10 684 lukukertaa ·
11 vastausta
11k lukukertaa
11 vastausta
Varoitus Skånska byggvaror!
Tilasin vaatekaapin etuosan kyseiseltä yritykseltä, maksoin kortilla ja jäin odottamaan, ja kaikki oli hyvin. Noin viikon kuluttua soitti lähin DHL:n yritys ja kysyi, olinko kotona seuraavana maanantaina klo 13.00-15.00? Olin kotona ja odotin, mutta toimitusta ei tullut sinä päivänä eikä seuraavana päivänä. Soitin Skånska Byggvarorille ja he lupasivat tutkia asiaa ja soittaa takaisin. Mitään soittoa ei tullut sinä päivänä, ja seuraavana päivänä soitin uudelleen klo 09.00 ja sain saman vastauksen "tutkimme ja soitamme takaisin". Kun keskipäivän aikaan ymmärsin, että he eivät aio soittaa takaisin, soitin ja pyysin laskutusnumeron, jonka jälkeen soitin DHL:lle ja tarkistin. He eivät ymmärtäneet, miksi pakettia ei oltu toimitettu ja lupasivat, että se toimitetaan iltapäivällä, ja usko tai älä, toimitus saapui, mutta kuljettaja sanoi, että paketteja oli vain 2 ja niitä pitäisi olla 3. Toimitus sisälsi 1 kiskon, 1 oven ja 1 hopeapeilin. Kiskot olivat hieman vääntyneet ja oven keskellä oli suuri jalanjälki ja peili puuttui. (Kuljettaja arveli myös, että se oli todennäköisesti särkyneenä.) Kysyin, mitä minun pitäisi tehdä nyt, mutta kuljettaja ei tiennyt, missä peili oli tai miten saisin sen takaisin. Tässä vaiheessa olin kyllästynyt Skånska Byggvaroriin ja heidän toimittajiinsa, joten soitin ja sanoin, että minua ei enää kiinnosta olla heidän asiakkaansa. He sanoivat vain, että "emme toimita ovia, joissa on jalanjälkiä" (sitä voi varmaan toivoa!), mutta ei yhtään anteeksipyyntöä tai selitystä, vaan ainoa, mitä sanottiin oli "Sinun täytyy itse soittaa DHL:lle ja tilata palautuskuljetus"! Onko tämä yleistä? Tiedän, että tämän draaman konna on todennäköisesti DHL, mutta eikö yrityksenä ole myös vastuullasi varmistaa, että lähetykset tapahtuvat asiakkaalle hyvällä tavalla ja ehkä saada tyytyväisiä asiakkaita? En pidä Skånska Byggvarorin toimintaa hyvänä ja en tule enää koskaan ostamaan heiltä mitään.
Tuntuu siltä, että sinun pitäisi olla vihainen DHL:lle.
Jos tuote on vahingoittunut toimituksen aikana, sinun ei pitäisi ottaa sitä vastaan.
DHL:n vastuulla on ratkaista asia, jos he ovat vahingoittaneet tuotetta.
Tilasin jokin aika sitten tiskialtaan toiselta yritykseltä.
1. ja 2. toimitukset, jotka saimme, olivat DHL:n kuljetusvaurioittamia.
3. tiskiallas oli virheetön.
Ei tunnu siltä, että yritystä voisi syyttää kuljetusyrityksen puutteista.
Jos tuote on vahingoittunut toimituksen aikana, sinun ei pitäisi ottaa sitä vastaan.
DHL:n vastuulla on ratkaista asia, jos he ovat vahingoittaneet tuotetta.
Tilasin jokin aika sitten tiskialtaan toiselta yritykseltä.
1. ja 2. toimitukset, jotka saimme, olivat DHL:n kuljetusvaurioittamia.
3. tiskiallas oli virheetön.
Ei tunnu siltä, että yritystä voisi syyttää kuljetusyrityksen puutteista.
Tässä tapauksessa näyttää siltä, että DHL on mokannut.
