapterin skorstenstegel ja päällystin yläosan skorstenstegel.
2 vastausta · 4,0k lukukertaa
zombieboy
zombieboy: Hei Hieman jälkikatsausraportti. Mietin, teimmekö oikein, kun korjasimme kallistuman, joka näkyi viimeisillä 8 lattiahirrellä 10:stä 5,20 metrin pitkässä lattiarakenteessa keittiössä? Mitä teimme nopean rakennustarvikevaraston suosituksen jälkeen, oli tarkistaa harjat (jotka seisovat kellariperustuksen päällä, ettei ne olleet lahonneet) ja rakentaa öljykarkaistulla kovalevyllä
0 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
mycke_nu
mycke_nu: Olen kuljettanut uskomattoman paljon herkkiä tavaroita sekä lentokuljetuksella että autokuljetuksella. On olemassa oikeastaan vain yksi menetelmä, joka toimii: Pakkaa tavarat tukevassa puulaatikossa, aseta tämä laatikko suurempaan puulaatikkoon ja lisää vähintään 1 dm iskunvaimentavaa materiaalia ympärille. Mieluiten aseta koko homma lavalle, jolloin vältyt siltä, että
11 vastausta · 10,7k lukukertaa
A
anaitis: Voidaan kiinnittää - liimalla - muovitasoite, 2 -komponentti - nauloilla - ruuveilla - pellinosilla + liima/ruuvi Lisäksi on saatavilla muovikiiloja, joissa on pieniä "piikkejä". Ne lukittuvat toisiinsa. En ole täysin varma, että niitä on saatavilla juuri sinun tarvitsemasi koko. Voi myös olla kiiloja, jotka eivät ole kiilamaisia, vaan enemmänkin välikappaleita. Nostetaan yläosaa,
1 vastaus · 2,7k lukukertaa
M
MatsEriksson: Mitkä EPS-järjestelmien toimittajat ovat olemassa? Tunnen BEWI ja Fagerdala. //Mats
4 vastausta · 2,5k lukukertaa
F
Fnashack: Hei Tämä on hieman hankala - en usko että se onnistuu, mutta kannattaa yrittää... Meillä on tällä hetkellä kauhea mäntyportaikko avoimessa portaikossa. Standardi 270 lattia-lattia ja portaat ovat L-muotoiset, vasemmalle kääntyvät alhaalta. Tähän asti kaikki ok, ajattelin hioa alas, asentaa uudet tammiaskeleet jne... MUTTA sitten löysin sopivan asian Blocketista :-) Kaunis
0 vastausta · 2,6k lukukertaa
S
Skogsbananen: Neillä oli Grönmarks (nykyisin Tools), mutta ei kovin laajaa valikoimaa. Hieno- ja karkea betoni, rappauslaasti C, kipsirappaus, lattiatasoitteet ja vähän muuta... Tältä se näyttää nyt, maalausta odotellessa.
3 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
S
sanme: Kiitos vastauksista, teemme kuten kirjoitit JanneL.
23 vastausta · 6,9k lukukertaa
ÅsaFrank
ÅsaFrank: Hei,
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
ÅsaFrank
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
M
mattiasj78: Missä on itse ongelma folioidun sisäkaton tasoittamisessa? Pysyykö tasoite kiinni foliossa? Tasoitetta hiottaessa hiotaan folio rikki? Eri ulkonäkö maalauksen jälkeen?
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
Y
yens: Nyt olen edennyt hieman pidemmälle mietinnöissäni koskien megakattokupolia, jonka aion rakentaa. Aion poistaa kolme kattotuolia ja rakentaa "talon talon päälle", meillä on betonivälipohja, joka kestää paljon, joten tämän rakenteen ei pitäisi olla mikään vaara naapureiden mukaan, jotka ovat tehneet samanlaisen. Ajatuksena on liittyä olemassa oleviin kattotuoleihin sivuilta, siksi
0 vastausta · 950 lukukertaa
·
D
Dileman: Tuhannet kiitokset manose ja farzan, arvostan todella apuanne, olen juuri nyt täydessä vauhdissa työn kanssa ja se muuttui heti hieman helpommaksi nyt .)
11 vastausta · 2,3k lukukertaa
B
bergstrollet: Syynä kysymykseeni on, että OSB-levyt tulee asentaa 2 mm:n välein (levyn liikkumista varten). Siitä tulee paljon tiivistettävää, jos kaikki nämä raot täytyy saumata... Siksi mietin, onko parempi tiivistää, kun kipsi on asennettu (pitkin kattoa, lattiaa ja liittyviä seiniä).
