Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Jan-L: Toinen tapa on etsiä katon yläpuolelta magneetilla, yleensä voi löytää kipsiruuvit ja silloin tietysti...................koolaukset:)......hole-in-one magneetti toimii hienosti tähän, mutta myös tavallinen magneetti pitäisi toimia.........
ud05555: Aiomme vaihtaa talon vanhan rumannäköisen mäntyportaan ja haluamme ostaa valkoiseksi maalatusta teräksestä valmistetun yksipalkkisen portaan, jossa on tammiaskelmat. Portaassa itsessään on kaksi suoraa osaa, joissa on 6 askelmaa kumpikin, sillä meillä on talon kiinteä tasanne. Olemme saaneet muutamia tarjouksia, mutta hinta on melko korkea (60-90 tuhatta). Tietääkö kukaan täällä
RoTe: Ruuvattiin huntonit-levyt, koska vanha katto oli kiinnitetty dyckertillä = syy täysin uuteen kattoon...
cheetah1: En tiedä paljon tästä, vaikuttaako tämä järkevältä? Voi olla vähän vaikea nähdä, mutta jaja. Harmi, että byggahus pienentää kuvia niin paljon.
JimmyB: Hei! Aion vaihtaa vanhan lasikuituvahvisteisen aaltomuovikaton puutarhahuoneestani, noin 15 m2. Pohdin nyt katon valintaa. Onhan olemassa kanaalimuovikattoja, jotka ovat täysin sileitä, maksavat noin 6000 kr. Esimerkiksi Skånska byggvaror. Byggmaxilla on se yksinkertainen muovikatto, aaltomainen, ja se maksaisi tarvikkeilla noin 1200 kr. Onko ero laadussa ja käyttöiässä sellainen, että
TommyJ: Laitoin cc400 autotalliin ja siinä voi havaita tietynlaista taipumista. levyjen koko oli 1200x2400.
JanneSjo: ajattelin luukkua, jota painamalla yläosasta se menee sisään ja asettuu hyllytason alle, eli kaapin katon alle tietääkö kukaan mistä sellaisen saranan voi löytää? ja mikä sen nimi on?
injonil: Ok, kiitos! :)
gluecifer: Olen nyt onnistunut löytämään kaksi poikkipuuta seinästä, joten se kisko, joka kiinnitetään seinään, tulee ainakin kiinnitettyä kahteen poikkipuutaan kummallekin yksi ruuvi. Aion ottaa pidemmän ja vetää sen suoraan poikkipuun läpi ja sisään takana olevaan lankkuun.
byggolle: Asun huoneistossa, jossa on kierreportaat. Alussa ne näyttivät hyviltä ja vaikuttivat fiksuilta. Nyt inhoan niitä ja etsin uutta asuntoa portaitten vuoksi. Joten vinkkini on jättää portaat väliin.
Farzan: Mielestäni messinkinaulat näyttävät hyvältä tammessa ja niiden pitäisi näyttää hyvältä myös tiikissä. Esiporaa tammenlistat on hyvä suunnitelma, ohuen naulan saaminen tammeen voi olla hankalaa...
El_-micke: voit pukea muuratun seinäpalasen liimaamalla siihen kipsiä esimerkiksi PL400-liimalla
Enhörningen: Kiitos kaikista postauksista. Minä valitsen luultavasti betonitiilet. Ystävällisin terveisin / Enhörningen
Eld: Kevytbetonia alettiin tosin valmistaa Yxhultissa vuonna 1929, mutta ei ole silti kovin todennäköistä, että sinun seinissäsi olisi kevytbetonia. On todennäköisempää, että sinulla on vanhaa heikkoa kalkkilaastia joko betonin, tiilen tai lautojen päällä. Asuin muutama vuosi sitten kolmikerroksisessa vuokratalossa, joka oli rakennettu kolmekymmentäluvulla. Siellä välipohjat (paitsi
Johan Gunverth: unohdin yhden asian; tarvitset myös femtielva puristinta. PU-liima turpoaa suurella voimalla. Kun kostutat liimattavat pinnat, niiden pitäisi olla läpimärkiä. Älä pelkää käyttää vettä. Puutarhaletku on suositeltava. Kukkasumutin on heikoille.
kimpo: Toivottavasti parvekkeen ovi aukeaa ulospäin "huoneesta katsottuna". Silloin voit ehkä korottaa lattiaa ja myös korottaa parvekkeen oven kynnystä 2 cm. Onhan se aina helpompi korottaa lattiaa kuin laskea sitä!!
Pagno: Joo, se olisi ollut mielenkiintoista tavata! Valitettavasti minulla on iso perhe ja työskentelen melko paljon remonttien parissa..... Se kuulostaa yksinkertaiselta, kun itse luen omia sanojani hmmmm. mutta tiedän toki mitä tarkoitan:)
gluecifer: Todennäköisesti erittäin yksinkertainen. Vaihdoin juuri sisäovet, ja se oli kuvassa oleva yläosa. Hanki vain uudet ovet ja kiinnitä ne vanhoihin saranoihin. http://www.beijerbygg.se/templates/BB_ByggradListItem.aspx?id=44377
Pagno: On itselläni sama mitta julkisivussani! Tilasin uuden Smedjebacken Trä o Listista, jouduin maksamaan uudesta teräksestä mutta sain rahat takaisin teräksestä, kun kerroin kuinka paljon halusin... Tosi tyytyväinen, siitä tuli jopa halvempi kuin standardipaneeli puutavaraliikkeestä... Täytyy lisätä, että käytän pystysuoraa vaakasuoraa ja taas pystysuoraa..... mitat 650 mm:stä yli
gnilrub: Olen opiskellut vähän ja vaikuttaa siltä, että useimmat, jotka valmistavat moderneja kaakeliuuneja, jotka voi päällystää valinnaisilla kaakeleilla jälkikäteen, käyttävät oliviinikiveä runkomateriaalina. En ole löytänyt paikkaa, mistä sitä voisi ostaa, joten varmaan käytän tiiltä. Onko jollain vinkkiä, mitä laastia pitäisi käyttää, jotta sen voi päällystää
Anonymiserad 23608: Kyllä, liimapuu on vahvempaa. Tässä voit vertailla mitoitusarvoja ja kantokykyä: http://www.traguiden.se/TGtemplates/PageTwoColumn.aspx?id=1458
Crebel: Olisi pitänyt lisätä tieto, että aion (kuten tapaan) nikkaroida telineen itse puusta. Ei siis Haki :-). Mutta hyvä saada vähän vinkkejä siitä, miten yleensä tehdään, se oli mitä halusin. Kiitos siitä! Täytynee tehdä yhdistelmä yllä olevista, levittää niitä yksinkertaisesti...
Johan Gunverth: Nämä liukuovet olivat kai kuitenkin valmistettu ohuesta vanerista? Se on ainakin mitä olen nähnyt.
Celtic: Kuivumisaika vaihtelee merkistä ja tuubista, joten jos haluat olla varma, odota 12-15 tuntia.
Håkan Larsson: Kiitos tiedosta, ostan 19 cm Leca ja rakennan muurin. Terveisin Håkan:)