Olemme juuri remontoineet kylpyhuoneen ja tilasimme suihkuoven tanskalaiselta yritykseltä. Tämä toimitettiin myös DHL:llä. Kun kuljettaja saapui, hän toi laatikon, joka oli ollut lavan päällä.
Laatikko oli mennyt rikki ja kaikki osat olivat sen päällä. Ovista oli myös kuljetettu vaakatasossa, vaikka laatikossa luki selvästi, että ne on kuljetettava pystyasennossa.
Kuljettaja itse myönsi, että se oli heidän virheensä ja heidän vastuullaan, jos jotain olisi rikkoutunut tai puuttuisi. Kävimme yhdessä läpi oven ohjekirjan sisällysluettelon ja totesimme, että kaikki osat olivat mukana. Tarkistimme myös, että ovet olivat täysin virheettömiä.
Hän kertoi, että voisin kieltäytyä ottamasta tavaraa vastaan ja reklamoida DHL:lle, koska pakkaus oli vahingoittunut. Mutta koska kaikki oli mukana ja ehjää, allekirjoitin rahtikirjan kuitenkin.
Kuljettaja merkitsi kuitenkin lähetyslistaan, että pakkaus oli vahingoittunut, siltä varalta että löytäisimme virheitä, kun myöhemmin asentaisimme ovet. Hän allekirjoitti nimellään ja jätti meille kopion.
Mielestäni kuljettajan toiminta oli hyvin ammattimaista, mutta oletan, että se voi vaihdella suuresti eri kuljettajien välillä.
Olemme juuri remontoineet kylpyhuoneen ja tilasimme suihkuoven tanskalaiselta yritykseltä. Tämä toimitettiin myös DHL:llä. Kun kuljettaja saapui, hän toi laatikon, joka oli ollut lavan päällä.
Laatikko oli mennyt rikki ja kaikki osat olivat sen päällä. Ovista oli myös kuljetettu vaakatasossa, vaikka laatikossa luki selvästi, että ne on kuljetettava pystyasennossa.
Kuljettaja itse myönsi, että se oli heidän virheensä ja heidän vastuullaan, jos jotain olisi rikkoutunut tai puuttuisi. Kävimme yhdessä läpi oven ohjekirjan sisällysluettelon ja totesimme, että kaikki osat olivat mukana. Tarkistimme myös, että ovet olivat täysin virheettömiä.
Hän kertoi, että voisin kieltäytyä ottamasta tavaraa vastaan ja reklamoida DHL:lle, koska pakkaus oli vahingoittunut. Mutta koska kaikki oli mukana ja ehjää, allekirjoitin rahtikirjan kuitenkin.
Kuljettaja merkitsi kuitenkin lähetyslistaan, että pakkaus oli vahingoittunut, siltä varalta että löytäisimme virheitä, kun myöhemmin asentaisimme ovet. Hän allekirjoitti nimellään ja jätti meille kopion.
Mielestäni kuljettajan toiminta oli hyvin ammattimaista, mutta oletan, että se voi vaihdella suuresti eri kuljettajien välillä.
jahdata Skånska byggvaror!
Kuka on päättänyt, että DHL toimittaa tavarasi? Skånska byggvaror
Kuka maksaa kuljetuksen DHL:lle? Skånska byggvaror.
Mistä olet tilannut tavarasi? Kuka on toimittajasi? Skånska byggvaror.
Yllä mainitut rivit ovat perusteluja, kun Skånska byggvaror yrittää lähettää sinut DHL:lle.
Lisäksi DHL:llä on usein standardisopimusten mukaisesti useita kuukausia aikaa saada puuttuvat tavarat perille, mikä on jälleen yksi syy jahdata Skånska byggvaror. Sinun ja Skånska byggvarorin välillä pätee kuluttajansuojalaki. Skånska byggvarorin ja DHL:n välillä pätee aivan eri sopimus, joka ei ole yhtä edullinen kuin kuluttajansuojalaki.
