G
gnilrub: Yksinkertaisesti laitoin kolmannen 22x95 kooltaan olevan räystäslaudan, joka nousee sopivan verran. Näyttää itse asiassa aivan kelvolliselta ja on vähän hauskaa olla erilainen kuin muut.
4 vastausta · 2,3k lukukertaa
M
microtimer: Puutavara on kivikova....tuoksuu hyvältä, täysin raikas.... Jos joskus rakennan uuden alusta lähtien, se tulee olemaan puutavaraa tai kiveä. Molemmat ovat kestäviä ja ihania rakennusmateriaaleja.
4 vastausta · 4,7k lukukertaa
mrVoodoo
mrVoodoo: Minun on kai sijoitettava linkki Limguiden, jonka itse sain linkitettynä joltakulta ystävälliseltä henkilöltä vain muutama päivä sitten. "Normaalisti" asennusliima luultavasti toimisi, mutta uskon, että on parempi, jos koko alue liimataan ja vedetään se levälleen hammastetulla lastalla. Voit nähdä useita erilaisia liimoja kipsi-kipsi -kiinnitykseen limguidessa. :) Itse liimasin
3 vastausta · 1,3k lukukertaa
H
Hammer1: Mietin laittaa paneelikaton uuteen taloon sen sijaan, että tekisin kipsilevyillä kaikkine jälkikittauksineen... Haluan isompia levyjä kuin standardi 1200x600. Vähintään 1800x600 tai 2400x600 kuten kipsilevyt ovat. Onko kukaan nähnyt tällaista?
0 vastausta · 715 lukukertaa
C
Carambaa: Minun "amatöörikorvissani" se kuulostaa toimivalta sillä edellytyksellä, että ulkoseinäsi, jonka oletan olevan betoniseinä osittain maan alla ja eristämätön sisäpuolelta, on kuiva ja hyvin salaojitettu.
3 vastausta · 1,6k lukukertaa
M
Mats: Täytyy laskea kunnolla sellaisissa harjoituksissa ja tarkistaa, että maa kestää painon, ja sitten, kuten sanottu, vahvistaa ylöspäin kerros kerrokselta. Rakensimme yhden kerroksen työpaikalla, ja se oli todella iso apparaatti kaikkine siihen liittyvine asioineen.
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
P
peter_02: hei, olen alkamassa eristämään talon "kylmää huonetta", se on ollut eristämätön siitä lähtien kun he rakensivat sen -46. kysymykseeni.. kuinka paljon pitäisi asentaa palkkeja kattoon ennen masoniitin kiinnittämistä.
0 vastausta · 617 lukukertaa
C
Carambaa: Sisäpuolen tervapaperi on varmaankin tarkoitettu jonkinlaiseksi höyryjarruksi, en ole ihan varma sen hyödyllisyydestä, mutta siellä missä asun, rakennusmiehet ovat perinteisesti käyttäneet rakennetta, jossa on asfalttilevy ulkopuolella ja tervapaperi sisäpuolella, kun kyse on kesämökkien/vapaa-ajan asuntojen rakentamisesta.
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
C
coss: Olen laskenut täysin väärin. Riittää, että on 56x225 palkki. Kuitenkaan en voi ratkaista, voinko käyttää 45x70 sen sijaan, että käyttäisin LT90x90. Olen kokeillut nyt MLD työssäni, mutta siellä on vain LT pylväinä. //Sture
10 vastausta · 24,5k lukukertaa
kimpo
kimpo: http://swedspan.sitedirect.se/websites/swedspan/sd_page/17/1/index.php?
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
M
Mats: jotain maagista tapahtui ja otsikko muokkasi itseään ;)
1 vastaus · 2,4k lukukertaa
C
Crebel: En löydä mitään tietoa siitä, kuinka kantolinja tulisi liittää kulmissa. Puhun siis siitä pystysuorasta korkeasta kehyksestä, johon lattian palkit on kiinnitetty (joka rakennusoppaassani seisoo perusmuurin päällä olevalle peruspuulle). Puoliksi ja puoliksi? Tai vain yksinkertaisesti naulata, mahdollisesti kulmarautaa täydentämällä?
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
C
Carambaa: Ajattelen vähän samaa, kaksi kysymystä herää: millaisen c-c mitan tarvitsen 17mm paneelille (todennäköisesti helmipaneeli) ja millaiset naulat, minulla on naulapyssy, joka tukee 1,2 mm dyckert-nauloja, mutta olisin suosinut 1,4 mm, mitä mieltä olette, voiko 1,2 mm käyttää pelkästään listojen ja paneelien kiinnittämiseen kattoon?
11 vastausta · 6,4k lukukertaa
·
Y
Yrrol: 1. En tiedä mikä Syll on 2. Pikku kellarissa+perunavarastossa näkee selvästi, että salaojitus ei toimi, jos sitä ylipäätään on olemassa. On perunien puuhylly, joka on mädäntynyt pois karmiin asti, olen aiemmin näyttänyt reiän lattiassa, joka on aina täynnä vettä ja se näkyy myös ulkoseinillä. Kumma kyllä, katon puu on hienossa kunnossa. - Mietin vähän, miksi se on juuri
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
Humulus
Humulus: Eräs asia, joka mielestäni askarruttaa monia käytettyjä pieniä taloja ja radonia koskien, on se, että suurimmassa osassa noin ennen vuotta 1980 rakennetuista pieniä taloista (ja joskus myöhemminkin) löytyy kohonneita arvoja. Tyypillisessä 60-luvun kellaritalossa on yleistä löytää arvoja 150-300Bq. Ei ole siis yllättävää löytää esimerkiksi 250Bq-arvoja, kun mittaa
8 vastausta · 12,7k lukukertaa
M
Mats: Se näyttää vähän 0-8 murskeelta kaukaa ja jos se on sitä, niin se kelpaa rampiksi autotallillesi. Sinun täytyy todennäköisesti haravoida sitä kerran vuodessa tai liikenteestä riippuen. Etuna valettuyn ratkaisuun verrattuna on se, että jos se liikkuu, voit helposti säätää soraa.
