Nyt olen edennyt hieman pidemmälle mietinnöissäni koskien megakattokupolia, jonka aion rakentaa. Aion poistaa kolme kattotuolia ja rakentaa "talon talon päälle", meillä on betonivälipohja, joka kestää paljon, joten tämän rakenteen ei pitäisi olla mikään vaara naapureiden mukaan, jotka ovat tehneet samanlaisen.
Ajatuksena on liittyä olemassa oleviin kattotuoleihin sivuilta, siksi viisto seinä "lähinnä kameraa".
Liitän mukaan jpg:n ja sketchup-version, jos joku haluaa liikkua risteilyllä rakenteessani.
"Kattotuolit" koostuvat 315x90 liimapalkista, jotka täydennetään viistettyinä 170-tukeilla riittävän kattokaltevuuden saamiseksi peltikattoa varten. Pystyssä oleva 170-tuki on enemmän vakautta varten kuin kantamista varten.
Ulkoseinät koostuvat 145-tukeista, hieman hankalilla etäisyyksillä, koska ikkunat tulevat sinne, mutta olen yrittänyt tehdä mahdollisimman monet tilat 60 senttimetrin jaollisiksi eristyksen helpottamiseksi. Ylhäällä on upotettu 220-tuki, jonka päällä on pituussuuntainen palohihna kattopalkkien kantamiseksi, jänneväli on yhteensä 6 metriä.
Näyttääkö siltä, että olen tehnyt joitain vakavia virheitä? Olen yrittänyt laskea liimapalkkien mittoja, mutta en ole täysin varma, että olen mitannut oikein. Aion antaa rakennesuunnittelijan katsoa sitä, mutta haluan minimoida tämän tyyppiset kustannukset ja tämä perustuu naapurin hyväksyttyihin rakennesuunnitelmiin, hän on tehnyt samanlaisen version.
Kuten näette, en ole piirtänyt kaikkea, sillä siitä tulee niin ahdasta, rakenne on samanlainen molempiin suuntiin, joten tästä pitäisi nähdä, mitä tarvitaan.
Kiitos etukäteen!