M
Mats: Aloitetaan maasta. Maa on elävää materiaalia, koska siinä tapahtuu vanhojen kasvien osien hajoamista jne. Siksi se kannattaa/kanattaa poistaa ennen kuin rakennetaan laatta, muuten on riski, että se painuu ajan myötä. Kun pohja on kunnossa, saattaa olla tarpeen täyttää hieman riippuen siitä, kuinka syvältä kaivettiin. Samkross on hyvä tähän (en ole perillä tarkasta koosta ja se
1 vastaus · 5,8k lukukertaa
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Yleensä toisessa päässä on reikä, johon voi laittaa ruuvimeisselin jousen kiertämiseksi pingotukseen. Samalla siinä on myös lukitustappi, joka kiinnittää liikkuvan pään.
6 vastausta · 22,5k lukukertaa
P
Pysslarn: [citat] Se oli halpaa. Byggmax veloittaa 389 kr formplywoodista 12 x 1200 x 2500. Koska minulla on joitakin valu-projekteja putkessa, olen utelias mistä saat sen siihen hintaan. Parhain terveisin Ronnie
5 vastausta · 25,7k lukukertaa
V
Ved?: Minulla on autotallin perustus, jossa on kolme kerrosta harmaakiviä muurattuina, aion korottaa muuria kahdella kerroksella kevytklinkkeriä 19x19x59. Tarvitsenko vahvistusta näille kahdelle kerrokselle?
0 vastausta · 3,3k lukukertaa
M
Micke H: Moikka, lisää purua ja maalaa munatemperalla. Me maalasimme meidän lautaseinän vaaleankeltaisella. Käytä isompaa harjaa, esim. julkisivusivellin, niin siitä tulee siistiä. // Micke
2 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
H
hen_rik79: Okei kiitos! Jos en onnistu paremmin, niin latexfog saa kelvata. Voi olla hyvä myös, jos kaataisi vettä ikkunalaudalle alas... riski kun on kukkaruukut siellä ja pitäisi kastella. /henrik
3 vastausta · 2,2k lukukertaa
V
Vallasteffo: Voiko sen sijaan, että käytetään pystysuuntaista säännöllä avustetusta vaihdosta hammarbandetin alla, täydentää pystyssä olevalla sääntöä ikkunan toisella puolella niin, että cc on 60, vai onko juuri hammarbandetin paine se kriittinen tekijä? Vähemmän puuta menee toki vaihtamalla. Ehdotuksia mittasuhteille siinä tapauksessa? Riittääkö 45*170 ulkoreunalla? (Småland,
2 vastausta · 1,2k lukukertaa
P
Peter_K: Etsin henkilöä, joka myy betoni-hålsten Tukholman alueella, mieluiten eteläpuolella. Tarvitsen vain 12 kpl friggebod:in alle, joten jos jollakulla on käytettyjä, tulen mielelläni hakemaan ne :)
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
J
jstack: Hei! Etsin rei'itettyjä teräsprofiileja, jotain samankaltaista kuin nämä: http://img196.imageshack.us/img196/9996/profildw.gif Kuka myy? Sen tulisi olla periaatteessa kuin suuri meccano.. /JS
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
B
Bonae: Hmm, jonkinlainen blockki kuitenkin - ehkä. En kuitenkaan usko nähneeni sellaista lättbegongblock oikeasti. Ratkaisevaa on oikeastaan, kuinka hankalaa on tehdä sopivan kokoinen aukko tukittuun oveen - rikkomatta kylpyhuoneen seinää toisella puolella... No, eipä taida olla muuta tehtävissä kuin repiä pois hyvä pala rappausta ja katsoa. Joillakin tavoin löyhästi kiinnitetyt
4 vastausta · 1,7k lukukertaa
K
KalleR: Hei! Yritän selvittää, ovatko asuntoni sisäseinät kantavia vai voinko alkaa sahaamaan niitä alas. Piirustus näyttää palkistot asunnon yläpuolella. Merkitsemieni linjojen kohdalla on noin 11 cm paksuja seiniä. Asunnon yläpuolella on sisustettu ullakko ilman seiniä, joka vastaa piirustuksen linjoja. Ainoa rakennusosa yläpuolella on kattotuolit, jotka kulkevat rinnakkain ulkoseinän
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
M
Mats: Bilteman kaksipuolinen karossiteippi pysyy todella hyvin, joten voin melkein suositella sitä ;) Pysyy vain joskus vähän liiankin hyvin.
3 vastausta · 1,9k lukukertaa
G
Garderob: [citat] Lupa hallitukselta on saatu, mutta ilman yksityiskohtia itse asennuksesta. Selvennys mielellään: uskotko kosmeettisiin vaurioihin, jos kiinnikkeet irtoavat, vai teoreettiseen mahdollisuuteen, että koko parveke "murtuu"?
2 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
M
Micke parkettläggare nr 1: Sauvujen, lankkujen tai lautojen liimaus. Kaikki voidaan liimata, jos haluaa. Henkilökohtaisesti en liimaisi sauvaa betonia vasten, vaikka on olemassa liimaa jopa 85 RH asti, jos tulee vaurio tai parketti nousee laajenemisessa, silloin on vaikeaa korjata sitä. Paras, mitä voit tehdä, on kiilata vaneri tai 2 kerrosta kelluvaa. Saat paljon paremman lattian, joka on helppo korjata tai vaihtaa
1 vastaus · 1,0k lukukertaa
(Inte Alltid)Glad Ammatör
(Inte Alltid)Glad Ammatör: Okei, kiitos, sitten tiedän! Ajattelin tehdä sen helpoksi itselleni. :D
3 vastausta · 7,6k lukukertaa
Satsuki
Satsuki: alacs - Emme tehneet itse mitään, ulkoistimme koko työn. Vaihdoimme vain ulkoseinien sokkelipuut, ja tämä tehtiin ulkopuolelta, koska emme halunneet sisätiloihin paljon sahattuja seiniä. Talomme rakenne oli sellainen, että levyyn/puoliksi upotettuna oli kaksi painekyllästettyä lautaa, jotka yhdessä muodostivat sokkelipuun. Koska alhaalla on tiiliseinät, sahaustyöntekijät poistivat
7 vastausta · 3,7k lukukertaa
Delphoria
Delphoria: Olen nähnyt seiniä, joissa on mustaa vindpapp taustalla - tosi kaunista! Muuten voit käyttää pontattuja lautoja, kuten slätspont, tai leveämpiä mäntylankkuja. Niitä voi usein löytyä kakkoslaatuisena kohtuuhintaan. Silloin sinun ei tarvitse laittaa mitään taakse.
