Hei, ensimmäinen viestini täällä monen päivän forumia selailun jälkeen, jota pidän erittäin hyödyllisenä.

Suunnittelen rakentavani sisäseinän, mutta katto on kipsattu (en tiedä kuinka paljon se on laskettu, mutta voin arvata, että vähintään 20 cm). En ole kovin osaava, mutta tiedän, etten voi laittaa runkoa suoraan kipsiin, koska se voi löystyä ajan mittaan, mutta mitä teen sitten?
Pitäisikö minun yrittää löytää kattokipsissä olevat runkopuut ja jos kyllä, miten? Vai pitäisikö koko katto purkaa ja katsoa :-(.
Voin myös lisätä, että jos painan kevyesti kattoa, se liikkuu hieman, eli se ei tunnu kovin vakaalta.
 
Tiedätkö miksi katto on laskettu? Haluatko sen korkeuden? Ehdotan, että poistat sisäkaton muuten, joko koko huoneesta tai toiselta puolelta uutta sisäseinääsi.
 
Mikael_L
Tervetuloa foorumille!

rammos sanoi:
Voin myös lisätä, että jos painan hieman kattoa, se liikkuu hiukan, eli se ei tunnu kovin vakaalta.
Ei ole hyvä tai hauskaa rakentaa sisäseinää kattoon, joka ei ole vakaa, joten sinun pitäisi ensin tutkia rakennetta hieman enemmän.

Jos huomaat, että se on kohtuullisen vakaa, sinun täytyy löytää koolaukset tai rimoitus, joihin kipsilevy on ruuvattu. Voit käyttää koolausten etsijää ja joko etsiä koolaus tai käyttää metallitoimintoa ja etsiä ruuvit (tai metallikoolaukset, jos ne ovat sellaisia). Joskus ruuvin voi löytää myös magneetilla.
 
Luulen, että kattoa on laskettu ilmanvaihdon takia. Ok, minä tutkin hieman, miten koko homma on rakennettu, voiko vuokrata hyvän regeldetektorin Tidermanilta tai joltakin muulta firmalta? Mitä olen lukenut, niin ne halvempia ei ole mistään kotoisin.
 
Toinen tapa on etsiä katon yläpuolelta magneetilla, yleensä voi löytää kipsiruuvit ja silloin tietysti...................koolaukset:)......hole-in-one magneetti toimii hienosti tähän, mutta myös tavallinen magneetti pitäisi toimia.........
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.