20 391 lukukertaa ·
5 vastausta
20k lukukertaa
5 vastausta
Millaisen kattolistan voin jiirata tässä huoneessa? (kuva)
Minulla on kylpyhuone, johon aion asentaa kattolistat. Ajattelin käyttää pienempää salmiakkilistaa, mutta aloin miettiä, onko se mahdollista vinokattoisessa huoneessa.
Yläosassa en usko olevan ongelmia, mutta miten alhaalta, missä seinä kohtaa vinokaton (ympyröitynä)? Haluaisin myös jonkinlaisen listan alas, koska laattojen ja katon välissä on rako, joka ei ole kovin kaunis. Ehkä voisin laittaa valkoista silikonia siihen. Mutta mieluiten en.
Yläosassa en usko olevan ongelmia, mutta miten alhaalta, missä seinä kohtaa vinokaton (ympyröitynä)? Haluaisin myös jonkinlaisen listan alas, koska laattojen ja katon välissä on rako, joka ei ole kovin kaunis. Ehkä voisin laittaa valkoista silikonia siihen. Mutta mieluiten en.
Sinun täytyy muotoilla kattolistaa. Vähän vaikea selittää, mutta se, joka istuu viistokattoon (katon ja tukijalkaseinän välissä) täytyy katkaista "kuten tavallisesti" ilman jiiriä. Sitten se, joka istuu viistokattoon ja osoittaa alas tukijalkaseinään, täytyy jiirata ja muotoilla (veistää takapuolelta) sopimaan siihen, joka istuu tukijalkaseinällä. Tein samaa jouluna ja löysin hyvän kuvauksen netistä:
http://hvilaro.blogspot.com/2008/07/gering-taklist.html
http://hvilaro.blogspot.com/2008/07/gering-taklist.html
onhan niin paljon kulmia, joita pitää tarkkailla.
ei ole yhtään 45 asteen kulmaa seinän ja katon välillä.
sitten katon kulma ja listat.
tietysti voit muotoilla ne sisään, mutta ole vain varovainen.
mieti, mihin leikkaus päätyy. tee pieni mallikappale eri nurkkiin.
ja merkitse ne myös niin tiedät, mikä on ylös ja alas, vasen ja oikea.
ei ole yhtään 45 asteen kulmaa seinän ja katon välillä.
sitten katon kulma ja listat.
tietysti voit muotoilla ne sisään, mutta ole vain varovainen.
mieti, mihin leikkaus päätyy. tee pieni mallikappale eri nurkkiin.
ja merkitse ne myös niin tiedät, mikä on ylös ja alas, vasen ja oikea.
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
On samanlainen dilemma yläkerrassa kahdessa huoneessa, en jaksa tarttua siihen ennen kuin alakerta on valmis.. 
mutta mutta, kai sen saa jotenkin yhdistettyä PALJON kärsivällisyydellä ja ajalla..
Mahdollisesti olen ajatellut käyttää foglist:ia välttääkseni itse kattokulmat, katsotaan miten ne onnistuvat.
Muuten, vinkkinä voisi hyödyntää kotitalousvähennystä puuseppään, joka varmasti korjaa ne puolessatoista päivässä
mutta mutta, kai sen saa jotenkin yhdistettyä PALJON kärsivällisyydellä ja ajalla..
Mahdollisesti olen ajatellut käyttää foglist:ia välttääkseni itse kattokulmat, katsotaan miten ne onnistuvat.
Muuten, vinkkinä voisi hyödyntää kotitalousvähennystä puuseppään, joka varmasti korjaa ne puolessatoista päivässä
Klikkaa tästä vastataksesi