Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Totte_S: Å, ymmärrän! Minulla oli 20 cm, joiden kanssa työskennellä, enkä tarvinnut tehdä perustusta uudelleen. Onnea matkaan.
Mattias B73: Hei! Minulla on kysymys maneesin rungosta, jota harkitsen ostaa. Runko on 17*30 metriä tällä hetkellä lumivyöhykealueella 2,5. Olen ajatellut siirtää sen lumivyöhykealueelle 1. Maneesi halutaan yleensä 40 metriä pitkäksi. Kysymys kokeneelle onkin: Kuinka paljon pidemmäksi talosta voisi tulla lumivyöhykealueella 1 kuin 2,5? Runko on alumiinia ja kattokaltevuus on 26 astetta. Nyt
Elvis69: Voit käyttää pystykiinnitystä vaakarimoihin myös yhdellä kipsilevykerroksella tai vaihtoehtoisesti vaakakiinnitystä välityspuilla poikittaissaumoissa. Jos käytät kahta kipsilevykerrosta, voit asentaa molemmat pystysuoraan, kunhan siirrät toista kerrosta puolen levyn verran välttääksesi pitkittäissaumat. Se sid 11
kloka_elin: Ei, oikeastaan mitä se maksaa tehdä itse, koska se oli niin pirun kallista antaa heidän tehdä se. Ja tietysti, en ole koskaan muurausta tehnyt ennen, mutta toisaalta en ollut tehnyt mitään muutakaan ennen kuin kokeilin ensimmäistä kertaa, ja toistaiseksi kaikki on mennyt hyvin. Pitää vain pyytää vinkkejä ja neuvoja ystävällisiltä tuttavilta, jotka osaavat sen mitä itse yrittää
JoakimU: Hei. On pian aika laittaa kauniiksi liesi + puuhella, ja ajattelin laittaa jonkinlaista kaakelia, jotta se näyttäisi hienolta ja myös käytännölliseltä roiskesuojana. Ajatus on laatoittaa hieman ylöspäin hupun suuntaan, esimerkiksi takauunin luukun korkeudelle. Takauuni ei ole käytössä, sitä ei tulla käyttämään. Mitä pitäisi ottaa huomioon laatoituksessa pohjan, materiaalin,
Snigla: Muffen35: Kaikki piirustusohjelmat ovat edistyneitä jollain tavalla.. sketchup on varmaankin helpoimmassa kategoriassa.. (muut ovat teknisempiä) sinun täytyy kokeilla itse.. leikkiä ohjelmalla.. ja lukea siitä (en ole oppinut täysin.. mutta mielestäni on tosi hauskaa) Onnea Terveisin Sandra
klos: OK, se kuulostaa hyvältä. Täytyy verrata hintoja paikallisten plåtisien kanssa.
skerfe: Hei, Tämä on aivan tavallinen kevytbetonilohko. Erona on, kuten kirjoitat, ero tiheydessä (ja siten myös eristyskyvyssä). Xellalla on lohko Ytong/Siporex, jonka tiheys on 340 kg/m3. Mikä tiheys tulisi käyttää, riippuu talon painosta. Mutta Xellan lohkoja, joiden tiheys on 340 kg/m3, voidaan käyttää jopa kolmeen kerrokseen. En oikein tiedä, mihin olen vastannut, sillä en oikein
Mraff: Ongelma on ratkaistu. Tehdään juuri kuten kaikissa muissa ketjuissa sanotaan. Kulma jaetaan kahdella ja lista asetetaan sahanohjauslaatikkoon juuri kuten se on seinällä. Perusongelma oli, että olin mitannut väärän kulman, voi kuinka noloa. :confused: Kiitos kuitenkin vastauksista!
