K
Kjell_G: No niin, mitä enemmän purkaa... Putkimies kävi katsomassa, hanat pitäisi siirtää, mahdollisesti myös viemäri. Selvisi, että kaappien purun yhteydessä viemäriputki betonilaatan sisässä oli haljennut. Pahempaa vielä, putket on rakennettu seinään, joten mahdollisen viemärin siirron vuoksi vanha lastulevy poistettiin. Siinä oli veden merkkejä, tummia läiskiä kylpyhuoneen
7 vastausta · 6,8k lukukertaa
Ada
Ada: Ina 7, en ymmärrä sinun päättelyäsi, kun kyseessä on muovi seinissä ja ilmastointi? Mutta olet oikeassa, mitä tulee "undertak" vaikka useimmat kutsuvatkin niitä ilmanrakoiksi.
11 vastausta · 12,5k lukukertaa
V
vagabondo: Hei! On hieman päänvaivaa. Aion rakentaa aidan melko tasaiselle tontille, mutta kun asetan naulakiinnikkeet vaakasuoraan ja lähden liikkeelle ensimmäisestä pylväästä, ne päätyvät noin 15 cm korkeammalle viimeisessä pylväässä. Minun on saatava alakiinnike vähintään 12 cm ylös pylväässä pylväskenkien takia, mikä tarkoittaa, että kiinnike tulee olemaan noin 30 cm korkeudella
0 vastausta · 5,6k lukukertaa
Fnularn
Fnularn: Onko halkeama lähellä paikkaa, josta naapuri on porannut betonipalkin pois?
9 vastausta · 9,0k lukukertaa
Rebeckaf
Rebeckaf: K-rauta on. Kävin siellä ja otin esitteen viime viikolla.
7 vastausta · 5,1k lukukertaa
M
Mats: On vieläkin järeämmät saatavilla. Katso niitä, joita käytettiin naulaamaan yhteen Stocklador esim :)
6 vastausta · 1,6k lukukertaa
L
lenamm: hej! meillä on myös sellainen talo, mutta valitsimme IKEAn vaatekaapit, jotka laitoimme noin kolmen metrin päähän matalasta seinästä (meidän matala seinä on 900 mm korkea). Vaatekaapit ovat kulmassa, jossa on nurkkaosa eli ne peittävät myös osan suorasta sisäseinästä (ei kalteva katto). Nurkkaosa tarjoaa todella paljon säilytytilaa. Vaatekaapit ovat noin 2,30 m korkeita ja
3 vastausta · 3,3k lukukertaa
R
roggabear: ok, kiitos avusta. olen samaa mieltä siitä, että kyseessä ei pitäisi olla mitään suuria määriä vettä, joka tulee boardiin, ja riittävän ilmanvaihdon kanssa ei pitäisi olla mitään ongelmia tavallisen boardin kanssa.
4 vastausta · 5,7k lukukertaa
T
tholi75: Olen päättänyt, että ostan tammen (1000 kr ByggOle:ssa 31/8 asti tai niin kauan kuin varastoa riittää...) ja sahaan itse kaiteet. Niistä ei tule pyöreitä vaan lankkumaisia, samanlaisia kuin ne, jotka jo ovat paikoillaan, vaikka ne ovat lakattua mäntyä. Levystä pystyn sahaamaan 5 palaa, jotka ovat noin 12 x 3 x 2500 cm (maks.). Tarvitsen kolme kaidetta ja vähän muita eko-osia
1 vastaus · 4,9k lukukertaa
S
somelvis: Seinät ovat todennäköisesti kevytbetonia. Ikkunoiden ja oviaukkojen yläpuolella on palkki, joka on paljon kovempaa kevytbetonia tai tavallista betonia. Siksi jotkut ruuvit toimivat ja toiset eivät. Laita tavalliset proput kovaan materiaaliin ja erikoiskevytbetoniproput huokoiseen. Fischerillä on hyviä kevytbetonipropuja, Biltemalla myös itse asiassa. Hintaero on noin 350 % Ystävällisin
16 vastausta · 24,2k lukukertaa
K
Krawk: Palosuojelu ei ole juurikaan se, joka ohjaa. Gyprokki jne. asennetaan sisäpuolelle, ja se tarjoaa riittävän suojan. Ja kuten sanottu, ongelma omakotitalopaloissa ei ole se, että talo romahtaa. Kaikki julkisten tilojen teräsrakenteet eivät ole maalattu palosuojamaalilla. Ne voivat olla täysin paljaita ja suojattuja vain matalalla hyödyntämisasteella tai yhteistoiminnalla betonitäytön
11 vastausta · 15,3k lukukertaa
·
B
Boan: [citat] joo, se on juuri sitä, mitä vähän pelkään.. mutta seinät ovat nykyään täysin tasaiset, se on rimoitettu, ja pohjalle laitettava vaneri on sileä... täytyykö 6 mm kipsilevy liimata? vai riittääkö ruuvi?
4 vastausta · 3,0k lukukertaa
Z
zadix2: Vanha ketju, mutta olen utelias kuulemaan, miten meni? Itse harkitsen samanlaista lisärakennusta, ja minulla on juuri samat vaihtoehdot kantavien rakenteiden osalta. Mahdollisesti mietin myös viistokattoa uuteen osaan ja sitten myös olemassa olevaan osaan...mutta voi olla, että se on täysin taloudellisesti puolustamatonta... :o
6 vastausta · 10,6k lukukertaa
O
ollesthlm: Ehkä tein tämän turhaan, mutta nyt se on tehty ja tuntuu paremmalta olla turvallisella puolella. Ei näytä olevan mitään painetta ylhäältä ja olisin todennäköisesti selvinnyt tästä ilman vaihettamista.