3 vastausta · 2,8k lukukertaa
M
mare99: ...hmm. Kuka on vetänyt nuo sähköjohdot kuvassa...
24 vastausta · 27,2k lukukertaa
·
A
AndersS: Rakennan kaiken ulkona painekyllästetystä puusta. Olen kyllästynyt kaikkeen lahonneeseen puuhun ja iankaikkiseen maalaamiseen sen suojaamiseksi. Vanhin, mitä meillä nyt on, on 20 vuotta vanha aita, joka on painekyllästetty ja kertaalleen maalaamaton, jossa ei haittaa pieni hilseilevä maali tai halkeamia maalissa, eikä vieläkään viitteitä lahoutumisesta.
5 vastausta · 1,7k lukukertaa
M
Mats: Uskon, että myös 17X95 on olemassa, vähän liian heikko terassille, mutta tässä on runsaasti tukea alla, joten jos haluaa säästää muutaman euron ja saada ohuemman ulkonäön, se saattaa olla vaihtoehto.
3 vastausta · 1,0k lukukertaa
Y
yens: Luulen, että se kuulostaa idealta, kitata/hioa/kitata/hioa ja sitten maalata, jos siitä tulee vähemmän kestävä kuin toivottiin, voi ajatella uudelleen myöhemmin. Kiitos inputista.
2 vastausta · 1,9k lukukertaa
T
Tossegubbe: Moeälvenissa on jotain, jota kutsutaan bilad panel - ja jota käytän yleensä samanlaisiin tarkoituksiin, hieman näpertelyä mutta lopputulos on hieno :)
1 vastaus · 3,7k lukukertaa
K
Krawk: [citat] Sen vaihtaminen suoraan ei toimi, koska kantavuus näyttää olevan toiseen suuntaan. Kuitenkin, kantavuuden piilottaminen pitäisi olla mahdollista kuten sanottu. Esimerkiksi teräspalkkien avulla. Jos tällainen ratkaisu toimii kyseisen rakennusjärjestelmän kanssa, sen tietää kuitenkin vain he itse. (Ota yhteyttä firman rakennesuunnittelijaan, he voivat varmasti antaa suoria
3 vastausta · 3,1k lukukertaa
B
bengan24: Aion naulata kaksoisuritetta räystään alle talossani. Urakeilan mitat ovat 22 * 190, mutta kysymys kuuluu, mitä naulaa minun pitäisi käyttää? Dyckert-tyyppiä 50mm tai tavallinen lankanaula suunnilleen samankokoisena naulapyssylläni. Haluaisin mieluiten naulat näkymättömiksi. Katsokaa kuvat niin ymmärrätte mitä tarkoitan. Terveisin Mganus [bild] [bild]
0 vastausta · 2,2k lukukertaa
C
corner: Ymmärrän suurin piirtein mitä tarkoitat. Ajattelen asentaa ristikko kattotuolia päätyihin eli sinne, missä palkit menevät oikealta vasemmalle "ritning" ja missä palkit menevät "ylös-alas", ajattelin laittaa saksetkaton. Olimme ajatelleet, että talon keskiosassa olisi harjakatto. Luovatko saksetkatot pystysuuntaisia voimia kantaviin sisäseiniin?
6 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
B
b8q: Kun otetaan huomioon, että puolet Etelä-Euroopasta on taloja, joiden runko mukaan lukien takka ja savupiippu on paikallisesta kalkkikivestä, niin minun on vaikea kuvitella, että sitä EI voida ratkaista...
2 vastausta · 2,9k lukukertaa
pär h
pär h: Hei, nyt perheyrityksen isä on ollut täällä, ja hän sanoi, että voisin saada noin 100lpm 21*95, joka on ensiluokkaista, kuten hän ilmaisi sen laastarina, jos voisin hyväksyä poikkeaman muussa puutavarassa. Mutta kieltäydyin tarjouksesta ja sanoin, että joko maksan siitä, mitä olen jo käyttänyt ja he ottavat kaiken muun takaisin, tai he höyläävät kaiken, hän palaa asiaan.
14 vastausta · 3,9k lukukertaa
vedtony
vedtony: Kiitos kaikille vinkeistä!!
5 vastausta · 11,1k lukukertaa
·
K
KalleR: Kun tekee google-haun sanalla slaggsten, uskon ettei se ole sitä, mutta en tiedä, liitän kuvia, jotta se voi olla helpompaa. Ajattelin mennä kaupunkisuunnitteluvirastoon tutkimaan asiaa lisää. Mitä mieltä olette? Tässä ovat siis kuvat toisesta seinästä, jonka aiempi omistaja on purkanut.
3 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
B
Bror: Jätä muovi pois, jos sen on tarkoitus olla lämmittämätön, muuten voit käyttää kaikenlaisia eristeitä, kivivilla, ekokuitu, jne.
2 vastausta · 3,5k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.