Kiitos kaikista vastauksista ja vinkeistä! Menen sinne tänään katsomaan ja koputtamaan seinää. Aion myös tarkistaa hallitukselta, onko heillä piirustuksia, joiden avulla voi nähdä, onko seinä kantava vai ei ja onko se sisältää mitään johtoja. Olemme päättäneet, ettemme ota asuntoa, jos seinä on kantava, koska sen purkaminen olisi niin kallista ja hankalaa. Toivottavasti se ei siis ole kantava! Mitä suurin piirtein maksaisi sen purkaminen, jos se ei ole kantava? Onko kenelläkään aavistusta? Ja miten tehdään, jos siinä on sähköjohtimia? Silloin siitä tulee todella kallista, jos niitä täytyy vetää uudelleen, voin kuvitella?

Joku el varmaan on seinässä, mutta luulen, että se ei tarvitse olla niin veristä, ei suhteessa itse seinän purkamiseen. ehkä 3 - 5000.

Mikael_L
En ole varma, mutta sinun täytyy ehkä olla yhdistyksen lupa myös kantamattomien seinien poistamiseen. Kannattaa tarkistaa ennen kuin ostatte. ;)

Mikael_L sanoi:
En ole varma, mutta sinun täytyy ehkä saada yhdistyksen lupa poistaa myös ei-kantavia seiniä. Voisi olla hyvä tarkistaa ennen kuin ostatte. ;)
On hyvin todennäköistä, että heiltä täytyy saada lupa. Eihän asuntoa omista, vain oikeus asua siellä.

Seinä ei ole kantava! Olemme nyt käyneet katsomassa, ja nykyisen omistajan mukaan se ei ole kantava, ja ilmeisesti kaksi naapuria samanlaisissa asunnoissa ovat tehneet juuri saman, mitä olemme itse suunnitelleet, ja purkaneet kyseisen seinän. Myös nykyiset asukkaat olivat miettineet samaa. Olemme nyt todella iloisia, mutta mietimme, miten edetä. Emme uskalla tehdä sitä itse, koska meillä ei ole kokemusta remontoinnista. Ketä pitäisi palkata? Puuseppä? Seinään oli asennettu sähköpistorasia, miten sähkökytkennät siirretään? Avataanko seinä ja työnnetäänkö johdot lähimpään seinään vai miten se tehdään?

Hempularen, tarkoititko, että se maksaa 3-5000 uudelleen vetää sähköjohdot tai yhteensä kaiken kaikkiaan?

Ja sähköasentaja!

Aloita ottamalla yhteyttä hallitukseen ja hanki heidän lupansa. Sinulla on onnea, että seinässä on vain yksi pistorasia. Tämän pistorasian syöttö tulee todennäköisesti kattorasiasta. Kytkentä siellä ja pistorasia on virraton. Pienempi rakennusliike tai puuseppä voi auttaa sinua purkamaan seinän. Yksinkertainen työ, joka ei luultavasti maksa enempää kuin edellä mainittu.

Kiitos vastauksista, teemme kuten kirjoitit JanneL.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.