H
byggare henke: se onnistuu. mutta täytyy olla varovainen. mielestäni sinun pitäisi laittaa lista koko matkan. tyyliin dammlista. tulee ruma listan pätkien kanssa. tai kumiplugit lukon kilpeen niin voit säätää niin ettei se pidä niin paljon ääntä kun se on kiinni(ikään kuin lukitsee oven).
14 vastausta · 8,4k lukukertaa
M
byggare henke: jos palkki on näkyvissä, valitsisin liimapuuta. vaikka kerto onkin halvempi.
3 vastausta · 14,8k lukukertaa
B
b8q: Nostan tämän ketjun, koska olen myös kiinnostunut vastauksesta. Minulla on kellari vuodelta -43, jossa on betoniharkkomuurit. Maan kosteus on noussut seiniin niin, että maali ja rappaus ovat irronneet monista paikoista (edellinen omistaja on valitettavasti maalannut seinän läpäisemättömällä lateksimaalilla...). Nyt haluan tehdä uudelleen ja oikein. Olen jo tehnyt uuden salaojituksen
1 vastaus · 2,4k lukukertaa
W
wbghandi: Olen vaihtanut autotallin ikkunan hieman suurempaan samalla kun vaihdan autotallin paneelin! Kysymykseni on nyt, miten minun pitäisi tehdä ikkunan ympärillä, jos asennan paneelin, se tulee silloin juuri niin, että se makaa ikkunakehyksen pinnalla! Eli silloin on paneelin paksuus, joka erottaa ulkopaneelin ikkunasta, tarvitseeko kehystä ja voiko kehystä laittaa jollakin tavalla, miltä sen
0 vastausta · 958 lukukertaa
D
deep9: Hei, Minun on tarkoitus purkaa kaksi seinää asunnossani. Mutta minulla ei ole aavistustakaan, ovatko ne kantavat vai eivät. Olen ollut yhteydessä HSB Malmöön, ja he sanovat, että minun yhdistykselläni on piirustuksia. Samaan aikaan yhdistykseni väittää, että heillä on piirustukset ja että viranomaisten pitää hyväksyä purkaminen. Joten juuri nyt on pysähdys. Kuinka pitäisi
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
A
anna_f00: kiitos paljon niin yksityiskohtaisesta tiedosta! sitten siitä tulee B-bruk ulkopuolelle ja A-bruk verkolla sisäpuolelle yksinkertaisesti =)
2 vastausta · 3,9k lukukertaa
thewolf
thewolf: 2 kerrosta plus ullakko. en muista tarkalleen, kuinka kauan se kesti, mutta muutamia päiviä siihen meni. Jos muistan aivan oikein, sillä ei ollut kantavaa toimintoa. Mutta kun olimme poistaneet sen kellarissa, jäi pieni askelma jäljelle, joten me hakkasimme koko lattian kellarissa ja valettiin koko se laatta uudelleen. Se ei ollut alkuperäinen ajatus. Mutta jälkiviisaana on mukavaa, että
5 vastausta · 3,5k lukukertaa
A
AndersS: Lainaa/vuokraa kompressori ja dyckertpistooli niin nauloja ei näy, eli jos sinulla ei ole kompressoria itselläsi.
