Ajattelin teipata ulkogyproksen saumat, jotta siitä tulisi täysin tuulenpitävä.
Mikä teippi olisi paras käyttää? Hopeateippi vai rakennusmuoviteippi?

Saan eri vastauksia, kun kysyn rautakaupoista, enkä ole varma, olenko puhunut kenenkään kanssa, joka todella tietää.

Koska pitäisi olla ilmarako ulkopuolella, en usko ainakaan rakennusfolioteippiin, mielestäni se vaikuttaa tiiviiltä ja hyvältä, mutta se ei pysy erityisen hyvin ilman, että puristetaan levy ulkopuolelle.

Unohda hopeateippi, kun teet jotain, jonka pitäisi kestää enemmän kuin tilapäisesti. (Tai useimmat teippilajit ylipäänsä)

Olisin varmaan käyttänyt jotain pysyvää pehmeää tiivistettä sen sijaan. Sopii nopeasti, jos "paikkaat" saumat. Ei sillä ole väliä, jos vähän sotkee yli, koska se ei kuitenkaan näy tai se aiotaan maalata yli.

Casco Syntetic on hyvä pehmeä saumausmassa, joka tarttuu kaikkeen eikä koskaan kuivu täysin.

On olemassa teippi tyvek-tuulipaperille, uskon että sitä voi löytyä joistakin Beijer ja Byggma liikkeistä, Sillä on hirveä liima, ja sen pitäisi selvitä työstä. Muuten kai ikääntymisenkestävä rakennuskalvoteippi voi toimia, se vihreä rulla. Hopeateippi on oikeastaan arvoton, se irtoaa suurimmasta osasta ajan myötä, jäljelle jää vain kuiva liima..

Näyttää siltä, että monet käyttävät hopeateippiä, mutta olen itse nähnyt kuinka hopeateipin liima kuivuu ajan myötä.

Minulla oli jonkin aikaa väliaikainen korjaus reikässä ulkohuoneessa, jossa oli rakennuskalvo teipattuna hopeateipillä. Kesti vain kuukauden ennen kuin hopeateippi irtosi ja jäljellä oli vain kuivunut liima. Tein korjauksen uudelleen rakennuskalvonteipillä, eikä se heikentynyt lainkaan sen 1-2 kuukauden aikana, kun se oli paikoillaan.

Oli tosin aurinkoinen paikka ja keskellä kesää, mutta se kertoo jotain hopeateipin ikääntymiskestävyydestä, vaikka se on vähemmän alttiina puuverhouksen sisäpuolella.

Joten... näyttää siltä, että käytän rakennuskalvonteippiä ulkokipsiin.

Ulkokipsilevy voi joskus olla vahattua tyyppiä ja silloin mikään muu kuin tahmea ulkotiiviste ei tartu. Sitä voi vain kokeilla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.