17 893 lukukertaa ·
14 vastausta
18k lukukertaa
14 vastausta
Nauha- tai niittinaulain sisäkattoon?
No, ei ehkä paljon kysymys, kun itse uskon, että molemmat toimivat, mutta kuitenkin. Aion asentaa melko paljon sisäkattoa, valkoiseksi pinnoitettu lastulevy, olemassa olevaan vanhaan kattoon (ruuvattu raakalauta). Ajattelin ampua sen kiinni jollakin pistooleista. Raakalauta on vain 17 mm, joten naulat pysyvät ehkä korkeintaan 20 mm syvyydessä paikoitellen. Mitä valitsisitte? 16Ga dyckert vai ajatus, joka tuli mieleeni, että 20-25 mm niitti saattaa itse asiassa pysyä paremmin?
Aion pian asentaa samanlaisen katon (byggmax) 17 mm raakapontilla.
Aion kiinnittää sen 20 mm dyckertillä ja dyckertpistoolilla.
Onko kiinnostusta, niin voin raportoida ensi viikolla, kun se on tehty?
Aion kiinnittää sen 20 mm dyckertillä ja dyckertpistoolilla.
Onko kiinnostusta, niin voin raportoida ensi viikolla, kun se on tehty?
Voin itse raportoida nyt, olin valinnan edessä dyckertien (16Ga, tosin minulla on myös 18Ga, mutta miksi käyttää sitä heikkoa
) ja klammerien välillä (ostin kaikki pistoolit samalla kun olin liikkeellä). Olen kokeillut vähän, ja käytän klammereita, tuntuu, että ne pysyvät hieman paremmin, mutta naulatkin pysyvät kunnolla, joten uskon, että se toimii mainiosti myös sinulle 
Ja jepp, se on sama byggamax katto, jonka olen asentanut (ainakin puoliksi tänään), juuri 17mm raakaspontissa.
Jos aiot asentaa sen itse, voin suositella nopeaa tukea, ostin halvan vähän aikaa sitten noin 150 kr:lla ja täällä se on todella auttanut. Helpottaa, kun voi painaa levyn kunnolla ylös ja sitten rauhallisesti ja vakaasti naulata sen kiinni. Naula/Klammeri ei vedä kovin hyvin, jos levyä ei paina kunnolla ylös, ne pyrkivät vain menemään suoraan ohuen lastuvanerireunan läpi (ainakin minulla
)
Se käy kuitenkin nopeasti kuin mikä ja olen enemmän kuin tyytyväinen, että minulla on naula/klammeri pistooli täällä
Tyyliin tällainen minulla on, mutta löysin omani paikallisesta kaupasta 149:llä ja ostin sen puhtaasti hetken mielijohteesta. Nyt on ensimmäinen kerta kun otin sen esiin ja se täyttää todella tehtävänsä.
Ja jepp, se on sama byggamax katto, jonka olen asentanut (ainakin puoliksi tänään), juuri 17mm raakaspontissa.
Jos aiot asentaa sen itse, voin suositella nopeaa tukea, ostin halvan vähän aikaa sitten noin 150 kr:lla ja täällä se on todella auttanut. Helpottaa, kun voi painaa levyn kunnolla ylös ja sitten rauhallisesti ja vakaasti naulata sen kiinni. Naula/Klammeri ei vedä kovin hyvin, jos levyä ei paina kunnolla ylös, ne pyrkivät vain menemään suoraan ohuen lastuvanerireunan läpi (ainakin minulla
Se käy kuitenkin nopeasti kuin mikä ja olen enemmän kuin tyytyväinen, että minulla on naula/klammeri pistooli täällä
Tyyliin tällainen minulla on, mutta löysin omani paikallisesta kaupasta 149:llä ja ostin sen puhtaasti hetken mielijohteesta. Nyt on ensimmäinen kerta kun otin sen esiin ja se täyttää todella tehtävänsä.
Viimeksi muokattu:
Olen asentanut, kyllä, miljarders m2 foliopäällysteistä lastulevyä, melkein..
Ruuvit tai hakaset ovat ne, mitä tarvitaan.
Toki naulalla menee myös, mutta on käynyt niin, että se on irronnut, ja jos se on silloin keskellä kattoa, niin voi sanoa, että kaduttaa valinta..
Ruuvit tai hakaset ovat ne, mitä tarvitaan.
Toki naulalla menee myös, mutta on käynyt niin, että se on irronnut, ja jos se on silloin keskellä kattoa, niin voi sanoa, että kaduttaa valinta..
Joo, tuntui siltä, että hakaset "purasivat" hieman paremmin, loppujen lopuksi onhan se joka tapauksessa se pieni silmukka joka pitää kiinni sen sijaan että olisi minimaalinen dyckertskallen.
Ehkä sinun pitäisi harkita hakasia Gabbe1, jos sinulla on sellainen picka?
Ehkä sinun pitäisi harkita hakasia Gabbe1, jos sinulla on sellainen picka?
Laitoin tänään 70m2 ja se sujui hienosti 20mm dyckertillä.
Kuitenkin olisin varmaan valinnut klammerin, jos minulla olisi ollut harvapaneeli, mutta koska minulla oli raakalauta, pystyin laittamaan dyckertin joka 7-8cm ja katto pysyy kuin kallio.
Kuitenkin olisin varmaan valinnut klammerin, jos minulla olisi ollut harvapaneeli, mutta koska minulla oli raakalauta, pystyin laittamaan dyckertin joka 7-8cm ja katto pysyy kuin kallio.
Hehe joo, minäkin olen ollut aika höveli klemmareiden kanssa, noin 5-10 cm välein, se pysyy tukevasti ainakin, ja uskon kuten Gabbe on laittanut nauloilla, että se pysyy aika penteleen hyvin myös jos voi laittaa niin tiiviisti.
Kun on joutunut tekemään takuukorjauksia pari kertaa, niin sitten kiinnitetään kunnolla 
Ei ole itse kiinnike, joka pettää, vaan reuna on niin ohut, että se helposti antaa myöten.
Se voi myös johtua siitä, että uusi talo ehkä haluaa liikkua vähän alussa...
Nyt olemme löytäneet leveämpiä kiinnikkeitä, jotka jakavat kuormituksen paremmin, vanhat olivat 5 mm leveitä tai jotain..
Motekilla on tarvittavat välineet, jos joku etsii..
Ei ole itse kiinnike, joka pettää, vaan reuna on niin ohut, että se helposti antaa myöten.
Se voi myös johtua siitä, että uusi talo ehkä haluaa liikkua vähän alussa...
Nyt olemme löytäneet leveämpiä kiinnikkeitä, jotka jakavat kuormituksen paremmin, vanhat olivat 5 mm leveitä tai jotain..
Motekilla on tarvittavat välineet, jos joku etsii..
Käytän ruuveja ennen kaikkea muuta.
Olen nähnyt useita kattoja, joissa hakaset irtoavat.
Myös naulat voivat irrota, mutta ruuvi pysyy kiinni ja sen voi helposti ottaa alas, jos pitää tehdä kattokorkeuden laskua tai jotain muuta.
Olen nähnyt useita kattoja, joissa hakaset irtoavat.
Myös naulat voivat irrota, mutta ruuvi pysyy kiinni ja sen voi helposti ottaa alas, jos pitää tehdä kattokorkeuden laskua tai jotain muuta.
Klikkaa tästä vastataksesi