Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Johan Gunverth: Sama kuin seinille. Noin 30mm pitkät. c/c 150mm. Kyllä, c/c 300mm on hyvä katolle.
FredrikoKarl: [citat] Voinko vaatia korvausta edelliseltä ostajalta? Miten se toimii? Aion kokeilla gladpackilla. Katson, mitä tapahtuu. Pidän peukkuja, ettei kastu. Tulee hermostuttava olo nyt :P.
mali: Hei Onko kukaan tietoinen, missä hortlax hus:n käyttämät sorvatut pylväät on valmistettu? Oli kaksi mallia, yksi pylvästoiminnalle ja yksi portaan päättämiseen. Pallon muotoinen nuppi. Ne oli valmistettu liimapuusta ja mitoiltaan 145x145 Kiitollinen vinkeistä. Mats
Marcus J: [citat] Pidän kiinni käsikiekosta ja suorasta. Minulla on Milwaukee CS55, jossa on 165 mm kiekko. Vakiokiekolla on 24T + ja 18T. Mikä katsotaan hienohampaiseksi kiekoksi tässä koossa?
Ludor: Toimii varmaan hienosti pienen listan kanssa. Tulee vain hieman suurempi varjo :)
Jonajona: Onko joku, joka tietää mistä voisi hankkia ankkuripultteja kevytsoraharkkojen U-blokissa kiinnittämistä varten? Ajattelin kiinnittää päätylaudan autotallirakennukseeni pultilla, jotta voin kokonaan ohittaa harjapuut. Tiedän, että voi käyttää kierteitettyä tankoa, mutta ajattelin, että ehkä valmiita pultteja on saatavilla ostettavaksi? Mutta en ole löytänyt mitään. Onko joku,
injonil: Yleensä levyt jätetään muutaman mm laatalta ilmaan, esim. masonite-paloja etäisyyksinä käyttäen. Kuten sanot, ei ole hyvä, jos levyt ovat kosketuksissa laatan kanssa.
balkens: Hei! Olen ostanut käytetyn lasituksen ja minun täytyy osittain korjata leveyttä sekä saada se tasolle katon ja hyllyn kanssa, ajattelin ensin painekyllästettyä puuta, mutta rakennusluvan saaminen voi olla vaikeaa. Mitä suosittelette alumiiniprofiilien (kallista) lisäksi?
Alpha: On samanlainen dilemma yläkerrassa kahdessa huoneessa, en jaksa tarttua siihen ennen kuin alakerta on valmis.. :) mutta mutta, kai sen saa jotenkin yhdistettyä PALJON kärsivällisyydellä ja ajalla.. Mahdollisesti olen ajatellut käyttää foglist:ia välttääkseni itse kattokulmat, katsotaan miten ne onnistuvat. Muuten, vinkkinä voisi hyödyntää kotitalousvähennystä puuseppään, joka
mabcar: Häntä, joka johtaa Kärras byggnads AB:ta, olen käyttänyt monia vuosia työssäni. Hänellä on hyvää maalaisjärkeä neuvontaa varten ja hän voi hallita suuria projekteja. Häntä suosittelen kaikissa olosuhteissa. Työskentelen kiinteistönhoitajana ja asun myös Nackassa. Janrik ja c/o olen myös palkannut muutaman kerran ja he ovat myös tehneet hyvää työtä. Kuitenkin heidän
Pär Hansson: Kaiva sieltä missä seisot, sanotaan. Gävle Galvan galvanoidusti yksityishenkilöille ilmeisesti hintaan 18.90 + alv + noin 7% = 25.30 kr/kg raakapaino. Siitä on varmaan 20 vuotta, kun viimeksi tarkistin.
Kiranos: Hei, me asennamme juuri nyt laattoja alas asuntomme julkisivua. Olemme tulossa loppuun ja olemme huomanneet, että se asennussora, jota käytämme nykyään viimeisenä kerroksena ennen itse laattoja, on erittäin vaalea kuivuttuaan. Se ei oikein sovi mielestämme niin vaaleana tummien laattojen väliin. Onko teillä vinkkejä hieman tummemmasta asennussorasta, jota voi käyttää saumauksiin,
myrstack: Ei kenelläkään ideaa? Se, mitä olen saanut selville tähän mennessä, on että ottaen huomioon, että yläpuolinen välipohja on rakennettu H-palkkien varaan, jotka lepäävät 100 cm välein kyseisellä seinällä (palkit kulkevat kohtisuoraan seinästä), niin rakenteen heikentyminen pitäisi olla melko vähäistä, jos teen aukot kahden H-palkin väliin. Ylemmän kerroksen paineen tulisi
Johan Gunverth: Ulkokipsilevy voi joskus olla vahattua tyyppiä ja silloin mikään muu kuin tahmea ulkotiiviste ei tartu. Sitä voi vain kokeilla.
