Hei!

Aion asentaa Marmoleum-klick-lattian. Kun nyt olen poistanut vanhan keittiön, joka on rakennettu suorakulmion muotoiseksi, koko huone noin 260 x 650 cm, huomaan, että lattia alkaa kallistua voimakkaasti kahden metrin jälkeen ja jo kolmen metrin jälkeen se on vajonnut kaksi senttimetriä, jonka jälkeen se tasaantuu ja on tasainen.

Mitä teen? On vähän outoa, jos kaapistot ovat toisessa päässä 90 cm ja toisessa 92 cm?

On vaikea korottaa koko lattiaa kahdella senttimetrillä, koska minulla on parvekkeen ovi keittiön toisella puolella ja silloin lattia tulisi liian korkealle.

??????

2 cm 3 m:llä ei ole kovin vaarallista.. Aseta bänkskåpen korkeimmassa kohdassa 89 cm:iin.
Muuten joudut laskemaan lattiaa siellä, missä se on korkeimmillaan.

Kiitos Kimpo vastauksesta, mutta olin epäselvä. Huone on erittäin pitkänomainen ja 2 metrin jälkeen alkaa kallistus ja jo 3 metrillä on 2 cm laskeutumista, eli lattia laskee voimakkaasti yhdellä metrillä (huoneen 2. ja 3. metrin välillä).

Mutta ehkä minun pitäisi yrittää saada tasoittava kallistus 3 metrille, jossa lattia laskee 2 cm.

?

Keksin 2 mahdollisuutta. Aloita alimmasta pisteestä parvekkeen ovella ja nosta lattiaa niin paljon kuin mahdollista siellä, tasoita sitten siitä pisteestä ylös sinne, missä lattia on korkeimmillaan. Vaihtoehto 2 on aloittaa 3 m päästä vastakkaisesta seinästä ja poistaa korkeampi osa, jotta lattia jatkuu tasaisesti alemmasta pisteestä seinään asti. Menetelmät, joilla se tehdään, riippuvat siitä, millainen lattia sinulla on tänään. Jos sinulla on koolaukset ja puu/vanerilattia, nostaisin koolauksia ja korjaisin parvekeovea tarpeen mukaan tai höyläisin koolauksia, jos ne ovat liian korkeat. Betonilattian korottaisin tasoitteella alemmasta osasta tai piikkaisin korkeampaa osaa, jos en halua tehdä työtä parvekeoven kanssa. 2 cm betonilattian piikkaaminen ei ole vaikeaa, ja kuten kuvailet, tasoitus näyttää yksinkertaisemmalta.

Toivottavasti parvekkeen ovi aukeaa ulospäin "huoneesta katsottuna". Silloin voit ehkä korottaa lattiaa ja myös korottaa parvekkeen oven kynnystä 2 cm. Onhan se aina helpompi korottaa lattiaa kuin laskea sitä!!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.