3 vastausta · 2,2k lukukertaa
S
Skier12345: On olemassa tasoitemassaa ulkokäyttöön. Katso esimerkiksi finja.se
5 vastausta · 3,0k lukukertaa
A
alen: Lecablock ei paina niin paljon.... Voit vahvistaa metallilevyillä tai laastilla jollakin tavalla kamiinan alla, jos uskot, että paino on suuri / cm2. Seinämateriaali riippuu siitä, kuinka lähellä asennus on seinää, sekä asennuksen ulkolämpötilasta (tarkista paperit!). Kun verhoilin raakaponttiseinän kamiinan takana + pystysuoran savutorven, laitoin 10mm (muistaakseni) masterboardin,
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
C
calle336: Hei. Aion rakentaa ulkoportaikon pieneen mökkiini. Mietin sellaista luonnonkiviporrasta, joka rakennettiin televisiossa, oliko se nyt Kesämökki-ohjelmassa vai oliko se Ernst, joka sen rakensi? Muistelen, että se oli valkoiseksi maalatun navetan tai jotain vastaavan ulkopuolella. Tietääkö kukaan, mistä löytäisin tietoa siitä, miten he sen tekivät? Terveisin Calle
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
S
Sippan7: Kiitos vastauksesta, kyllä se tuntuu olevan todella tukevaa, olen myös liimannut lastulevyn kaikkiin koolinkeihin (enimmäkseen metallikoopeihin). Kuten sanot, seinien, jotka kulkevat poikittain palkistolla, pitäisi levittää kuormia. Hyödynsin myös tilaisuutta ja ruuvasin lattiaan noin 500 lastulevyruuvia, kun se aiemmin oli vain naulattu.
2 vastausta · 1,8k lukukertaa
E
evoline: aha ok, joten kiinnitetään viistosaan. Olen vain naulannut/ruuvannu listan seinään joka kerta, ilman liimaa. Ja voin sanoa, että useimmiten ne tuskin sopivat toisiinsa, en tiedä onko se saha vai minun silmät jotka ovat väärässä :D Sitten käyttänyt hieman tiivistettä, jotta se näyttää siistimmältä...
7 vastausta · 5,7k lukukertaa
P
byggare henke: http://se.maxit-cms.com/2340
2 vastausta · 10,0k lukukertaa
M
Magnus_Nordmark: [citat] Kiitos noista luvuista! Aloittelijana rakenne- ja laskentatehtävissä, mikä tai mitkä näistä viivakuormista tulisi käyttää mitoituksessa? Onko se 8,55kN/m, 8,55+0,55kN/m vai 8,55+6,58+0,55kN/m, joka otetaan huomioon taipumalaskennassa? Onko suositusta siitä, kuinka suuri taipuma maksimissaan tulisi olla tässä tapauksessa? Olen nähnyt lattiasäleille standardin L/400
6 vastausta · 9,4k lukukertaa
A
andersmc: Se riippuu täysin siitä, miltä siellä näyttää, kuinka pitkä seinän pitäisi olla ja onko kyseinen huone vino ja kiero. Mutta voisi ajatella, että työ vie ½ päivästä päivään. Tuleeko seinään ovi? Entäpä tasoite/ta tapetointi, miten on niiden laita?
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
D
Danne031: Pieni kysymys: kun on pessyt mustahometta kloriiniveden seoksella, kuoleeko kaikki home, vaikka puu olisi edelleen pilkullinen? Pieni selitys.. Olemme äskettäin vaihtaneet ja nostaneet katon, joka vuoti. Se on todennäköisesti vuotanut monta vuotta, koska se on värjännyt sisäkaton 30 cm eristeen, muovin, sisäkaton raakapontin ja treetex-levyjen läpi. Kun purimme sisäkattoa, siellä oli
0 vastausta · 2,4k lukukertaa
raveper
raveper: Olisin varmaankin hionut, sitten liimannut, sitten saumannut ja sitten maalannut saumat emalimaalilla ulkona ensin tarkistaakseni, että se toimii.
6 vastausta · 1,8k lukukertaa
titanium
titanium: Hieman vaikea ymmärtää tarkalleen, mitä tarkoitat. Kuvia, luonnoksia ?