1 vastaus · 3,4k lukukertaa
F
frhe: Kipsi?
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
S
steffner: 22-levyn on ruuvattu kahteen huoneeseen, joten en haluaisi purkaa ja käyttää 28. Voin lisätä, että olen asettanut palikoita kattoristikoiden väliin kattolautoihin vahvistamaan. 22mm levyt on ruuvattu poikittain kattoristikoiden kanssa, joten se ei vaikuta kestävyyteen negatiivisesti. Haluan levyt, koska kattoon tulee kulkemaan valtavan paljon putkia, mikä tekisi kattorakenteesta
4 vastausta · 9,1k lukukertaa
joflopp
joflopp: Tarkista valmistajan ohjeet, jotka pitäisi löytyä rakennusliikkeestä. Bauhaus myi (ehkä myy edelleen?) levyjä, jotka kestävät saumauksen koolauksessa, eikä ne olleet suoraan kalliimpia kuin muu lattialastulevy.
3 vastausta · 1,7k lukukertaa
mrVoodoo
mrVoodoo: Kiitos kiitos, se oli erittäin mukava opas!
3 vastausta · 2,6k lukukertaa
P
petersk: Se ei kuulosta kantavalta. Mutta jos haluat olla täysin varma, ota yhteyttä rakennesuunnittelijaan, joka tekee paikalliskäynnin.
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
E
evoline: Keltainen proppu 4,0x35mm puuruuvilla tuli käytettyä. Käytettiin 5,5mm iskuporaa. Tarvitsin vain 6 kappaletta 3,7m listaan, joka oli 12mm paksu. Aikaisemmin oli 9 kappaletta nauloja. Vähän kittiä ja maalia, ja siitä tuli hyvä :D Kiitos kaikesta avusta
7 vastausta · 9,9k lukukertaa
J
Jannemstd: Aiomme purkaa vanhan muuratun takkakuvun ja sen sijaan tehdä sileän seinän, johon asennamme uuden modernin tuulettimen, mutta kysymykseni on, miten ratkaistaan siirtyminen muurattusta kanavasta savupiipussa uuteen tuuletinputkeen. Mietin, että laittaisin levyn reiän päälle, tekisin aukon, johon uusi tuuletinputki sopii, ja sitten rakentaisin sen uuden katon alle, voiko niin tehdä?
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
Å
Åke A: Kiitos vinkistä. Tarkistin ensin rakennuspalikka verkkosivuilta ja siellä oli vain 120x270. Paikallinen rautakauppani ei myöskään maininnut mitään 90x270. Koska emme kumpikaan vaimoni kanssa ole mitään urheilijoita, suunnittelimme 90x250. Vinkkienne jälkeen tarkistin K-rauta:n verkkosivulta ja heillä oli 90x270 levyjä. Nyt olen tilannut 270 levyt paikalliselta kauppiaalta. Åke A
3 vastausta · 5,0k lukukertaa
A
AndersS: Valitse kyllästetty puu ja maalaa vuoden kuluttua. Olen tehnyt aidan kyllästetystä puusta, joka on maalattu, ja puu on terve, vaikka maali on nyt vähän kulunut 15 vuoden jälkeen. Sen sijaan jouduin purkamaan vanhan maalatun terassin kaiteen, joka oli tehty tavallisesta puusta ja maalattu 15 vuoden jälkeen. Lisäksi ruiskutimme aidan sähkösuihkuttimella, ja aita koostuu pystysuorista
3 vastausta · 1,2k lukukertaa
P
ppalm: Hei Olen myös miettinyt sellaisten rakentamista, mutta sain neljä Nefab-laatikkoa, joten tarve tuli täytetyksi. Olisin käyttänyt kipsille tarkoitettua tasoitekulmaa vahvikkeena, jonka olisin kiinnittänyt niiteillä tai jollain. Halpaa. Terveisin P
3 vastausta · 4,8k lukukertaa
K
ktm250: Koska kyseessä on märkätila, sinulla on vedeneristys. Kiinnityslaastin on oltava vedeneristeen valmistajan hyväksymä, jotta se olisi täydellinen järjestelmä.
3 vastausta · 3,8k lukukertaa
H
handy: Hei Minulla on vanha betoniharkkofundamentti. Haluaisin lisäeristää, maan yläpuolelta, ulkopuolelta 70-100mm sopivalla materiaalilla sekä rapata pinnan. Betoniharkko on haurasta ja onttoa, joten tulpat eivät sovi. Joku ehdotti, että polystyreenilevy liimattaisiin rappauksen kanssa seinään. Onko jollakulla kokemusta tästä tai ehdotusta muusta sopivasta toteutuksesta?
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
B
basshunter: Minulla on portaat ja kaide (katso kuva http://iloapp.gladers.net/blog/husbygge?ShowFile&image=1173037975.jpeg, jossa yksi kaiderima on löysällä kiinnityksessä katossa. Miten korjaan sen? Pitäisikö porata reikä ylös hieman viistosti ylöspäin ja laittaa ruuvi vai onko olemassa jokin muu menetelmä?
0 vastausta · 2,2k lukukertaa
X
x-amin: Säästän hyvin tällä toimenpiteellä.. Savupiippu on noin 130 vuotta vanha. Kivivuorattu..
4 vastausta · 5,5k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.