Kuka on päättänyt, että DHL toimittaa tavarasi? Skånska byggvaror
Kuka maksaa kuljetuksen DHL:lle? Skånska byggvaror.
Mistä olet tilannut tavarasi? Kuka on toimittajasi? Skånska byggvaror.
Yllä mainitut rivit ovat perusteluja, kun Skånska byggvaror yrittää lähettää sinut DHL:lle.
Lisäksi DHL:llä on usein standardisopimusten mukaisesti useita kuukausia aikaa saada puuttuvat tavarat perille, mikä on jälleen yksi syy jahdata Skånska byggvaror. Sinun ja Skånska byggvarorin välillä pätee kuluttajansuojalaki. Skånska byggvarorin ja DHL:n välillä pätee aivan eri sopimus, joka ei ole yhtä edullinen kuin kuluttajansuojalaki.
Mielestäni yrityksenä on tietty vastuu asiakkaitaan kohtaan tuotteiden kuljetuksen osalta, joita se myy. Olen täysin tietoinen siitä, että suurin osa virheestä kuuluu DHL:lle, mutta siitä huolimatta Skånska byggvaror ei ole syytön; kuten Styrman sanoi, he ovat tehneet kuljetussopimuksen DHL:n kanssa, joten heidän on myös varmistettava, että heidän sopimustaan noudatetaan. Kuinka me kuluttajina voimme ostaa rakennusyrityksiltä verkossa, jos ei ole selkeitä ja yksinkertaisia sääntöjä, jotka nopeasti kertovat, miten asiat tulisi ratkaista?
Kiitos mats_o, juuri näin minäkin näen sen.
ei tunnu hyvältä, jos verkkokaupat houkuttelevat alhaisilla hinnoilla ja sitten kun tilaamme,
joudumme kärsimään huonoista kuljetusyrityksistä ja siitä seuraavista kiistoista siitä, kenen vika se on.
En aio enää ostaa paikalliselta, ei ole sen arvoista maksaa hieman enemmän, jos joutuu kokemaan tällaista. harmi Skånska b:lle, olin ajatellut vaihtaa ikkunat ja ovet sekä remontoida terassia kesällä, mutta valitsen toisen toimittajan.
that's life.
Hyvää ja antoisaa kesää teille kaikille!
ei tunnu hyvältä, jos verkkokaupat houkuttelevat alhaisilla hinnoilla ja sitten kun tilaamme,
joudumme kärsimään huonoista kuljetusyrityksistä ja siitä seuraavista kiistoista siitä, kenen vika se on.
En aio enää ostaa paikalliselta, ei ole sen arvoista maksaa hieman enemmän, jos joutuu kokemaan tällaista. harmi Skånska b:lle, olin ajatellut vaihtaa ikkunat ja ovet sekä remontoida terassia kesällä, mutta valitsen toisen toimittajan.
that's life.
Hyvää ja antoisaa kesää teille kaikille!
Ostin liukuovikaapit 2-3 vuotta sitten SKBV:ltä. Kun DHL saapui, oli tietysti vaurioituneita pakkauksia. Ilmoitin kuljettajalle, joka kertoi minun ottavan yhteyttä SKBV:hen. Soitin SKBV:lle, ja he ohjasivat minut DHL:ään... pitkän epämiellyttävän puhelun jälkeen SKBV:n kanssa ja seuraavan sähköpostin jälkeen SKBV:lle sain vaihdettua yhden oven ja jonkin alumiinikiskon. Tämän jälkeen SKBV halusi antaa minulle 15% alennuksen seuraavasta ostosta heiltä, jos sellaista koskaan tapahtuisi, ja sain sitten vastaavan summan takaisin kaapista! Tästä on nyt pari vuotta, mutta he eivät näytä parantaneen asennettaan!