__OJ__: Hei Olen purkanut kaiken poikani huoneesta ja aion nyt asentaa uudet kipsi- ja sisäkatot. Katto on ylhäällä vaakasuorassa, mutta katkaistu molemmilla puolilla seinään asti, joka on noin 150 cm korkea, toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan. Kaksi kysymystä tästä; kumpana kannattaa aloittaa, jotta olisi helpointa, sisäkatto vai kipsiseinä? Toinen kysymys on, mistä aloitetaan katon
MB77: Meillä on useissa paikoissa talossamme paneelilevy "pärlspont" ja olemme todella tyytyväisiä, meillä se on vain seinillä. Olemme liimanneet ne, toimii erinomaisesti. Kuten (tallmilan) kirjoittaa, on tärkeää, että seinä on suora takana, muuten on käytettävä lateksimassaa.
mickef: Yksinkertainen tapa tarkistaa, onko seinä kantava, on tarkistaa, lepääkö mikään ristikon tuki seinän päällä.
magnusss: Tämä linkki on hyödyllinen Beijers trallväljare
Andreas A: Olen yrittänyt tavoittaa joitakin konstruktoreita heidän listallaan ilman menestystä. Mitä mieltä olette raudoituksesta? Maxitin mukaan vaakasuora raudoitus on liian heikko ikkunoiden korkeuden huomioiden. Voisiko riittää, että kaikissa ikkunoissa on pystysuora raudoitus tuulikuorman kestämiseksi? Ehkä kuitenkin lopuksi päädytään teräsrakenteeseen.... Kiitos vastauksista...
Västerhaninge 17: Painekyllästetty puutavara, jonka näin Bauhausissa 45*170, oli luokiteltu K24:ksi, henkilökunnan mukaan:confused: Eikö K24 yleensä ole merkitty sillä, ne ovat taloni palkit. 1. kantava palkki tulee kiinnittää taloon.
jon: Kiinnität letkun armeringsverkkoon ja sitten tasoitat kaiken yhteen.
blackadder: Jos seinä on suora, olisin varmaan liimannut levyn. Muuten olisin rungottanut melko ohuilla koolauksilla voidakseni oikaista seinän.
PappasHammare: Jos seinän takana on oikeasti vuori, niin painetta ei tule paljoa. Kun rakennetaan korkeampia muureja, asetetaan vahvistusverkkoa tiettyihin kerroksiin muurissa. Tämä verkko ulottuu taakse massaan. Benders Megastone/Megawall kestää helposti 1,4 metriä. Älä kuitenkaan unohda, että sinun täytyy olla salaojamateriaali takana ja salaojaputki pohjassa. Edit: Tuli mieleen toinen kivi,
ason: kiitos, se voisi olla vaihtoehto, jos taivuttaa listan/kvartstav:n niin, luuletteko, että se säilyttää kulmansa sen taivuttamisen jälkeen? tuntuu, ettei se esimerkiksi ole 90 astetta ylöspäin kvartstav:ssa. mutta kannattaa yrittää...
anaitis: [citat] Olen katsonut myös blocketista: Siellä näkyvät palkit ovat hitsattuja teräspalkkeja. Ilman tarkkoja mittoja poikkileikkauksesta ei voi sanoa, ovatko ne tarpeeksi vahvoja. Sinun pitäisi voida saada dataa yritykseltä, joka myy niitä.
anaitis: [citat] Kiitos, nyt ymmärrän! Se oli se viimeinen vaihtoehto, jota en tuntenut!
Bödde: Heippa! Minulla oli täsmälleen sama "ongelma" ja otin siksi yhteyttä nuohoojaamme. Hänen mukaansa ei ollut ongelmaa, kunhan savupiipun ja palavan materiaalin välissä on ilmarako - ja sinulla on myös kipsi välissä, joten sen pitäisi olla ok. Kuitenkin, on paljon sääntöjä tämän ympärillä, joten ota yhteyttä nuohoojaan - kuten Totte_s ehdottaa.
Totte_S: Kivaa, että olet mukana pirkillä ;) Joo, lattialämmitys ja lattian valaminen olisi kätevää. Ongelmana on, että meillä on kellarinkäynti nurkassa, joten seinien ja perusmuurin lisäksi meidän täytyy siirtää kellarin käynti, joten on vähän mietittävää. Vältämme myös valamista, koska saatamme myöhemmin muuttaa kylpyhuoneen/kodinhoitohuoneen, joka sijaitsee olemassa olevassa
ktm250: Leikkauskone, jossa on levy, joka leikkaa betonia. Sinun täytyy yksinkertaisesti muotoilla kulmissa.