18 vastausta · 22,3k lukukertaa
·
yxet
yxet: jalkalista e de.
2 vastausta · 1,5k lukukertaa
yxet
2 vastausta · 1,5k lukukertaa
G
Granis: [citat] Onhan olemassa säädettäviä laitekoteloita... Asentamani kotelot ovat tavanomaisella syvyydellä + lisäksi 25mm!
5 vastausta · 2,9k lukukertaa
M
Mats: On vahvistettava Lattiaa niissä kohdissa, joihin paino kohdistuu, tämän päätelmänä keskusteluistamme nostoista ja kaminoista :) En kuitenkaan osaa laskea sitä kunnolla.
1 vastaus · 3,2k lukukertaa
S
styrman1: ei lämpöä=ei eristystä
1 vastaus · 2,7k lukukertaa
S
titanium
titanium: Kiitos tiedosta. Epäilin melkein, että väri lähtisi nopeasti.
4 vastausta · 1,5k lukukertaa
O
orstigsnybro: [citat] Hmm, minun pitäisi ehkä ottaa pari kuvaa sieltä ulkoa. Katon yläpuolella on ohuempia vaneri/masonittilevyjä. Erään tässä viereisessä talossaan rakentavan mukaan se kelpaa ilmatilaksi ja siten eristykset voidaan vain painaa (oletan, että kun se on ensin varustettu kehyksillä). ;) Palaan asiaan muutamilla kuvilla. ;)
18 vastausta · 9,9k lukukertaa
B
Bohult: Hei, Tuhannet kiitokset vastauksestasi, olen ollut lomalla ja en ole ollut kovin aktiivinen verkossa. Nykyisen seinän eristys on nimeltään, skoonelaisen kaverini mukaan, nikeplattor ja se koostuu puu/betoni-yhdistelmästä, ei oljesta, kuten ensin luulin :). Bohult
10 vastausta · 29,1k lukukertaa
M
Mats: Toki se onnistuu. Katso vaikka voimalaitoksen pato :) mutta miten onkin aivan eri kysymys. Osittain on kyse mitoituksesta ja raudoituksesta, ja sitten tarvitaan aika vaikuttavia valumuotteja, jotta kestetään tuo betonimäärä.
4 vastausta · 1,8k lukukertaa
M
Mats: Viimeiseen kysymykseen sekä kyllä että ei. Ne heikkenevät, kun on kyse siitä, kuinka paljon painoa ne kestävät, mutta se ei yleensä ole ongelma. Se, mikä usein vaatii paksumpaa puuta, on se, että sen ei pitäisi taipua keskeltä, ja silloin ei haittaa, jos vähän lovetaan päistä esim. Voit asettaa takaregelin niin pitkälle ulos, että voit käyttää sitä paneelin
1 vastaus · 2,4k lukukertaa
D
duell: Meillä on talossa aurinkopöytä, kun se on asennettuna, kallistuu se 30 astetta ulospäin talosta. Kulmissa se pitää viistää 45 astetta, mutta se koskee vain, kun se on oikeassa kulmassa. Kiinnitettynä katkaisusahaan, se on vaakasuorassa, silloin se on noin 40 astetta ja noin 22 asteen sivukallistus, mutta siitä ei tule tarkka. Onko jollain tarkkoja kulmia? Tai kuinka ne lasketaan?
0 vastausta · 3,1k lukukertaa
J
JanneL: Kyllä, tai 4 jalkaa leveä ja 8 jalkaa pitkä, 1220 x 2440 mm.
4 vastausta · 2,1k lukukertaa
mrVoodoo
mrVoodoo: mats_o: Hyvä pointti siitä, että tukipylväs kuivuu ja kutistuu, olen huomannut tämän useissa porteissa, jotka olen tehnyt hevosaitauksiin, mikä on johtanut ikävään pieneen roikkumiseen porteissa. Kun näin, kuinka paljon ne olivat roikkuneet, rakensin loput portit 1,5 cm "liian" kalteviksi, ja ne ovat roikkuneet juuri tasan. Mutta jos rakennan lisää, kokeilen ehdottomasti
5 vastausta · 12,0k lukukertaa
M
mickan2: Kirjoitin tämän ketjun toisen otsikon alla, mutta en saanut vastauksia, joten kokeilen täällä. Haluaisin tietää enemmän asbestista. Tiedän, että sitä luultavasti on kaakelisaumoissa ja kiinnityksessä talossamme, joka on rakennettu '59, mutta jos sauma alkaa hieman irrota, aiheuttaako se riskin? Tiivistämme silikonilla sitä mukaa, kun löydämme sellaisia paikkoja, riittääkö se
0 vastausta · 1,7k lukukertaa
J
Jan-Å: [citat] Mitä? autotalli on koko talon tärkein tila?:D Olen juuri lisäeristänyt ja paneloinut omani. Käytin kangasta tuulensuojapaperin sijaan, todella kätevää jos on 2 henkilöä. Sain rullan kangasta, joka oli tarpeeksi leveä peittämään koko seinän, "vain" (ei vain, on hyvä jos on 2 henkilöä) rullata auki ja ampua kiinni runkoihin.
7 vastausta · 7,2k lukukertaa
L
Lakebone: Käytitkö sinä harjaterästä? Aion tehdä saman ulkoseinään, jossa reikä on puhdas ilman rappausta, vain lecataan pinta. Luin jostain, että laasti riittäisi mutta olen hieman epävarma.
17 vastausta · 8,8k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.