Hei kaikki talonrakentajat!

Olen uusi foorumilla ja minulla on kysymys, jolle en oikein tiedä sopivaa paikkaa, joten esitän sen tässä osiossa. (Moderaattorit voivat mielellään siirtää sen oikeaan osioon, jos virhe on tapahtunut).

Kysymykseni kuuluu näin:

Asun 2-huoneisessa asunnossa pohjakerroksessa, jossa on pystysuora viemärikuilu, joka kulkee katosta lattiaan olohuoneessani. Kuilu on neliön muotoinen ja se on rakennettu seinään olohuoneen ja wc:n välille (ks. liitetty kuva) ja sisältää koko talon pystysuoran viemäristön.

Näyttää kuitenkin siltä, että tämä kuilu on erittäin huonosti eristetty, koska kuulen melko voimakkaita huuhteluääniä joka kerta, kun joku yläpuolellani huuhtelee tai käy wc:ssä. Ja se tapahtuu aika usein...

Kun koputan kuilun seinämiin, ääni kaikuu voimakkaasti ohuista kipsilevyistä. Näyttää siltä, ettei putken ja seinän väliin ole asennettu mitään eristettä ja vaikuttaa siltä, ettei itse putkikaan ole kovin hyvin eristetty, jos se edes on.

Mitä haluaisin tietää, onko olemassa määräyksiä sisäisten viemäriputkien äänieristyksestä vai tehdäänkö sellaista edes ylipäätään.

Lisäksi mainittakoon, että asunto on vastarakennettu ja minulla on vielä takuu voimassa PEAB:lta, joka rakensi asunnon. Kattaako tämä takuu mahdollisesti tällaisen asian?

Olen erittäin kiitollinen vastauksista!

• Pohjapiirros, jossa näkyy olohuone ja kylpyhuone. Nuoli osoittaa sisäänrakennettuun viemärikanavaan, joka on merkitty olohuoneen ja kylpyhuoneen väliin.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.