byggare henke sanoi:
bli nu inte sur.
jag har dyslexi.
ta och limma dit bara.(jag fick låna en sån där special verktyg av min leverantör)
Ei hätää. En ole vihainen. Kysyin vain ymmärtääkseni, mitä tarkoitit. Mistä luulet, että voisi lainata specialverktyg?

B
voit kysyä rakennustarvikekauppiaaltasi.
joo. levy vahvistaa. pienempi riski, että tapetti/saumaus/maalin(käyttämätön sana minulle) halkeaa.
minulla on kaveri, jolla on hienot seinät. 120 kipsiä, tukipuut cc 60:ssä, ja vain yksi kerros kipsiä. hienoa kiinnittää taulu-tv siihen. :-(

Ajoin muutaman kulman (ulkokulmat) kipsiruuvilla. Se toimii, mutta on hieman hankalaa, koska ruuvin pää menee helposti stansattujen reikien läpi. Reikien koko on vain hieman pienempi kuin ruuvin pää (niissä levykkeissä, joita käytin).
Sitten serkkumaalari vinkkasi minulle, että on olemassa ulkokulmia, jotka voi kiinnittää tasoitteella. Hän hankki muutamia ja kiinnitti ne tasoitteella minulle. Metallilipoissa on jonkinlainen paperipäällyste, joka kostutetaan hieman vedellä, jotta ne kiinnittyvät gipsilevyihin. Sitten tasoitetaan suoraan ja äkkiä kulmat ovat paikallaan ja kiinnittyneinä tasoitteeseen. Näytti todella kätevältä, kun hän teki sen, mutta toisaalta hän onkin maalari ammatiltaan...

Onko kukaan kokeillut käyttää pappspik-siteitä ruuvien sijaan ulkokulmiin?

liima ja piikki kanssa harjalla toimii. Tyyppi vanha levyspik. Mutta paras on käyttää slagdonet...

Jos en ole täysin väärässä, on erikoistyökalu, jota kaipaat, vain tarkoitettu iskemään rei'itetyt kiilat profiilin sisään kipsilevyyn. Kiinnitä profiili yhdeltä puolelta ruuvilla, jotta se ei liiku, ota sitten ruuvimeisseli ja koputa "piikit" kipsilevyyn toiselta puolelta. Tee samoin toisella puolella. Säästä 1000 kruunua!
Onnea matkaan! Johan

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.