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
Roary
Roary: Jaoin huoneen kahdeksi makuuhuoneeksi vuosi sitten. Käytin 45*95, siitä tuli vankka ja hyvä. Eristin, pääasiassa, jotta huoneissa voisi olla eri lämpötila. Eristäminen on halpaa ja helppoa asentaa, joten ei ole mitään syytä jättää se tekemättä. Käytin yksinkertaisia kipsilevyjä. Jos tekisin sen uudelleen, käyttäisin osb+tuplakipsi toisella puolella ja osb+yksinkertainen kipsi
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
R
Rottis: Olen nyt hankkinut liimapuupalkin, jonka mitat ovat 90 x 180 mm, mikä laskelmien mukaan riittää 2m aukkoon. Nyt pitää vain saada se paikalleen oikein:o
15 vastausta · 3,8k lukukertaa
B
Bele: Mietin 70-luvun talon laajennusta, millaiset ovat nykyään standardit puurakenteisissa ulkoseinissä. Laitetaanko ulkokipsilevy siten, että se linjautuu peruselementtien kanssa ja seisoo betonireunalla vai siten, että se on ulkopuolella vapaan reunan kanssa alaspäin? Tuntuisi järkevimmältä laittaa alajuoksu reunaan ja asentaa ulkokipsilevy + naularimoitus + paneeli ulkopuolelle. Onko
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
Marcus J
Marcus J: Miksi et käyttäisi vähän kuituvahvistettua tasoitemassaa?
7 vastausta · 4,1k lukukertaa
Marcus J
Marcus J: Aiotko vain kalastaa putken esiin, vai miksi et asentaisi koteloa, josta voit siististi vetää sähköt? Mitä pienempi reikä, joka poraat kipsilevyyn, sitä hankalampaa ja monimutkaisempaa siitä tulee. Tee tarpeeksi suuri reikä, jotta pääset työskentelemään, koska ei olekaan työläämpää korvata suurempi kipsilevyn pala. On aina mukavaa, kun on vähän liikkumatilaa
3 vastausta · 1,1k lukukertaa
H
Havsutsikt: Saatan sekoittaa hieman omenoita ja päärynöitä. Lankoni sai tarjouksen omonterat, joka oli vähän yli 100 tkr, se oli avoin malli, jossa näkyvät vagnstycken tammesta, kaide tammiöverliggarella ja ruostumattomat pinnit, tosin se sisälsi paljon kaiteita bjälklagsöppningenille. Luulen, että suljettu on halvempi. Me lisäsimme 50 tkr parantaaksemme talomme rappusia, kun rakensimme,
16 vastausta · 6,0k lukukertaa
Y
yens: Näyttää siltä, että se on jännittävä projekti!! Todellinen urakka, mutta sinulla on edellytykset tehdä talosta huomattavasti käyttökelpoisempi suurella kellaritilalla. Kuten kaikissa muissa rakennushankkeissa, on tärkeää suunnitella kaikki yksityiskohtaisesti, kertoa se aika viidellä ja pohtia, onko sen arvoista käyttää niin monta tuntia. OT: eiväthän ne voi olla ihmisiä,
28 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
P
peterpan: Täsmennykset: Palkisto on 220 mm eristetty mineraalivillalla, yksi kerros kipsiä ja yläpuolella 22 mm lattialastulevy (rakennettu 1980) Äänet, jotka haluan poistaa, ovat ensisijaisesti puhe ja stereo
3 vastausta · 5,9k lukukertaa
M
Mats: Siksi kannattaa laittaa pelti sinne, johon molemmat levyt ruuvataan kiinni.
3 vastausta · 8,1k lukukertaa
·
M
Mats: Harkitse kääntösäteitä ja sellaisia asioita. Jos aiot mennä sisään autolla ja vaunulla, tarvitaan hieman enemmän tilaa, jos täytyy kääntyä.
2 vastausta · 9,4k lukukertaa
S
Sowerhill: Ilmarako ja 1 naula/paneelilauta jokaisessa koolauksessa... Kun naulataan pontattua paneelia, on tärkeää, että sen on mahdollista liikkua, joten käytetään vain 1 naulaa jokaisessa kiinnityskohdassa paneeleissa. Tämä on tärkeää murtumien minimoimiseksi!
4 vastausta · 3,6k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.