No mutta hate. Olet varmaan juuri tajunnut, että halvin ei aina ole paras. Tietenkin SBV:llä on kokonaisvastuu sinua asiakkaana kohtaan, kuten kirjoitat. Mutta jos heillä olisi hallinto käsittelemään kuljetusvaurioita, jotka alihankkija on aiheuttanut, he eivät enää olisi yhtä halpoja. Koko idea perustuu siihen, että asiakas tekee työn itse - ja säästää sillä rahaa. Samalla olen sitä mieltä, että SBV:n kohtelu oli hieman huonoa kuten kirjoitit.
Halusin vain kaiken negatiivisuuden keskellä kertoa, että tähän asti ainoa ostokseni SKBV:n kautta sujui täydellisesti, vaikka reklamoin vaurioituneesta tavarasta. Ostin kaksi liukuovea ja kun kuljettajan piti purkaa ne, hän vahingossa pudotti toisen ovipaketin. Seurauksena oli pieni jälki oven alumiinikiskoon, jota ei kuitenkaan tulla näkemään. Hän teki tästä merkinnän lähetyslistaan ja antoi minulle numeron reklamaatiota varten. Sain takaisin 400 kr suoraan SKBV:ltä (tai uuden oven, jos halusin) ilman mitään ongelmia erittäin mukavalta kaverilta puhelimen toisessa päässä.
Kuten sanottu, kaikilla on eri mielipiteitä riippuen saamastaan kohtelusta, mikä on ymmärrettävää.
Kuten sanottu, kaikilla on eri mielipiteitä riippuen saamastaan kohtelusta, mikä on ymmärrettävää.
Jos tietää, miten tavaroita käsitellään terminaaleissa ja lastauksen/purkamisen aikana, sitä välttää kovasti tilaamasta tavaroita, jotka pitää kuljettaa... Ostaa kaiken mahdollisen paikan päältä, jotta voi tarkistaa kaiken...
//Calle (chaufför)
//Calle (chaufför)
Olen kuljettanut uskomattoman paljon herkkiä tavaroita sekä lentokuljetuksella että autokuljetuksella. On olemassa oikeastaan vain yksi menetelmä, joka toimii:
Pakkaa tavarat tukevassa puulaatikossa, aseta tämä laatikko suurempaan puulaatikkoon ja lisää vähintään 1 dm iskunvaimentavaa materiaalia ympärille. Mieluiten aseta koko homma lavalle, jolloin vältyt siltä, että trukkihaarukat lävistävät laatikon.
Pienemmät tavarat pakataan samalla tavalla, vaihda puulaatikot kaksinkertaisiin pahvilaatikoihin.
Jos tavarat särkyvät, on yleensä huolitsija vastuussa, mutta lue ehdot pienellä painetusta ennen kuin tilaat. Tietyt yritykset lähettävät vakuuttamatta, huonosti pakattuna ja omalla riskilläsi.
Tärkein neuvo, kun vastaanotatte tavaroita vaurioituneella pakkauksella: Valokuvkaa kaikki heti, pakkaus, tuote, vauriot, ja reklamoikaa huolitsijalle suoraan.
Pakkaa tavarat tukevassa puulaatikossa, aseta tämä laatikko suurempaan puulaatikkoon ja lisää vähintään 1 dm iskunvaimentavaa materiaalia ympärille. Mieluiten aseta koko homma lavalle, jolloin vältyt siltä, että trukkihaarukat lävistävät laatikon.
Pienemmät tavarat pakataan samalla tavalla, vaihda puulaatikot kaksinkertaisiin pahvilaatikoihin.
Jos tavarat särkyvät, on yleensä huolitsija vastuussa, mutta lue ehdot pienellä painetusta ennen kuin tilaat. Tietyt yritykset lähettävät vakuuttamatta, huonosti pakattuna ja omalla riskilläsi.
Tärkein neuvo, kun vastaanotatte tavaroita vaurioituneella pakkauksella: Valokuvkaa kaikki heti, pakkaus, tuote, vauriot, ja reklamoikaa huolitsijalle suoraan.
Klikkaa tästä vastataksesi