ppalm: on olemassa erityisiä pahvinpaloja, joita voi taivuttaa ilmavälikkeen luomiseksi
Korp-Johan: Osta tyylikäs lista ruostumattomasta teräksestä tai messingistä. Löytyy kaikista rakennusliikkeistä. Terveisin Johan
Korp-Johan: Yleinen laimennettu perusmaali. Lakkabensiinillä. t. Johan
Korp-Johan: Jos en ole täysin väärässä, on erikoistyökalu, jota kaipaat, vain tarkoitettu iskemään rei'itetyt kiilat profiilin sisään kipsilevyyn. Kiinnitä profiili yhdeltä puolelta ruuvilla, jotta se ei liiku, ota sitten ruuvimeisseli ja koputa "piikit" kipsilevyyn toiselta puolelta. Tee samoin toisella puolella. Säästä 1000 kruunua! Onnea matkaan! Johan
Åbacka: Voinko sekoittaa muurauslaastia kivituhkalla (0-4)? Aion muurata 3 kerrosta leca-växthus.
puttepj: Lopulta käännyin Beijer Byggin puoleen Tumbassa ja tilasin valmiiksi sahatut mäntyplywoodlevyt 2000x110 (4 mm paksut) ja kiinnitän ne 15x15 listalla sisäpuolelle ja ruuvaan koko homman yhteen. Tulee hieman enemmän saumoja kuin alun perin ajattelin, mutta osilla, jotka on sahattu hieman paremmin tarkkuudella kuin mitä uskon itse pystyväni saavuttamaan omalla pyörösahapöydälläni, uskon
Jan-Å: Lastulevyt ovat puu = elävä materiaali, joka liikkuu, kun tulee lämmintä tai kylmää. Saunassa pitäisi olla melkoiset lämpötilaerot, uskon, että tasoitetut saumat halkeavat kunnolla ja näkyvät maton läpi, ellei jopa matto itse halkea. "meckis" on jo kirjoittanut sen, tyhmä nuukuus yleensä maksaa paljon. Kuinka suuri sauna sinun on tarkoitus rakentaa? Normaalisti tarvitaan niin
byggare henke: ota pistosaha hienolla terällä. saat yhden ruman puolen ja yhden hienon puolen. jos haluat merkityn puolen hienoksi, sahaa alapuolelta. kapsaha käy hyvin myös. mutta pyörösaha voi olla huonompi
PrinsValium: On pakko vähän antaa periksi, kun tekee tyhmyyksiä. Pölyä ei onneksi tule, koska vesi sitoo kaiken. Vähän "mutaiseksi" se tosin menee. Ja enhän voi mennä ulos tuollaisena. Ihmiset voisivat nähdä minut... Siinä oli juuri äskettäin kuusi polkupyörää. Pian toivottavasti on enää kolme jäljellä. Kyltissä oli kai hieman humoristista itsekritiikkiä. Eräs naapuri koputti ja kysyi,
Gabbe1: Olen yleisesti ottaen erittäin tyytyväinen Alpina-värien laatuun, en kuitenkaan ole käyttänyt juuri sisäseinämaalia. Mielestäni heidän värinsä ovat korkealaatuisia.
oskis 123: Ajattelin samaa asiaa. Leca-sora on kai eräänlainen Lecablock? Ehkä tarkoitat kevytbetonia? Tunnetaan paremmin nimellä sinibeton.... Ei ollenkaan yhtä yleinen perusrakenteissa kuin betoniharkot. Jos se on sinibetonia, on todennäköistä, että siinä on radonia, kyllä. Mutta sen ei välttämättä tarvitse aiheuttaa katastrofaalista radioaktiivisuutta. Se riippuu siitä, missä sinibetoni
Basnisse: Se ei näytä sujuvan kuvan kanssa ;-) Katsotaanpa, toimiiko se tällä kertaa.
yens: Joo, niche on laatikko, joka asennetaan seinään, aivan oikein. En tiedä pitäisikö reunasta tehdä näkymätön vai olisiko tyylikkäämpää tehdä se korostetusti mutta hillitysti, ehkä se vain näyttää tyhmältä yrittää tehdä siitä näkymätön. Liitän mukaan kuvan miltä se näyttää, punainen viiva osoittaa esimerkin siitä, miten voisi rajata nichen, vihreä toisen. Mikä
Robban66: Näyttää siltä, että saan rakennusluvan kattoristikoiden ja peltikaton asentamiselle, joten vanha katto tukipalkkeineen ja pylväineen puretaan. = )
Hokken: On olemassa erittäin helppo tapa feikata tukkiseiniä. Siellä on nimittäin paneelia, joka on tehty ulkokäyttöön metritavarana liitettävillä nurkilla ja paneeli, joka työnnetään nurkkiin, näyttää todella realistiselta ja järjettömän tyylikkäältä! Olen itse nähnyt sen kesämökillä ja he olivat myös verhoilleet sisäseinät tällä paneelilla, mutta nurkkien sijasta heillä
Don82: Tyhmä kysymys ehkä, mutta miksi lastulevyjen alle ei tarvita muovia lattialle?