8 vastausta · 1,7k lukukertaa
A
A.J.: Tuhannet kiitokset kaikista vinkeistä ja avusta Chris! Tuntuu mahtavalta saada apua henkilöltä, jolla on tietoa. Jatkan oppimista niin kauan kuin elän ... :-) Voi hyvin Ystävällisin terveisin Andreas
8 vastausta · 7,5k lukukertaa
M
Mats: Aja harva cc 30 niin se on hyvä :)
8 vastausta · 5,2k lukukertaa
E
Anonymiserad 68182: kiitos nopeasta ja mukavasta vastauksesta! tuo laser-juttu kuulostaa hyvälle :) yksi kysymys vielä kun olen tässä vauhdissa. meillä on betoniseinät, joissa on kerros tapettia, jonka olemme maalanneet päälle. pitääkö tapetti poistaa ja laittaa kivet suoraan betonille? vai voimmeko kiinnittää suoraan tapettiin ja painaa kivet siihen? sitten minulla on seuraava projekti, jos joku on
9 vastausta · 113,0k lukukertaa
·
ylven
ylven: wedge73: ero betonin alla olevan ja vain maan kanssa on, että betoni jossain määrin kuljettaa kosteutta. On siis riski, että kosteus nousee seiniin sen sijaan.
11 vastausta · 12,8k lukukertaa
A
anaitis: Ilman että lukee teknisiä tietoja: Se, että Vittinge on kevyempi, viittaa siihen, että ne ovat ohuempia, eli niissä on vähemmän materiaalia. Se voi tarkoittaa pitkässä juoksussa hieman herkempiä tiiliä.
2 vastausta · 2,0k lukukertaa
imported_Benno
imported_Benno: Rakennuksenhoitokontekstissa ikkunakit toimii "ulkomuurausaineena" pienemmille täytteille. Se kovettuu hyvin hitaasti, jos se on pellavaöljykittiä. Voi mahdollisesti irrota, kun kitti on kovettunut ja laudat liikkuvat. Poista ja säädä kehykset, jos niitä ei voi naulata/ruuvata paremmin kiinni.
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
S
Silur: ???
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
S
Ingenjören
Ingenjören: Brosyyrin mukaan Masterboardista Ljungbergsiltä (joka on jälleenmyyjä Ruotsissa) on Masterboardia valmistettu vuodesta 1978 ja siinä lukee myös: http://www.ljungberg.se/broschyrer/masterboard.pdf Masterboard on rakennettu kalsiumsilikaatista (kalkki, sementti ja pii), vermikuliitti, kiille ja se on vahvistettu selluloosakuidulla. Pölyävissä töissä tulee käyttää pölynimuri ja/tai
7 vastausta · 11,9k lukukertaa
·
C
Chinaski: Puuoppaasta on ollut minulle paljon hyötyä, katso täältä esim: http://www.traguiden.se/TGtemplates/PageTwoColumn.aspx?id=5947
10 vastausta · 7,2k lukukertaa
·
U
uttaget: Hei kaikki talonrakentajat! Olen uusi foorumilla ja minulla on kysymys, jolle en oikein tiedä sopivaa paikkaa, joten esitän sen tässä osiossa. (Moderaattorit voivat mielellään siirtää sen oikeaan osioon, jos virhe on tapahtunut). Kysymykseni kuuluu näin: Asun 2-huoneisessa asunnossa pohjakerroksessa, jossa on pystysuora viemärikuilu, joka kulkee katosta lattiaan olohuoneessani. Kuilu on
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
B
brevik: Ajattelin vain mainita, että suosittelujen jälkeen valitsin Sikabond 500:n ja se toimi erinomaisesti. Listat pysyvät nyt kuin vuori.
7 vastausta · 26,0k lukukertaa
edvinf
edvinf: Kyllä, minustakin se vaikuttaa heikolta. Siksi kysyn. Kerto voisi olla jotain. Masonite kevytpalkit myös. Heillä on lisäksi jänneväli- ja mitoitustaulukot ladattavaksi. Onko tällaisia taulukoita tavalliselle puutavaralle myös?
2 vastausta · 4,2k lukukertaa
chrille112
chrille112: Kiitos vastauksista. Ostin 45x120 viikonloppuna ja laitoin cc30, tuli todella vakaa :)
4 vastausta · 1,9k lukukertaa
chris47
chris47: LED tuottaa hyvin vähän lämpöä. Löytyy monia erilaisia variantteja. Voi myös ostaa tavallisia spots ja laittaa niihin LED lamput. Nykyään on olemassa lämpimän valkoisia ja kaikenlaisia eri värejä. /CC
S
storkarp: Löysin lisää vastaamattomia kysymyksiä samasta teemasta foorumilla. Eikö kukaan ole muurannut ikkunoita umpeen? Tätä epäilen. Vai eikö kukaan uskalla vastata, koska voi joutua epäillyksi Fritzl-tyypiksi? Kysymys siis. Muuraus lekaharkoilla eristyksellä tai ilman tiiliseinään. OK vai onko haittoja? En ole koskaan muurannut, joten olisi etu, jos se on helppoa.
1 vastaus · 1,9k lukukertaa
S
Sofiploprock: Kiitos paljon vastauksesta!!!
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
S
B
brevik: Vastaan itse :). Sain vinkin kaverilta, joka on käsityöläinen, ja hän suositteli Sikabond 500:ta. Olen asettanut listan sillä ja kiinnittänyt sen 5 puristimella. Nyt annan puristimien olla yhden vuorokauden ja toivon parasta. Voin palata asiaan, miten meni.
1 vastaus · 10,7k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.