Aiomme asentaa tavallisia kipsilevyjä 13X1200X2500 sisäkatoksi, laskemme kattoa 28 vetääksemme sähkörasioita ym. yläpuolelle, kysymykseni on nyt, riittääkö, että asennetaan rimoitus 60cc välein?

Pitkittäisasiantuntamisessa 1 kerros levyistä – max c 300 mm

Janne

Harkitse 900 mm levyjen käyttöä... paljon helpompaa käsitellä kun laittaa kipsiä kattoon (ainakin jos aiot tehdä sen yksin).

Mikael_L
CC300 on ihan suositeltava, laitoin niin autotalliin.

Mutta luulen, että cc400 toimii myös aika hyvin. Mitä ikinä teetkin, älä missään tapauksessa aseta harvemmin kuin cc400 (cc450 90's levyillä). Mutta valitse cc300, jos olet pedantti ja haluat täydellisen lopputuloksen.

Kipsilevynnostin suositellaan, vuokraaminen maksaa alle satasen vuorokaudelta.

Ohjeita löytyy valmistajien verkkosivuilta. Muistelen, että kun valitsee cc400, täytyy lisäksi laittaa harvat seinien viereen levyjen lyhyelle sivulle, mutta valitsemalla cc300, sitä ei tarvita.

Yksi etu leveillä levyillä on, että saumoja, jotka täytyy tasoittaa, on vähemmän.

Ja kuten sanottu, levyhissi, jonka voi vuokrata halvalla, yksinkertaistaa työtä huomattavasti.

Jos katsoo Norgipsilta, se sanoo cc 300, Gyproc cc 400...............eli hieman erilaisia riippuen valmistajasta. Myös hieman erilaisia riippuen siitä, laittaako kipsin poikittain vai pitkittäin. Kuten tavallista, voi sanoa: noudata valmistajien suosituksia!
.........Sitten olen aina käyttänyt cc 300 vanhasta tottumuksesta, se ei ainakaan ole liian harva....:)....

on yleensä 400c/c ellei yläkerrassa ole lattiaa, muuten 300c/c

• Tykkään
Svenneberghem
  • Laddar…
Kiitos avusta !!

Olin nähnyt hempularen viestin. Laita cc400 + skivornas kortände.

Ja sanon 300. Parempi tehdä se kunnolla, jotta se varmasti näyttää hyvältä 5-10 vuoden päästä.

mats_o sanoi:
Ja sanon 300. Parempi tehdä kunnolla, jotta se näyttää varmasti hyvältä 5-10 vuoden kuluttua
Okei, mutta laita silti harva levyjen lyhyen pään loppuun. Ensimmäiset halkeamat tulevat seinän ja katon väliin.

toinen asia mietittäväksi - kun haluaa kiinnittää asioita kattoon (kuten minä teen nyt vinokattoon), niin on onnellinen, mitä tiheämmin kattopalkit ovat, jotta voi ruuvata jotain.

Minun alakerrassa on pontattu katto ja sitten kipsi - ihanaa, jos pitää kiinnittää jotain.

Laitoin cc400 autotalliin ja siinä voi havaita tietynlaista taipumista. levyjen koko oli 1200x2400.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.